چگونه دفتر کار خانگی خود را با مبلمان اداری تجهیز کنیم؟

دفتر کار خانگی خود را چگونه به بهترین شکل تجهیز کنیم؟

قبل از تجهیز دفتر کار با مبلمان اداری باید به چند سوال مهم و اساسی پاسخ دهید:

مناسب ترین موقعیت برای دفتر کار در منزل

بهتر است یک اتاق جداگانه را به عنوان دفتر کار خود مجهز کنید. اتاقی که به دور از فضای عمومی منزل و یا سر و صدا‌ها باشد. اینکار باعث می شود همان آرامش و تمرکزی که در دفتر اداری خود دارید را در دفتر کار خانگی خود نیز داشته باشید. اگر فضای محدودی دارید و نمی توانید از یک اتاق جداگانه استفاده کنید نگران نباشید. فقط کافیست در همان فضای محدودی که دارید یک قسمت خاص را مشخص و جدا کنید.

برای تفکیک دفتر کاری خود را از فضای منزل می توانید، از پارتیشن‌های مدرن استفاده کنید. این پارتیشن ها هم کاربردی هستند و هم در رنگ ها و مدل های متنوع طراحی شده اند که حتی می توانند به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منزل نیز استفاده شوند. اگر فضای محدودی دارید، برای تجهیز دفتر کار خانگی خود، کافیست به دنبال فضاهای بدون استفاده بگردید. به طور مثال گوشه ی نشیمن، فرو رفتگی بین ستون و دیوار و ….

با اینکه فضای کوچیکی هست اما اگر در دکوراسیون آن لوازم مناسبی استفاده کنید زیباتر از خیلی از دفترهای خانگی بزرگ می شود.

زیبایی ظاهری دفتر کار خانگی

یکی از مزیت هایی که دفتر کار خانگی نسبت به دفتر اداری دارد این است که شما می توانید ضمن حفظ اصول، با سلیقه شخصی خودتان مبلمان و لوازم مورد نیاز خود را انتخاب کنید. این موضوع باعث می شود تا شما در محیطی کار کنید که حس بهتر و تعلق خاطر بیشتری به آن دارید. بنابراین وقتی کار شما تمام می شود باز هم انرژی و روحیه لازم برای وقت گذراندن با اعضا خانواده خود را دارید.

به این نکته دقت کنید که دکوراسیون اتاق کار شما، باید با دکوراسیون سایر اتاق ها متناسب باشد. به طور مثال اگر دکور منزل شما سنتی است، بهترین مبلمان اداری برای شما میز و صندلی و وسایل چوبی است. اگر در دکوراسیون و طراحی، طرفدار مدرنیته هستید قطعا انتخاب شما مبلمان های فلزی یا ام دی اف مانند مبلمان اداری راما و یا ترکیبی ازین دو متریال خواهد بود.

راحتی در دفتر کار خانگی

درسته که دفتر کار شما در منزل شما قرار دارد و هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید روی مبلمان راحتی استراحت کنید. اما نباید این موضوع باعث شود از اهمیت انتخاب یک صندلی با ارگونومی استاندارد غافل شوید. به هر حال دفتر کار شما خانگی هم که باشد، همچنان ساعات طولانی را موظف هستید پشت میز بنشینید. اگر صندلی که انتخاب می کنید استاندارد نباشد، به مرور زمان به کمر و گردن شما آسیب های جبران ناپذیری وارد می شود.

استفاده از رنگ های مناسب برای تجهیز دفتر کار خانگی

طبیعتا دفتر خانگی نسبت به دفتر اداری، حالت رسمی ندارد. بنابراین نیاز نیست حتما از رنگ های سفید و روشن استفاده کنید. اگر رنگ های شاد مانند نارنجی و سبز انرژی و عملکرد شما را افزایش می دهند، همین امروز بخشی از اتاق خود را به رنگ مورد علاقه خود در آورید. حتما در رابطه با تاثیری که رنگ ها بر خلق و خوی، عواطف و احساسات و سطح انرژی ما می گذارند تحقیق کنید. حتی می توانید برای انتخاب رنگ مناسب از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. برای مثال انتخاب با رنگ خاص می تواند زیبایی بیشتری به محل کارتان ببخشد.

برای تجهیز دفتر کار خانگی از لوازم تزئینی و اکسسوری های جذاب استفاده کنید

یک سری وسایل تزئینی جذاب هستند که وجودشان روی میز کار، تاثیر مثبتی بر حال و هوا و روحیه شما می گذارد. البته اگر را هم در کنار این وسایل در نظر داشته باشید. از جمله این وسایل تزئینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجهیزاتی که در دفتر کار خانگی شما نقش اساسی دارد

افرادی که چند رایانه در دفتر کار خانگی خود قرار می دهند، هنگام تجهیز دفتر خانگی خود باید دقت کنند که حتما به پریز برق نزدیک باشند. چرا که در این صورت دسترسی به پریز راحت تر و بی دردسر تر می باشد. علاوه بر این، می توانید میز کار اداری را انتخاب کنید که دارای باکس انتقال کابل و سیم باشد. با استفاده از این میزها، سیم های اضافی از روی صفحه میز حذف می شوند. در نتیجه همه چیز به شکل منظم تری چیده می شود.

مواظب باشید در دفتر کار خانگی خود دچار فشار چشم نشوید!

از دیگر نکاتی که برای تجهیز دفتر کار خانگی به آن نیاز دارید این است که مطمئن شوید محلی که برای دفتر انتخاب می کنید از نور مناسب و کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت دچار فشار چشم و در نهایت سر درد های شدید می شوید. اما اگر به نور دریافتی اتاق اهمیت بدهید، دیرتر خسته خواهید شد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایه های مزاحمی که چراغ ایجاد می کند اهمیت بدهید. به طور مثال اگر راست دست هستید و چراغ مطالعه شما در سمت راست قرار دارد، بدانید که سایه دست شما روی کاغد می افتد. یا اگر پشت به پنجره و نور طبیعی بنشینید، مانیتور شما نور را باز می تاباند و این برای چشم شما مضر است. هدف از طراحی دفتر خانگی، این است که شما در منزل هم با حس و حالی خوب به کارتان ادامه بدهید. بنابراین برای تجهیز دفتر کار خانگی خود با مبلمان اداری ، به صفحه مراجعه کنید:

منبع: thehartford.com

خروج از نسخه موبایل