iptv چقدر اینترنت مصرف می کند؟

میزان مصرف اینترنت اشترک IPTV + نحوه مدیریت حجم

قطعا یکی از مهم ترین سوالات اصلی که با خرید iptv برای شما دغدغه خواهد بود،  میزان حجم دیتای مصرف شده توسط اشتراک  IPTVخواهد بود . با توجه به گران بودن حجم مصرفی اینترنت درایران، به این مسئله حتما باید دقت کنید. زیرا برای مثال بهره بردن از اینترنت موبایل برای استفاده از اکانت آی پی تی وی واقعا به صرفه و منطقی نیست.

اولین پیشنهاد مت این است از تامین کننده هایی اکانت اینترنت تهیه کنید که بسته های با ترافیک نامحدود را هم ارائه می کنند . این روش یکی از بهترین راهکارها برای افرادی است که تمایل دارند، از اکانت آی پی تی وی بدون استرس استفاده کنند.

اگرچه میزان دیتای مصرفی به کیفیت شبکه های تلویزیونی بستگی دارد، اما دیدن IPTV به مدت زمان یک ساعت تقریباً مساوی با دانلود کردن یک فیلم با طول یک ساعت است.

 با در نظر گرفتن این پیشبینی که حجم فیلم با مدت  یک ساعت بین 500 تا 800 مگابایت مختلت است ، تخمینی از میزان حجم اینترنت مورد نیاز برای دیدن اکانت IPTV به شما می دهد. مطابق با این محسابات ، اگر بخواهید به مدت دو ساعت در روز از اکانت IPTV استفاده کنید، حداقل به میزان 30 گیگابایت ترافیک  درهر ماه نیاز دارید.

در جدول زیر ، نحوه محاسبه دقیق میزان حجم مصرفی اکانت آی پی تی وی برای رزلوشن و کیفیت متفاوت برای صدا و تصویر را محاسبه کرده ایم که می توانید بر اساس محتوای مد نظر خود میزان دیتای مصرفی خود را حساب کنید.

چگونه مصرف ترافیک اینترنت را به وقت  پخش اکانت ایپی تیوی کم کنیم؟

مصرف حجم اینترنت می تواند با افزایش سرعت اینترنت بیشتر شود ، زیرا با افزایش سرعت بافر ، میزان حجم بیشتری از دیتا را دریافت میکنید.

اگر روی اینترنت خود محدودیت ترافیک دارید ، نحوه مدیریت  بر مصرف ترافیک خود را پیدا کنید که به شما میزان مصرف حجم را اعلام کند .

سعی کنید شبکه و فیلم و سریال را با کیفیت SD مشاهده کنید .

اطمینان حاصل کنید که برنامه یا دستگاه مشاهده ایپی تیوی شما خاموش است و بدون اطلاع شما ترافیک اینترنت را مصرف نکند .

از یک آنتن برای شبکه های تلویزیون زنده محلی خود استفاده کنید و در موارد غیر ضروری ازاینترنت برای مشاهده شبکه های استفاده نکنید .

سعی کنید فیلم و سریال و ویدیوهایی را که میخواهید به دفعات زیاد تماشا کنید را دانلود کنید و تا مدام حجم اینترنت شما مصرف نشود.

سعی کنید از ارائه دهنده های سرویس اینترنت بدون محدودیت حجم  ، اینترنت خود را تهیه کنید.

میزان ترافیک مصرفی یک فیلم ویدویی دو ساعته چقدر است؟

به طور میانگین ، در کیفیت 1080 یک فیلم 2 ساعته حدود 7 یا 8 گیگابیت مصرف می کند. اگر بخواهیم فیلمی را با کیفیت متفاوت مثلا 720p مشاهده کنید، حدودا معادل 0.9 گیگابایت مصرف حجم  خواهید داشت.

فیلم با کیفیت 2K حدوداً 3 گیگابایت و کیفیت 4K حدودا 7.2 گیگابایت در ساعت استفاده می کنند .

آیا نوع برنامه تاثیری روی میزان مصرف IPTV دارد؟

در حالت کلی  خیر تفاوتی وجود ندارد که از کدام برنامه برای دیدن اکانت آی پی تی وی استفاده می کنید.

در واقع میزان مصرف ترافیک فقط و فقط به کیفیت آن فیلم یا شبکه تلویزیونی بستگی دارد.

اگر چه در برخی از سرویس های VOD مثل نت فلیکس امکان تعیین کیفیت وجود دارد.

چطور میشود کیفیت شبکه تلویزیونی را در اکانت IPTV تغییر داد؟

با توجه به اینکه در اکانت آیپی تیوی امکان تغییر دادن کیفیت کانال تلویزیونی مورد نظر وجود ندارد، این امکان برای شما وجود دارد که فقط بر اساس استریم ها با کیفیت های ارائه شده در اشتراک آیپی تیوی ، کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. برخی شبکه های تلویزیونی در چندین کیفیت مختلف ممکن است ارائه شده باشند. به طور مثال شبکه بین اسپورت ، در کیفیت ها مختلفی وجود دارند. شما می توانید به جای مشاهده شبکه بین اسپورت با کیفیت 4k، از کیفیت hd و یا حتی sd روی دستگاه و یا موبایل استفاده کنید.

بررسی مقدار حجم مصرف اینترنت آیپی تیوی

شما می توانید برای بررسی و اطمینان از میزان ترافیک مصرف شده اینترنت خود ،  پیش از خرید اشتراک اصلی اکانت ایپی تیوی اقدام به تهیه سرویس تست IPTV کرده و به صورت موقت کانال های مورد نظر خود را برای تایم های زمانی مختلف کامل و با دقت بررسی کنید و با توجه به محسابه میانگین مصرف خود در طول یک شبانه روز ، اقدام به تهیه سرویس اینترنت مناسب از شرکت  مورد نظر خود کنید.

خروج از نسخه موبایل