چگونه برای سایت کلمات کلیدی بدست بیاوریم؟

استفاده از پیشنهادات گوگل کلمه کلیدی چیست؟

اهمیت استفاده صحیح از کلمات کلیدی کم از خرید بک لینک ارزان نیست. کلمات کلیدی مجموعه از کلمات یا عباراتی هستند که پیام کلی محتوای شما را منتقل می‌کند. از نظر سئو هم کلمات کلیدی به کلمه یا عباراتی گفته می‌شود که کاربر آن را در موتورهای جستجو، سرچ می‌کند. در هر حوزه‌ای از آموزشی گرفته تا شغلی یکسری کلمات کلیدی وجود دارد. شما بایستی با شناخت کامل مخاطبان، سایت‌های رقیب، محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید، این کلمات را جستجو کنید.

زمانی که از مرتبط با موضوع محتوای خود استفاده می‌کنید، البته با رعایت قوانین سئو، این شانس را خواهید داشت تا سایت خود را در صفحه نخست نتایج جستجو در معرض نمایش قرار دهید. برای مثال اگر یک سایت با موضوع گردشگری و مهاجرت دارید، می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی مثل اقامت، بهترین کشور برای مهاجرت و … در محتوای خود، این شانس را داشته باشید تا سایت خود را طبق این کلمات در نتایج جستجو قرار دهید.

نکات مهم انتخاب کلمه کلیدی مناسب

از هر سایتی که داشته باشید، آموزشی، خبری یا فروشگاهی با شناخت مخاطبان و خدمات و کالاهایی که ارائه می‌کنید، یکسری کلمه کلیدی در ذهنتان وجود دارد. اما این که کدامیک می‌تواند به سئوی سایت شما کمک کند مسئله است. به این منظور کافیست سایت‌های رقیب را بررسی کنید یا از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی مانند استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید رتبه خوبی را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو کسب کنید، بهتر است میزان سرچ کلمات کلیدی را مدنظر قرار دهید. به این موضوع سختی کلمه کلیدی گفته می‌شود. درست است که کلمات کلیدی پرسرچ کمک زیادی به سئو می‌کند اما معمولاً رقابت بر سر آنها زیاد است و نیاز به تلاش بیشتری می‌طلبد. گاهی استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ که رقابت بر سر آنها کمتر است، کمک بیشتری به سئو می‌کند.

از آنجایی که استفاده از کلمات کلید پرسرچ و کم سرچ هرکدام مزایا و معایبی را دارند، بهتر است لیستی از انواع مختلف کلمات کلیدی تهیه کنید و بر اساس آن محتوا تولید کنید. بهترین گزینه برای شما این است که به دنبال کلماتی باشید که سرچ بالایی دارند اما میزان رقابت در آنها کم است. معمولاً کلمات کلیدی که متشکل از چند کلمه هستند و به اصطلاح به آنها long tail یا دم دراز می گویند توصیه می‌شود.

نکته: اگر سایت فروشگاهی دارید و قصد معرفی و ارائه محصولات و خدمات خود را دارید، برای جستجو و بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل ترندها و مد سال را در نظر بگیرید. برای مثال اگر سایت فروشگاهی پوشاک دارید، بر حسب فصل‌های مختلف سال و مد روز بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را بر حسب منطقه جغرافیایی جستجو کنید. این موضوع به شما کمک زیادی می‌کند تا مخاطبانتان را بشناسید و محصولات خود را بر این اساس نیازهای آنها تولید و عرضه کنید.

5 فرمت اصلی گوگل برای نمایش نتایج جستجو

طبق نتایج بدست آمده بیش از 70 درصد کاربران دسکتاپ از مرورگر گوگل برای جستجو موارد موردنیاز خود استفاده می‌کنند. از این جهت بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل تأثیرات مثبت زیادی بر روند جذب ترفیک ورودی و نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت. به طورکلی گوگل برای نمایش محتوا به کاربران از 5 فرمت اصلی پیروی می‌کند که به شرح زیر هستند:

شناخت مدل های مختلف جستجو در مرورگر پرمخاطب گوگل کمک زیادی به شناخت نیازهای مخاطبان و به دنبال آن یافتن کلمات کلیدی مرتبط می‌کند. شما می‌توانید با یافتن این کلمات کلیدی و بالا آوردن آن در گوگل با استفاده از ترفندهای سئویی، در بازاریابی بیش از پیش موفق شوید.

نحوه بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل

طراحی سایت و تولید محتوا گام های مؤثری در برندسازی و تبلیغات آنلاین دارند. به خصوص اگر سایت فروشگاهی دارید این مسئله اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. در سایت‌های فروشگاهی دو موضوع بازاریابی آنلاین و سئو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

برای اینکه سایت شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، بایستی در قدم اول کالای مورد نیاز مخاطبان را با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و البته بهترین خدمات ارسال کالا تولید و عرضه کنید. همگام با این مسئله بایستی سعی کنید تا با تولید محتوای یونیک و باکیفیت و بکارگیری اصول و قواعد سئوی داخلی و خارجی سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی پرسرچ ارتقای رتبه دهید. در اینجا هم بالا بردن کلمه کلیدی در مرورگر گوگل مطرح است؛ از این رو در ادامه ترفندهایی را معرفی خواهیم کرد که در این راستا کمک زیادی به شما خواهد کرد:

تولید و انتشار محتوای با کیفیت و مرتبط

یکی از راه‌های مؤثر برای بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل این است که برای آن محتوای مرتبط و در عین حال باکیفیت تولید کنید. الگوریتم‌های جدید گوگل مانند Rankbrain اصول متفاوتی را برای تولید محتوا مطرح کرده است. بر این اساس بایستی بر اساس رخدادهای مهم در حوزه کسب و کار خود، محتوایی مرتبط و با کیفیت در خصوص آن تولید و منتشر کنید.

با این حال توجه داشته باشید که علاوه براین الگوریتم، الگوریتم‌های دیگری مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، کبوتر و … هم در رتبه دهی گوگل نقش دارند. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی در عنوان و سرتیترهای H1 ، H2 و H3 استفاده کنید و به صورت بلد و ایتالیک در داخل محتوا از آن استفاده کنید. همچنین استفاده از مترادف های کلمه کلیدی هم در محتوای شما اهمیت زیادی دارد

نکته: توجه داشته باشید که شما هم برای گوگل و هم برای کاربر می‌نویسید؛ از این رو متن شما بایستی روان و سلیس و قابل فهم باشد. به علاوه سعی کنید از کلمه کلیدی بیش از حد استفاده نکنید. محتوای یونیک و باکیفیت مهمترین اصل در کسب رتبه در گوگل است. اگر با جستجوی کلمه کلیدی مناسب، محتوای با کیفیت تولید کنید، به راحتی می‌توانید در در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید و ترافیک ورودی زیادی دریافت کنید. درواقع محتوای با کیفیت و هدفمند به سایت شما ارزش و اعتبار می بخشد.

به روزرسانی منظم محتواهای منتشر شده

یکی دیگر از مواردی که به سئو و کسب رتبه در گوگل کمک زیادی می‌کند، به روز رسانی مداوم و منظم محتوهای سایت است. این به روز رسانی کمک می‌کند که کاربران به شکل منظم برای مطالعه محتواهای شما به سایتتان سر بزنند. به علاوه ربات‌های موتورهای جستجو هم برای این به روزرسانی مداوم  اهمیت قائل می‌شوند.

بنابراین هرچه این به روزرسانی منظم‌تر باشد، سرعت ایندکس شدن محتوای سایت شما هم بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که هدف از این به روزرسانی ارتقای کیفیت محتوا است. از نظر گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، سایتی که در هفته یک محتوای باکیفیت ارائه می‌کند از سایتی که هر روز محتوا ارائه می‌کند، جایگاه بالاتری دارد.

اهمیت زیاد متا تگ‌ها

متا تگ‌ها شامل سه دسته اصلی متا عنوان، متا توضیحات و متا کلمه کلیدی است که نقش مهمی در دارند. درواقع متاتگ‌ها به موتورهای جستجو اطلاعاتی راجع به محتوا می‌دهند. جالب است بدانید که این متاتگ‌ها برای رسانه‌های اجتماعی نیز کاربرد زیادی دارند. متا تگ عنوان اهمیت زیادی در سئو سایت دارد. آنچه در این تگ نوشته می‌شود، عنوانی است که کاربر با کلیک روی آن وارد محتوای سایت شما می‌شود. توصیه می‌شود در این بخش کلمه کلیدی در ابتدا قرار بگیرید یا فقط شامل خود کلمه کلیدی اصلی باشد.

گوگل در سراسر صفحه به دنبال ارتباط میان محتوا و متا تگ عنوان می‌گردد. درصورتی که هماهنگی میان این دو پیدا کند به نفع شما خواهد بود اما در غیر این صورت رتبه سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد یا در بدترین حالت در صفحه نتایج حذف می‌شود. متا توضیحات که ممکن است توسط گوگل استفاده شود هم از نظر سئو اهمیت بالایی دارد. بسته به جذابیت کلماتی که در این بخش استفاده می‌شود، می‌تواند نرخ کلیک را بالا ببرد.دیگر نوع متا، متا کلمه کلیدی است که اخیراً استفاده از آن در گوگل نفی شده است. با این حال متا کلمه کلیدی بایستی موضوع اصلی محتوا را مطرح کند و بیش از 4 یا 5 کلمه نباشد.

تگ Alt برای تصاویر

صفت  Alt در تگ‌هایImg,area,input  مورد استفاده قرار می‌گیرد و به گوگل کمک می‌کند تا مفهوم و موضوع عکس شما را درک کند. درواقع گوگل نمی‌تواند هر عکسی را در سیستم شما درک کند مگر اینکه با قرار دادن صفت Alt موضوع آن را به گوگل اعلام کنید. صفت Alt به بهینه سازی و سئوی تصاویر شما کمک زیادی خواهد کرد. درواقع اگر کاربری در صفحه جستجوی تصاویر، کلمه‌ای را سرچ کند، عکس شما می‌تواند با داشتن رتبه بهتر در صفحه نتایج نمایش داده شود. همچنین اگر به دلیل سرعت ضعیف سایت یا هر مشکلی در سرور، تصاویر شما آپلود نشود، صفت Alt نشان داده می‌شود و کاربر می‌تواند مفهوم عکس شما را بفهمد.

لازم به ذکر است که در هر صفحه بایستی دست کم یک عکس با صفت Alt کلمه کلیدی وجود داشته باشد؛ به این ترتیب ارتباط محتوا با کلمه کلیدی برای گوگل اثبات می‌شود.

لینک‌های مفید و با ارزش

دیگر روشی که به بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل کمک زیادی می‌کند، تولید بک لینک‌های باکیفیت و مفید است. لینک‌های اسپم و بی ارزش به گفته کارشناسان گوگل، کمکی به سئوی سایت شما نخواهند داشت؛ همچنین اگر گوگل متوجه این لینک‌های اسپم شود که به احتمال زیاد خواهد شد، به سئوی سایت شما آسیب جدی وارد می‌کند.

توجه داشته باشید که سایت‌های رقیب شما هم نمی‌توانند از این بک لینک‌های بی ارزش برای آسیب رساندن به سایت شما یا همان تکنیک سئوی منفی استفاده کند. برای اینکه بتوانید بک لینک‌های با ارزش تولید کنید، بایستی سایتی پیدا کنید که از نظر موضوعی مشابه سایت شما باشد و مخاطبان آن به موضوعات شما علاقه مند باشند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از سایت که به شما لینک داده است بک لینک ندهید. گوگل به سرعت می‌تواند متوجه شود که از بک لینک ثانویه سوء استفاده کرده‌اید

پیشنهادات گوگل یکی از بهترین منابعی است که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و منتظر پیشنهادات بمانید. گوگل همواره به دنبال نمایش مفیدترین نتایج و هدایت شما به آن صفحات است و سعی می کنند کلمات پرتکرار و متداول را به شما پیشنهاد دهد. وقتی عبارتی به یکی از پیشنهادات گوگل بدل می شود، می توانیم به ارزش آن پی ببریم و نتیجه بگیریم که افراد زیادی به دنبال جست و جوی آن هستند.

هرچند که الگوریتم های گوگل در نمایش نتایج، محدود به یکی دو پارامتر مشخص نیست و ممکن است بسته به عوامل گوناگون تغییر کنند، اما مهم ترین هدفش رساندن شما به نزدیک ترین و دقیق ترین نتیجه است که بخش عمده ای از این موضوع بواسطه‌ی محبوبیت و میزان جست و جوی آن تعیین می شود.

خروج از نسخه موبایل