تجهیزات و راه حل های محافظت شنوایی

محافظ گوش و سیستم شنوایی باید به طور معمول در محیط های پر سر و صدا استفاده شود. این شامل محافظت از شنوایی شما در برابر صداهای بلند ناگهانی، مانند انفجار یا شلیک گلوله است. به خاطر داشته باشید که صدای پایدار محیطی که توسط کشتی، ژنراتور یا در طول پرواز تولید می‌شود، ممکن است به حفاظت شنوایی نیز نیاز داشته باشد. دستگاه‌های محافظ شنوایی یا HPD، نقش کلیدی در محافظت در برابر سطوح بالقوه آسیب‌رسان صدا دارند که می‌تواند منجر به کاهش شنوایی یا وزوز گوش شود.

دو نوع گوشی های محافظ شنوایی رایج عبارتند از:

به خاطر داشته باشید که تجهیزات محافظ شنوایی تنها زمانی مفید هستند که به درستی و به طور مداوم استفاده شوند. برای قرار دادن و استفاده صحیح حتما دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

میلیون‌ها کارگر هر ساله در معرض خطرات شنوایی قرار می‌گیرند و حتی اگر مقررات OSHA و توصیه‌های NIOSH  در ایالات متحده محافظت از شنوایی را مشخص می‌کنند، کم شنوایی شغلی همچنان اولین بیماری کارگری گزارش شده در مشاغل است. علاوه بر این، کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا دائمی و غیرقابل برگشت است، اما با کمک حفاظت شنوایی مناسب و سایر اقدامات قابل اجتناب است. در اینجا ما برخی از دستگاه های محافظ شنوایی (HPD) و سایر اقداماتی را که می توان برای کمک به محافظت از شنوایی کارگران در صنایع مختلف انجام داد، بررسی خواهیم کرد.

انواع گوشی ایرپلاگ و ویژگی های آنها:

هنگامی که کارگران در معرض صدای بلند قرار می گیرند، ایرپلاگ ها می توانند محافظ شنوایی کم هزینه و موثری را ارائه دهند. اینها فوم نرم یا شمع های الاستیکی هستند که در داخل کانال گوش قرار می گیرند تا به جلوگیری از صداهای خطرناک کمک کنند. گوش گیرها در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارند، بنابراین انتخاب های زیادی برای کارگران وجود دارد. با استفاده از تکنیک‌های مناسب و جاگذاری، گوش‌گیرها می‌توانند حفاظت کافی را برای بسیاری از موقعیت‌های پر سر و صدا ارائه دهند.

گوشی ایرماف و ویژگی های آنها:

یکی از ساده‌ترین محافظ‌های شنوایی برای پوشیدن، ایرماف ها هستند که آنها را می‌توان به سرعت تنظیم کرد تا تناسب راحت و قابل اعتمادی برای طیف وسیعی از اندازه‌های گوش و سر ایجاد کند. از آنجایی که قرار دادن صحیح ایرماف ها پیچیدگی کمتری دارد، اکثر کاربران می‌توانند به طور مستقیم یاد بگیرند که آنها را بپوشند. علاوه بر این، ایرماف ها به کارگران این امکان را می‌دهند که به راحتی محافظ شنوایی خود را در طول روز بر حسب نیاز قرار داده و در بیاورند.

ایرماف ها را می‌توان بارها و بارها مورد استفاده مجدد قرار داد، و اگر به‌درستی تمیز، نگهداری و نگهداری شوند، معمولاً تا دو یا سه سال قابل استفاده هستند. همچنین، با توجه به اندازه، از دست دادن آنها سخت تر از سایر محافظ های شنوایی است. این بدان معنی است که ممکن است نیازی به تعویض گوش بند به اندازه سایر انواع محافظ شنوایی نداشته باشید. علاوه بر این، هرچه تجهیزات حفاظت شخصی راحت‌تر باشد، احتمال استفاده از آن توسط کارکنان بیشتر می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که ایرماف ها از راه دور راحت‌تر دیده می‌شوند، ممکن است نظارت بر استفاده کارگران از محافظ شنوایی نیز آسان باشد.

راه های حفاظت شنوایی پیشرفته

راه‌ حل‌های پیشرفته محافظت از شنوایی می‌تواند به محافظت از شنوایی کارگران کمک کند و در عین حال آنها را قادر می‌سازد تا به وضوح با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و بشنوند. دو دسته از HPD های پیشرفته وجود دارد: راه حل های محافظ شنوایی و راه حل های ارتباطی حفاظتی.

راه حل های محافظ شنوایی به شما این امکان را می دهد که در حالت آرام بشنوید و هنگامی که صدای بلند است از شنوایی محافظت می کند. این نوع HPD زمانی می تواند موثر باشد که:

الزامات استفاده از گوشی محافظ شنوایی

خروج از نسخه موبایل