راهنمای تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چرا امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در حال پیشرفت و افزایش است؟ چرا دائما شاهد افزایش تقاضا برای این رشته تحصیلی نیز در کانادا هستیم و آمار مربوط به آن سر به فلک کشیده است؟ در این مطلب از همراه ما باشید تا در مورد تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا بیشتر بدانید. ما نکات خوبی برای شما جمع آوری کرده‌ایم که در ادامه بیان خواهیم کرد.

محتوای این خبر مخفی

منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

منظور از دیجیتال مارکتینگ استفاده از کانال‌های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات است. برای این نوع بازاریابی شما ملزم به استفاده از وب‌سایت‌ها، دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر موارد مشابه هستید. برای اینکه شما بتوانید در این زمینه موفق شوید باید ترکیبی از هوش تبلیغاتی، فروش و توانایی ارائه کالا به کاربران نهایی را داشته باشید.

در گذشته سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تبلیغات و معرفی محصولات خود از چاپ، تلویزیون و رادیو استفاده می‌کردند. اما با ظهور اینترنت تمامی این معادلات به هم ریخت. توسعه فناوری سازمان‌ها را وادار کرد تا شیوه های بازاریابی خود را تغییر دهند. بازاریابی دیجیتال می‌تواند تعاملی باشد و اغلب برای هدف قرار دادن بخش‌های خاصی از پایگاه مشتری استفاده می‌شود. تحصیل رشته دیجیتال مارکتینگ در کانادا فرصت‌های شغلی عالی پیش روی شما می‌گذارد.

ساختار دوره‌های دیجیتال مارکتینگ

ساختار دوره‌های دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:

اگر شما بتوانید تحصیلات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ به اتمام برسانید در یکی از مشاغل زیر مشغول به کار خواهید شد:

حال که شما با یکی از عناوین زیر مشغول به کار شده‌اید، باید وظایف زیر را بر عهده بگیرید و به نحو احسن انجام دهید:

بهترین دوره‌های تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

 IIDE مدرسه دیجیتال

IIDE یکی از بهترین و مهم‌ترین موسسات فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. این موسسه توانسته در این زمینه جایزه‌های مختلفی را در سطح جهانی از آن خود کند. در حدود 235000 دانشجو از کشورهای مختلف مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، امارات متحده عربی و غیره آموزش مشغول تحصیل هستند.

نکته مهمی که این موسسه را از سایر موسسات آموزش متمایز می‌کند روش آموزش و یادگیری آن است. استادان این موسسه از روش یادگیری آینده‌نگر استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل شیوع کرونا این موسسه یادگیری آنلاین را نیز به طرح درس خود اضافه کرده است.

IIDE یک دوره جامع بازاریابی دیجیتال آنلاین با بیش از 13 گواهینامه با روش تدریس پیشرفته ارائه می‌دهد. در این دوره متقاضیان از آموزش‌های باکیفیت و استادان باتجربه ومتخصص بهره می‌برند.

همچنین در جلسات آنلاین این امکان به افراد داده می‌شود که ابهامات و سوالات خود را نیز به صورت آنلاین بیان کنند.

برنامه درسی این دوره آموزشی در IIDE  مدرسه دیجیتال

مدت زمان دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین 3 تا 4 ماه است که تقریبا به 12 ساعت در هفته می‌رسد. هزینه‌ای که متقاضیان باید برای شرکت در این دوره باید بپردازند چیزی در حدود 971 دلار است.

ویژگی‌ها و نکات برجسته این دوره عبارت هستند از:

مورگان اینترنشنال

این موسسه در سال 1995 تاسیس شد و به رویای تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا دانشجویان بین‌المللی تحقق می‌بخشد. اساتید این موسسه نه تنها در زمینه تئوری دیجیتال مارکتینگ افراد را راهنمایی می‌کند بلکه به آن‌ها بینشی در مورد صنعت ارائه می‌دهند. فرهنگ مثبت و رویکرد منحصر به فرد آن‌ها به تدریس باعث می‌شود بسیاری از دانشجویان به عنوان مربی به مورگان بازگردند.

برنامه درسی در موسسه مورگان اینترنشنال:

نکات برجسته این دوره عبارت هستند از:

ارائه جزوات سخنرانی  LMS که به شما کمک می‌کند به سیستم مدیریت یادگیری مورگان دسترسی داشته باشید. زیرا شامل تمام منابعی است که برای آماده‌سازی به آن نیاز خواهید داشت.

وبینارهای تخصصی و درسی در موسسه مورگان اینترنشنال

این دوره 3 ماه زمان می‌برد و هزینه آن 2600 دلار کانادا است.

دانشکده مدیریت تورنتو

دانشکده مدیریت تورنتو یک موسسه آموزشی فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که در زمینه توسعه آموزش و پرورش متمرکز بر شغل و جامعه فعال است. آموزش‌های این مرکز به صورت تئوری و عملی است و این امکان را به افراد می‌دهد تا در حین اجرای آنچه می‌آموزند، مقدار زیادی دانش و اطلاعات مفید به دست آورند تا برای حضور در کسب و کار در دنیای واقعی آماده شوند. تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا گزینه‌ شغلی سودآور تلقی می‌شود.

برنامه درسی دوره آموزشی در دانشکده مدیریت تورنتو

کل مدت این دروه حدود 51 هفته زمان می‌برد و هزینه آن 14495 دلار کانادا است.

نکات برجسته دوره آموزشی در دانشکده مدیریت تورنتو

WordPress

CSS

HTML

Google AdWords

Google Analytics

کالج سنتنیال

این موسسه در ابتدا یک کالج محلی بوده است اما با گذشت زمان توانسته خود را به عنوان یک موسسه جهانی به افراد معرفی کند تا دانشجویان بتوانند به تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا بپردازند. این کالج سعی دارد افراد را طوری آموزش دهد که برای بازار کار آمادگی کامل داشته باشند و به آن‌ها آموزش می‌دهند تا رهبران فردا باشند. شعار این موسسه آموزش بدون مرز است.

برنامه درسی دوره کالج سنتنیال

نکات برجسته دوره آموزشی کالج سنتنیال

این موسسه سعی می‌کند بیشتر مواردی را به افراد آموزش دهد که به طور گسترده به عنوان کلیدی برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان آنلاین امروزی در نظر گرفته می‌شوند.

این دوره بر سه مؤلفه مرتبط، بازاریابی دیجیتال و مبانی آن در بازاریابی مستقیم و بازاریابی رابطه‌مند متمرکز است. پس اگر با هدف تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا وارد این کشور شده‌اید باید بدانید که کالج سنتنیال برای این هدف گزینه‌ای عالی است.

این دوره در حدود 2 ترم یعنی یک سال است و هزینه آن چیزی در حدود 5270 دلار برای دانشجویان کانادایی و 16099 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

کالج جورج براون

این کالج که امکان تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا را برای دانشجویان فراهم می‌کند یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی در کانادا است. آن‌ها سعی می‌کنند در کنار آموزش تئوری فرصت‌هایی را نیز در دنیای واقعی برای دانشجویان فراهم کنند تا بتوانند آموزه‌های خود را نیز به صورت عملی به کار بگیرند.

برنامه درسی دوره آموزشی کالج جورج براون

نکات برجسته دوره آموزشی کالج جورج براون

برنامه‌های درسی این دوره به گونه‌ای تنظیم شده است که تمامی نیازهای یک کسب و کار یا سازمان را برآورده کند.

شما با شرکت در این دوره قادر خواهید بود استراتژی‌هایی برای توسعه محصولات، مفاهیم، کالاها و خدمات جدید تدوین کنید.

این دوره به مدت 12 ماه و هزینه آن 4331 دلار آمریکا ارائه می‌شود.

آکادمی جلی

اگر شما قصد تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا را دارید این موسسه یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

برنامه درسی دوره آموزشی آکادمی جلی

دلایل تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا

بازاریابی دیجیتال یک شغل سودآور است. هنگامی که شما به این صنعت وارد شوید به عنوان یک فرد مبتدی می‌توانید چیزی در حدود بین 25 تا 35 هزار دلار در ماه درآمد داشته باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که شما این درآمد را صرفا براساس استعداد و تجربه خود به دست می‌آورید و درآمد شما به مدرک تحصیلی وابستگی خاصی ندارد. البته این پایه حقوق است و شما می‌توانید با توسعه کار خود درآمدتان را نیز افزایش دهید.

بازاریابی دیجیتال؛ رشته‌ای در حال توسعه

این رشته در سال حدود 25 تا 30 درصد رشد دارد و همیشه در حال توسعه است. شرکت‌های چندملیتی عظیمی مانند Unilever و P&G اکنون بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی دیجیتال می‌کنند. بنابراین اگر شما به فکر آینده خود هستید تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

رشد سریع شغلی با تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ

این رشته یک رشته نسبتا جدید محسوب می‌شود، بنابراین قوانینی و ساختار کمی در آن وجود دارد و از نظر شغلی شما می‌توانید به سرعت پیشرفت کنید. برخی از مشاغل بازاریابی دیجیتال هستند که هنوز کشف نشده‌اند. بنابراین امکانات برای رشد در این رشته تحصیلی واقعا نامحدود است.

تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا برای چه افرادی مناسب است؟

تحصیل در این رشته مانند هر رشته دیگری به نیاز به علایق و ویژگیهای روحی و روانی خاصی دارد که در زیر به طور خلاصه و کلی به آنها اشاره میکنیم:

توانایی خودکار بودن

دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای است که آزادی عمل حرفه‌ای زیادی به افراد می‌دهد به‌این‌ترتیب اگر انگیزه خود را حفظ کرده و در مسیر درست قرار بگیرید در این حوزه درهای زیادی به روی شما باز می‌شود.

بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتال در نهایت برای خودشان یا یک شرکت که به آن‌ها استقلال می‌دهد کار می‌کنند. به‌این‌ترتیب مسئول مدیریت زمان و پروژه‌هایی که دارید خودتان هستید. اگر نتوانید انگیزه خودتان را حفظ کنید، قرارگرفتن در مسیر کاری درست برای شما دشوار خواهد بود.

علاقه به چالش

به دلیل وجود مسائلی مانند فناوری‌هایی که همیشه در حال تغییر هستند، رفتار مصرف‌کننده همیشه در تغییر است و پیچیدگی روزافزون اینترنت و کاربران آن، دنیای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حالت تغییر است.

علاوه بر این، هر پروژه در دیجیتال مارکتینگ متفاوت است بنابراین باید بتوانید مستقل فکر کنید، خلاق باشید و بتوانید از منظری متفاوت به مسائل نگاه کنید تا مشتری شما به اهدافی که تلاش می‌کند برسد.

انعطاف‌پذیری و سازگاری

یکی دیگر از نتایج همیشه در حال تغییر بودن دیجیتال مارکتینگ، این است که بازاریاب‌ها باید به همان اندازه مشتاق تغییر و سازگاری باشند. به‌این‌ترتیب، انعطاف‌پذیری یک موضوع مهم در کار دیجیتال مارکتینگ است زیرا همیشه باید آماده استفاده از شیوه‌های جدید، به‌روز کردن مهارت‌ها و دانش، همگام شدن با روش‌های مناسب صنعت و آخرین تکنولوژی و روندها باشید.

اشتیاق برای یادگیری

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، یادگیری مادام‌العمر برای افرادی که به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارند ضروری است زیرا در این حوزه همیشه با پیشرفت تکنولوژی در حال تکامل است. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آخرین اطلاعات، فناوری و بهترین الگوها وجود دارد که عبارت‌اند از:

یکی دیگر از دلایل اهمیت علاقه به یادگیری، کنجکاو کردن شما است که باعث می‌شود برای تغییر و امتحان روش‌های دیگر علاقه بیشتری به ریسک‌های کوچک داشته باشید.

تمایل به کمک برای رشد کسب‌وکارهای دیگر

هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که به کسب‌وکارها کمک کند دیده شوند، سرنخ جدید به دست آورند، برند خودشان را بسازند، تبدیل و فروش را بیشتر کنند و شرکت خودشان را توسعه دهند. در دنیای امروز مردم برای تحقیق درباره محصول، انتخاب کسب‌وکار برای تعامل و تصمیم‌گیری برای خرید روی اینترنت حساب می‌کنند به همین دلیل اگر یک شرکت بخواهد موفق شود باید حتما در این فضا آنلاین باشد و کارشناس‌های دیجیتال مارکتینگ باید برای کمک به این هدف مشتاق باشند. در این حوزه نه‌تنها باید به دیگران برای رشد کسب‌وکارشان کمک کنید، بلکه باید برای موفقیت آن‌ها تلاش کنید زیرا پیروی آن‌ها پیروزی شما است.

مهارت‌های لازم برای فعالیت در رشته دیجیتال مارکتینگ

متخصص‌های دیجیتال مارکتینگ به مجموعه‌ای از مهارت‌های فنی دیجیتال مارکتینگ و مهارت‌های نرم نیاز دارند که عبارت‌اند از:

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM)

استفاده از موتور جستجو برای هدایت ترافیک به بخش آنلاین کسب‌وکار شما (مانند وب‌سایت) به‌ویژه صفحات فرود، اولین و قطعا مهم‌ترین قدم برای ارتباط با مخاطبان است. برای موفقیت به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید تا حد ممکن در SEO و SEM متخصص باشید.

تجزیه‌وتحلیل بازاریابی

لازم نیست کارشناس دیجیتال مارکتینگ در سطح یک دانشمند با داده یا دیتا کار کند اما باید بداند چگونه از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و سایر ابزارهای تجزیه‌وتحلیل داده استفاده کند. این افراد اطلاعات دقیقی از منبع ترافیک وب‌سایت، جذاب‌ترین کلمات کلیدی، محبوب‌ترین زمان در طول روز، داده‌های ارزشمندی از تفکیک سن، جنسیت، مکان مخاطب و دستگاه‌هایی که آن‌ها برای دسترسی به کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند دارند. این اطلاعات ارزشمندترین بینشی است که کارشناس دیجیتال مارکتینگ از مخاطب دارد.

بازاریابی شبکه اجتماعی

ناگفته نماند که بازاریاب‌های دیجیتال باید شناخت خوبی نسبت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داشته باشند که از آن‌ها برای ارسال محتوا و دسترسی به مخاطب استفاده می‌شود. هر پلتفرم ویژگی خاص خودش را دارد و باید بدانید کدام ویژگی موثر است و کدام موثر نیست، چه چیزی را در چه زمانی پست کنید و چگونه لحن پست‌های خودتان را تغییر دهید تا با گروه‌های مخاطبی که از پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند هماهنگ باشد.

حتی در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که کارشناس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند آن‌ها را اولویت‌بندی کنند. برای مثال شنود اجماعی (social listening)، پخش زنده، پیام دادن مستقیم و هشتگ‌گذاری نمونه‌ای از این تکنیک‌ها هستند.

پرداخت به‌ازای کلیک و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

اگر در بودجه یک بازاریاب دیجیتال پول برای تبلیغات وجود داشته باشد باید این موضوع را بداند که برای حداکثر کردن تاثیرگذاری این پول را در چه چیزی و در کجا خرج کند. این موضوع شامل قراردادن تبلیغات در وب‌سایت‌های مختلف است که یا با تبلیغات مستقیم یا پلتفرم‌هایی مانند گوگل ادز (Google Ads) یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و پست‌های تبلیغاتی است.

بازاریابی ایمیلی (Email marketing)

ارسال کمپین ایمیل ساده است اما ارسال کمپین ایمیلی موثر بسیار سخت‌تر از آن است و همین باعث می‌شود ایمیل مارکتینگ یک مهارت مهم در دیجیتال مارکتینگ باشد. باوجوداینکه خبرنامه‌ها جذاب‌ترین ابزار برای بازاریاب‌های دیجیتال نیستند، بر اساس گزارش Hubspot تقریبا ۸۰ درصد این افراد گزارش می‌دهند که در ۱۲ ماه گذشته میزان تعامل آن‌ها با استفاده از ایمیل افزایش داشته است.

داستان سرایی (Storytelling)

چه در حال نوشتن توضیحات یک پست در اینستاگرام یا نوشتن یک مقاله هزار کلمه‌ای درباره رهبری فکری در وبلاگ شرکت خودتان باشید، مهارت‌های داستان‌سرایی عالی (شامل نوشتن، ویرایش و داستان‌سرایی بصری) همیشه یک دارایی مهم برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. این موضوع به‌ویژه در زمانی صحبت از بازاریابی محتوایی می‌شود – نوشتن مقالات طولانی‌تر درباره موضوعی که با مخاطب مرتبط است یک ابزار کلیدی در سئو محسوب است – اهمیت دارد، به مهارت‌های ارتباطی خوبی نیاز دارید تا نه‌تنها ایده‌های خودتان را به‌وضوح برسانید، بلکه برای افرادی که می‌خواهید جذب کنید قانع‌کننده باشد. موارد مرتبط با این موضوع کار در بک‌اند (Backend) وردپرس یا CMSهای دیگر است.

مهارت‌های اولیه طراحی

تیم‌های بزرگ‌تر معمولا یک بخش اختصاصی هنری دارند که در آن طراح گرافیک یا حتی طراح UI/UX مشغول کار است. با وجود این معمولا وظیفه بازاریاب دیجیتال است که کارهای روزمره را مانند انتخاب و تغییر تصاویری که برای شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌شود یا چیدن چهارچوب خبرنامه ایمیلی انجام دهد. در این شرایط، درک مهارت‌های اولیه از جمله روش سازماندهی اطلاعات برای خوانایی بیشتر یک موضوع مهم است. این موضوع اغلب با درک شهودی از تجربه مشتری آغاز می‌شود.

خروج از نسخه موبایل