آشنایی کامل با تمام قطعات موجود در پکیج

پکیج دیواری دارای قطعات بسیار زیادی است که اختلال در یکی از آن ها می تواند منجر به عدم کارکرد درست پکیج و یا خاموش شدن آن شود. در حقیقت هنگامی که هر یک از قطعات پکیج با مشکلات مواجه شوند بر روی نمایشگر آن کد خطا به نمایش درمی  آید. هر یک از کدهای خطا نشان دهنده خرابی در یکی از بخش های پکیج است. در این مقاله قصد داریم مطالبی در مورد آشنایی کامل شما با تمام قطعات موجود در پکیج دهیم. در حقیقت اگر شما آشنایی کامل با تمام قطعات پکیج داشته باشید در این صورت در هنگام ایجاد مشکل می توانید به راحتی مشکل را عیب یابی کنید.

اطلاعاتی در مورد قطعه برد پکیج دیواری

یکی از مهم ترین قطعات در پکیج دیواری برد آن است. این قطعه وظیفه بسیار مهمی را برعهده دارد و به عنوان مغز پکیج دیواری به حساب می آید. در حقیقت کارایی برد دستگاه به این صورت است که فرمان های لازم را به پکیج می دهد و بر روی آن قطعات ریزی متصل شده است. این قطعات شامل آی سی و رله و تغذیه و فیوز و غیر است.

هر یک از این قطعات کاربرد بسیار مهمی دارند و در صورت خرابی عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه می  کنند. در واقع برد دستگاه دستورات لازم را صادر می کند و وظیفه بسیار مهمی در دستگاه به عهده دارد. برد الکتریکی به دو نوع برد جرقه زن  برد کنترل اصلی تقسیم بندی می شود.

در واقع عوامل زیادی موجب خراب شدن این قطعه می شوند. به عنوان مثال خاک گرفتن و قدیمی بودن برد و ایجاد رسوب در سطح برد و همچنین تمام شدن عمر قطعات موجود بر روی برد از جمله عواملی هستند که موجب خراب شدن برد می  شوند. علاوه بر این یکی از مهمترین دلایل سوختن برد نوسان در برق ورودی ساختمان است.

اطلاعاتی در مورد فلوسوئیچ در پکیج دیواری

فلوسوئیچ یکی دیگر از قطعات دستگاه است که در مسیر آب ورودی واقع شده و جریان الکتریکی را قطع و وصل می  کند.  فلوسوئیچ در پکیج اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که این قطعه تایید کننده میزان جریان آب و یا میزان جریان گاز است که از دستگاه عبور می کند. در واقع قفل سوئیچ وظیفه تنظیم جریان آب یا گاز را درون سیستم به عهده دارد. این قطعه انواع متفاوتی دارد و به سه دسته فلوسوئیچ پدالی و پیستونی و فلوسوئیچ مغناطیسی تقسیم  بندی می  شود.

بهترین نوع فلوسوئیچ نوع مغناطیسی است که در پکیج دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه جریان مایع را بررسی می کند. در حقیقت کارایی فلوسوئیچ به این صورت است که اجازه عبور و یا متوقف شدن جریان مایع و گاز را در لوله های پکیج می دهد. علاوه بر این باید ذکر کنیم  فلوسوئیچ یک قطعه بسیار مهم در پکیج دیواری به حساب می آید که نقش مهمی را ایفا می کند.

آشنایی با شیر سه طرفه در پکیج

یکی از قطعات بسیار مهم دیگری که در پکیج های دیواری یافت می شود شیر سه طرفه نام دارد. نام دیگر این قطعه شیر سه راه است. در حقیقت این قطعه نقش باز و بسته کردن مسیر جریان آب گرم را در پکیج به عهده دارد. این شیر دارای یک ورودی اصلی و دو خروجی فرعی است. ورودی اصلی به مکش پمپ متصل شده و دو خروجی به مسیر آب گرم مصرفی و رادیاتور شوفاژ متصل می شوند.

هنگامی که شیر سه طرفه را در پکیج های گوناگون مشاهده کنید متوجه می شوید که در تمامی مدل ها شیر سه طرفه متفاوت است اما کاربرد یکسانی دارد. این قطعه از سه بخش تشکیل شده است که شامل سوپاپ و موتور و بلوک سه راه است. در حقیقت زمانی که در مسیر گرمایش و آب گرم مصرفی مشکلی پیش آمد ممکن است مشکل از خراب بودن شیر سه راهه باشد. به همین علت عیب یابی این قطعه بسیار مهم است. تهران سرویس کاران به ارائه خدمات تعمیر پکیج می پردازد.

آشنایی با شیر پرکن در پکیج دیواری

یکی دیگر از قطعات مهم در پکیج دیواری شیر پرکن است. در واقع با استفاده از این قطعه آب پکیج زیاد می شود. محل قرارگیری شیر پرکن پکیج مابین قسمت ورودی آب پکیج به لوله آب ساختمان است. زمانی که آب پکیج کم باشد می توان با استفاده از شیرپرکن آب پکیج را زیاد کرد.

شیر پرکن به دو نوع تقسیم بندی شده است. یکی پرکن دستی و دیگری اتوماتیک است. شیر پر کن دستی شیر جزو مدل های قدیمی است که برای جبران مقدار آب هدر رفته از پکیج مورد استفاده قرار می گیرد  . برای استفاده از آن باید دسته شیر پرکن را بچرخانید تا میزان آب هدر رفته در این پکیج جبران شود.

در مورد شیر پرکن اتوماتیک باید ذکر کنیم که زمانی که پکیج با کمبود آب مواجه شود این نوع شیر پرکن به صورت اتوماتیک روشن می شود و میزان آب پکیج را به حالت نرمال می رساند . علاوه بر این این قطعه اتوماتیک از برگشت آب به داخل سیستم جلوگیری می کند.

اطلاعاتی راجع به شیر اطمینان

شیر اطمینان در پکیج دیواری برای جلوگیری از بالا نرفتن فشار بار پکیج مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شیر اطمینان نقش بسیار مهمی را در پکیج ایفا می کند. چرا که تمام قطعاتی که در پکیج در مدار آب سیستم قرار گرفته اند تحمل بیش از ⅗ بار فشار را ندارند. به همین جهت به منظور جلوگیری از بالا رفتن فشار بار در پکیج و ایجاد اتفاق در این دستگاه تولید کنندگان قطعه ای به نام شیر اطمینان درون پکیج قرار داده اند.

در بعضی از مواقع ممکن است شما با نشتی شیر اطمینان مواجه شوید در این صورت باید ولوم پلاستیکی شیر اطمینان را بچرخانید تا آب درون آن خارج شود. خدمات تهران سرویس کاران در این زمینه بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه است.

جمع بندی

پکیج دیواری قطعات بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها کارایی مخصوص خود را دارند. در حقیقت اگر اختلالی در یک هر یک از قطعات پیش بیاید موجب از کار افتادن دستگاه می شود. یکی از قطعات بسیار مهم در پکیج دیواری برد نام دارد. در حقیقت برد حکم مغز دستگاه را دارد و بر روی آن قطعات ریز متصل است که شامل رله، آی سی، تغذیه و فیوز و غیره است. هر یک از قطعات عملکرد مخصوص به خود را دارند و در صورت خرابی شان عملکرد دستگاه با اختلال مواجه می شود. برای تعمیر مشکل پکیجتان می توانید از خدمات تهران سرویس کاران استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل