سوالات احتمالی کنکور حرف آخر

یکی از پکیج های بسیار عالی موسسه حرف آخر، پکیج سوالات احتمالی است. سال 1396 موسسه حرف آخر تصمیم گرفت 20 آزمون جامع تولید و در اختیار داوطلبان نظام قدیم قرار بدهد. مرداد 96 وقتی نتایج آزمون سراسری اعلام شد، دانش آموزان حرف آخر کلی رتبه خوب کسب کرده بودند. خیلی از رتبه برتر های حرف آخر، موفقیت شان را مدیون پکیج سوالات احتمالی میدانستند. این موضوع باعث شد، اساتید موسسه با جدیت بیشتر این پکیج را هر سال برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور طراحی کنند.

سعی حرف آخر بر این است که هر ساله نقاط قوت این پکیج را افزایش دهد و درصد تطبیق را بالا برد. در کنکور 1400 پکیج سوالات احتمالی به طور میانگین 70 درصد با آزمون سراسری تطبیق داشت. این پکیج چه ویژگی های آموزشی دارد به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت تست و مرور در کنکور

کسب رتبه و رسیدن به هدف در آزمون سراسری مرهون علت های مختلف از جمله تلاش، انتخاب منبع مناسب و برنامه ریزی است. که هر کدام از این آیتم های خود دارای زیر شاخه های جزئی هستند. به طور مثال در بخش انتخاب منبع مناسب، باید به انتخاب گزینه درست برای تست و مرور اشاره کرد.

نکته بسیار مهم در این موضوع شروع به موقع تست زدن، انتخاب منبع عالی و مرور حرفه ای است. چون بخش بزرگی از دانش آموزان و داوطلبان، درک اهمیت تست و مرور به موقع برای آزمون سراسری است. گاها خیلی از داوطلبان به دلیل عدم شورع به موقع مطالعه برای کنکور، بعد از فروردین ماه وارد فاز مرور و جمع‌بندی میشوند که این زمان بسیار دیر و کیفیت تست و مرور کردن به شدت کاهش می یابد. برای استفاده حداکثری از تاثیر تست و مرور، باید این فرآیند در بهمن شروع شود.

همه داوطلبان با تست زدن آشنای کافی دارند اما خیلی از فاکتورهای تست استاندارد را رعایت نمی کنند به همین دلیل بازدهی مناسب را برداشت نمی کنند. نکته اول در این موضوع این است که تست ها باید استاندارد و یا نزدیک به سطح استاندارد باشند. متاسفانه آزمون های آزمایشی این نکته را رعایت نمی کنند. به صورتی که بعضا سطح تست ها بسیار ساده و آسان است وباعث امیدواری کاذب در داوطلب میشود و گاها بسیار سخت و دشوار که کلا داوطلبان را ناامید میکند.

نکته دوم اینکه تحلیل تست ها در آزمون های آزمایشی بسیار ضعیف و مختصر  و فقط در حد یافتن پاسخ است. در حالی که باید تمامی نکات هر تست برای داوطلبان ارائه شود تا با ترفندهای تست آشنا شوند و بتوانند به سادگی نکته هر تست در آزمون سراسری را سریع کشف کنند.

نکته سوم که بسیار مهم است اینکه در آزمون های آزمایشی و منابع تستی موجود در بازار کنکور، داوطلبان را فقط به یک تیپ تست عادت میدهند. چنانچه ادبیات یا صورت تست تغییر کند داوطلب با چالش مواجه میشود. خیلی از داوطلبان به رغم حداقل دو سال شرکت در آزمون های آزمایشی به دلیل عدم رعایت نکاتی که به آن اشاره شد، موفق به کسب رتبه نمی شوند.

سوالات احتمالی کنکور حرف آخر

اساتید موسسه حرف آخر با بررسی نقاط ضعف و قوت آزمون های آزمایشی و منابع تستی، بهترین مجموعه تست را در قالب پکیج سوالات احتمالی برای دانش آموزان و داوطلبان گروه تجربی و ریاضی طراحی کرده اند. این پکیج شامل 20 آزمون جامع است که از پایین ترین و ساده‌ترین تست ها هر درس شروع میشود. علت این موضوع، ایجاد ارتباط داوطلب با آزمون ها و اینکه کنکوری ها وقتی با تست های ساده هردرس آشنا شوند در واقع نقطه قوت خود را پیدا و آن را تقویت میکنند.

هر آزمون در سوالات احتمالی حرف آخر نسبت به، آزمون قبلی دارای سطح بالاتری است و به این صورت دانش آموزان و داوطلبان از پایه و سطح ساده به سمت تست های سخت و پیشرفته حرکت میکنند. این موضوع به خوبی و آهسته و پیوسته سطح آمادگی داوطلبان را افزایش میدهد.

نقطه قوت دوم سوالات احتمالی حرف آخر، طراحی متفاوت هر تست در آزمون هاست. در هر آزمون ادبیات یا صورت سوال هر تست، نسبت به آزمون قبلی متفاوت است. این ویژگی کمک میکند داوطلبان در طول این آزمون ها با 20 شیوه متفاوت هر تست از هر مبحث آشنا شوند و در جلسه آزمون سراسری با چالش مواجه نشوند.

مهترین حسن سوالات احتمالی حرف آخر داشتن پاسخ نماست. سوالات در دفترچه های شبیه‌ساز کنکور طراحی شده است اما پاسخ هر تست به صورت تصویری و ویدئوی است. اساتید علاوه بر حل تست، ارائه نکته ها و ترفندهای هر تست، درسنامه آن را نیز تدریس و ارائه میدهند.

این ویژگی کمک میکند تا داوطلبانی که در مباحث مختلف هر درس دارای مشکلات آموزشی هستند، با دریافت درسنامه آن بتوانند نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل کنند. با این اوصاف داوطلبان میتوانند 20 بار مباحث را هر درسی را مرور کنند و به بهترین نحوه ممکن مقوله تست و مرور را برای آزمون سراسری به سر انجام برسانند.

آموزش مفهومی با پویانمایی

حرف آخر برای اولین بار در تاریخ آموزش کشور، از روش های جدید آموزشی استفاده کرده است. این موضوع در تقابل با روش های سنتی و منسوخ شده رایج در آموزش رسمی است. درچند دهه اخیر فناوری دیجیتال پیشرفته های چشمگیری در همه حوزه های زندگی داشته است.

در خیلی از کشورها از این فناوری در حوزه آموزش نهایت استفاده را برده اند. حرف آخر نیز با توجه به تاثیر و قدرت فناوری های جدید در حوزه آموزش و تدریس، برای اولین بار در کشور دروس ابتدایی تا کنکور را با این فناوری تدریس کرده است. پویانمایی و انیمیشن سازی تاثیر بسیار قوی و مناسب در یادگیری و آموزش دارد.

در پکیج سوالات احتمالی حرف آخر برای حل تست و مرور درسنامه آن، از این فناوری استفاده شده است که کمک میکند داوطلبان به صورت مفهومی و بصری مطالب را یاد بگیرند. تاثیر پویانمایی بر حافظه بلند مدت و تصویری باعث تسریع در یادگیری و عدم فراموشی مطالب میشود. ویژگی های درج شده در سوالات احتمالی سبب شده که هر ساله این پکیج دارای تطبیق حداقل 70 درصد با آزمون سراسری باشد.

خروج از نسخه موبایل