راهنمای خرید سنگ نما در اصفهان + قیمت

اصفهان از جمله شهرهای مرکزی ایران است که به واسط آب و هوای خشک و معتدل، در هر فصل از سال تغییرات دمایی زیادی را تجریه می کند. استفاده از مصالح ساختمانی که بتواند این تغییرات دمایی و رطوبت را در ماه ها سال تحمل کند بسیار اهمیت دارد.  سنگ ساختمانی که به عنوان سنگ نما استفاده می شود، یک نوع از نما  با روکشی از جنس سنگ های به ظاهر زیبا و رنگ های متنوع است که به نام های مرمریت، گرانیت، تراورتن، تراونیکس، سنگ چینی و …. شناخته می شود. برای انتخاب و اطلاع از قیمت سنگ در اصفهان این مطلب را با ما همراهی کنید.

 سنگ به دلیل استحکام بالا و مقاومت خوب در برابر تغییرات دمایی و همچنن یارندگی و تاب آفتاب، یک لایه مقاوم برای ساختمان محسوب می شود. در واقع استفاده از نمای ساختمانی از جنس سنگ، هم به زیبایی ساختمان کمک می کند و هم از آسب رسیدن به بخش های سحطی مانند آجر، سیمان، تاسیسات و … جلوگیری می کند. پس انتخاب نوع سنگ باتوجه به شرایط مورد استفاده و خرید سنگ بسیار اهمیت دارد.

مهمترین ویژگی ها برای خرید سنگ نما

بدانیم، چه نوع سنگی مناسب کاربرد مورد نیاز ما است و از میان گزینه های موجود بهترین انتخاب را انجام دهیم. فروشگاه نما آرا، گسترده ترین دامنه آجرنما، کاشی ، سرامیک و تنوع محصولات سنگ در اصفهان شامل انواع سنگ تراورتن، سنگ گرانیت ، سنگ مرمریت در اصفهان و ….  دارد. مدیران این فروشگاه با سیاست گذاری درست و تهیه انواع سنگ ساختمانی، مشاوره مناسبی در خرید بهترین سنگ برای پروژه شما ارائه میکنند. این مشاوره در مورد خرید محصول، شما را در انتخاب نهایی تا حد زیادی راهنمایی می کند.

معرفی انواع سنگ های ساختمانی

سنگ مرمر : سنگ مرمر سنگی است که از دوران باستان استخراج شده است. تاریخچه معادن سنگ مرمر به قرن سوم پیش از میلاد در یونان، قرن هفتم در ترکیه (آناتولی) و قرن اول در ایتالیا برمی گردد. سنگ مرمر در نمای داخلی و خارجی کاربرد دارد. این سنگ با ویژگی نیمه شفاف خود می تواند درخشندگی ملایمی را به فضا ببخشد.

سنگ مرمریت : مرمریت از جنس سنگ های دگرگونی است، این سنگ از جمله سنگ‌هایی است که مقاومت زیادی در برابر حرارت و فشار از خود نشان می‌دهد. کاربرد مرمریت نیز تقریبا مانند مرمر است با این تفاوت که مرمریت در درجه اول در بنا استفاده میگردد که میتواند در نمای داخلی و خارجی و به عنوان دیوار پوش و کفپوش و در درجه دوم در مصنوعات مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ گرانیت : این نوع سنگ، به راختی خش بر نمیدارد و نمیشکند به همین دلیل است که برش های بسیار باریک از آن برای نمای آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی و … استفاده می شوند و از آنجایی که تنوع رنگی بالایی در رنگهای سفید، خاکستری، پرتغالی، سبز، مشکی، قرمز و غیره دارد امروزه نیز از محبوبیت بالایی در کاربرد هایی که دارد برخوردار است.

سنگ تراورتن : این نوع سنگ با توجه به ظاهر و زیبایی که دارد یکی از محبوب ترین سنگ ها در طراحی نما بیرونی و داخلی ساختمان ها است. وجود خلل و فرج در پشت تراورتن باعث شده تا تبدیل به یک گزینه مناسب برای کار بر روی نما ساختمان شود. هرچه سنگ دارای رگه ها شیمیایی و رنگ های پراکنده ( ناخالصی ) کمتری باشد، مقاومت آن بالاتر است.

تولید سنگ در اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از قطب های صنعت سنگ در ایران مطرح است و این به واسطه داشتن معادن بزرگ سنگ نما در اطراف اصفهان است. فروش و تولید انواع سنگ در اصفهان به عنوان یکی از پردرامد ترین مشاغل در اصفهان شناخته می شود. تولید سنگ در واحدهای صنعتی به نام کارخانه سنگ یا به اصطلاح سنگبری انجام می شود.  اصفهان رتبه نسخت در کشور از نظر تعداد معادن سنگ نما و تزیینی را دارد .

اشتباهات مهلک در هنگام خرید

علاوه بر نکات معمولی و ظاهر و ابعاد، لازم است برخی نکات را با هم ببینیم و تاثیر انتخاب اشتباه آن را نیز ببینیم.

ویژگی های سنگ نما

نمای بیرونی ساختمان باید مقاومت بالایی در برابر تابش آفتاب، رطوبت، برف و باران و تغییرات دمایی در طول روز و همچنین فصول مختلف داشته باشد.

خرید سنگ نما در اصفهان

نما آرا، با توجه به پروژه شما، بهترین انتخاب ها را برای شما توضیح خواهد داد. این فروشگاه با بیش از چند دهه فعالیت در زمینه خرید و فروش انواع سنگ نما و ایجاد امکان بازدید و خرید، آماده ارائه خدمات مشاوره در هنگام خرید با توجه به نوع پروژه شما و درخواست و هزینه مورد نظر شما است.

کلینیک ساختمانی نما آرا

کلینیک نما آرا ، با هدف برآورده کردن نیاز مهندسین و پیمانکاران ساختمانی به انواع مصالح ساختمانی تاسیس شده است. نما آرا هموراه تلاش کرده است تا با همکاری برند های معتبر در حوزه آجرنما، سنگ و سرامیک، موزاییک، درب های ضد سرقت و … با کیفیت ترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد.

خروج از نسخه موبایل