کارایی دیگ روغن داغ در صنعت

بویلر روغن داغ در صنعت، کاربرد های گوناگونی دارد مانند صنعت نساجی، صنایع غذایی، صنعت چوب، صنعت تولید قیر و آسفالت، صنعت تولید چسب و رزین، صنایع شیمیایی؛ از بویلر روغن داغ در صنعت چوب برای خشک کردن و تولید ورق های چوبی، ام دی اف، نئوپان و یا برای از بین بردن رطوبت چوب مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع ماشین آلات صنعتی همچنین برای تهیه کاغذ و ساخت مقوا مورد استفاده قرار می گیرد.

در صنعت نساجی به عنوان تامین حرارت ماشین آلات رنگرزی مورد استفاده قرار میگیرد؛ در صنعت غذایی برای تهیه مواد غذایی سرخ کردنی، خط تولید چیپس، خط تولید آبنبات و خوراکی مورد استفاده قرار میگیرد. تولید نبات هم از دیگر محصولاتی است که به کمک بویلر روغن داغ تولید می شود؛ امروزه تولید نبات های صنعتی به روش حرارتی غیرمستقیم با استفاده از دیگ بخار یا دیگ روغن داغ متداول است.

تهیه نبات توسط دیگ روغن داغ و به صورت صنعتی

تولید نبات از شکر یکی از فرآیندهایی است که از گذشته تاکنون در ایران رواج داشته و همچنان ادامه دارد. تولیدات گیاهی از ایران و هند به اروپا رسید.

در فرهنگ جامعه، مصرف گیاهان نه تنها برای مصارف دارویی، بلکه برای تبرک، در شهرهای مذهبی رایج بوده و موجب اشتغال و کارآفرینی مردم می‌شود. برای تولید نبات از شکر سفید استفاده می شود و پس از حل شدن محلول و غلیظ شدن محلول در مقدار مورد نیاز ماده خشک، شربت تهیه شده را در ظروف ریخته و اطراف رشته ها یا نی های قرار داده شده در این ظروف، مولکول های ساکارز یا شکر قرار می دهند. تشکیل می شوند.

در هنگام تشکیل کریستال، محلول باید کاملاً پایدار باشد و تلاطم در ظرف ایجاد نشود. بسته به شکل، کریستال‌های ساکارز به ‌صورت شاخک (کریستالی که در اطراف یک رشته تشکیل می‌شود)، کاهگل (کریستالی که در اطراف یک نی پلاستیکی یا چوبی تشکیل می‌شود)، کاپ‌ وورت (گیاهی کاسه ‌شکل)، و پلاکت (گیاهی که تشکیل می‌شود) تولید می‌شود.

زعفران در هنگام تهیه شربت و یا بعد از تشکیل نبات مورد استفاده قرار میگیرد. روش تولید کارخانه صنعتی در ایران بدون توجه به پارامترهای مهم تبلور مانند دما، درجه فوق اشباع، تلاطم و غیره آزمایشی است. در دستگاه های گرمایش صنعتی عمدتا از بخار به عنوان سیال انتقال حرارت استفاده می شود اما برای استفاده در دماهای بالاتر کار با آب و بخار به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست بنابراین از روغن برای انتقال حرارت استفاده می شود.

استفاده از مواد افزودنی ضروری نیست

برای ساخت نبات با وکیوم یا همان دیگ پخت خلا نیازی به استفاده از مواد صنعتی و افزودنی های غیر مجاز نیست. این امر هم به دلیل عدم استفاده از این مواد باعث کاهش هزینه ها می شود و هم باعث افزایش کیفیت نبات های تولید شده می شود.

استفاده از سیستم خلاء هزینه های جاری را کاهش می دهد

با وجود مزایای بسیار و کاهش هزینه های جاری تولید نبات در خلاء، بسیاری از تولیدکنندگان همچنان از استفاده از این روش خودداری می کنند و همان روش سنتی را ترجیح می دهند. دلیل اینکه برخی از تولیدکنندگان سنتی تمایلی به تولید آب نبات با استفاده از دیگ روغن داغ و دیگ بخار ندارند به دلیل هزینه بالای نصب نسبت به روش سنتی است.

اما اگر بخواهیم نگاهی عمیق و دقیق به این طرح داشته باشیم (ساخت نبات با استفاده از روغن داغ و دیگ روغن داغ)؛ می دانیم که این طرح توجیه اقتصادی زیادی دارد و در نهایت به نفع تولیدکننده از نظر هزینه خواهد بود، زیرا هزینه های جاری معمولا بار سنگینی را بر دوش تولیدکنندگان می گذارد. درست کردن آب نبات با دیگ روغن داغ بسیار سودآور است.

خروج از نسخه موبایل