برنامه طراحی فتوشاپ اندروید

Photoshop پر کاربرد ترین نرم افزار ویرایش عکس

با توجه به استقبال روز افزون مردم از شبکه های اجتماعی و استفاده هر چه بیشتر انها از نرم افزار های عکس ٬ این نوع از نرم افزار ها به شدت زیاد و هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند اما با اطمینان بالا می توان گفت که هیچ کدام با توانایی های دانلود برنامه Photoshop و قدمت این نرم افزار توانایی رقابت ندارند. این برنامه که بر روی گوگل پلی به صورت پولی و با قیمت ۴.۴۹ دلار در اختیار عموم قرار گرفته است دارای امتیاز بالا ی ۴.۴ است که جندین میلیون کاربر فعال از ان استفاده می کنند و شما می توانید با دانلود رایگان برنامه فتوشاپ اندروید از از این برنامه بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده کنید. با دانلود برنامه فتوشاپ برای اندروید بهترین عکس ها را می توانید با دوستانتان به اشتراک بذارید و نمونه کارهای زیر را مشاهده کنید :

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار می رود، علاوه بر این نرم افزار های After effect ، Premiere ، Illustrator ، In design جزو مهمترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند.

همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند به نوعی محتاج این نرم افزار ها هستند. به طور مختصر می‌توان گفت Photoshop ابزاری ست برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند. طراحان گرافیک، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری، طراحان نرم افزارها ، انیمیشن سازها و …. به فتوشاپ احتیاج دارند. این نرم افزار حرفه ای گرافیک در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید. فتوشاپ می تواند با چندین مد رنگی سر و کار داشته باشد:

تاریخچه فتوشاپ

در سال ۱۹۸۷ فردی به نام توماس نول که در دانشگاه میشیگان تحصیل میکرد توانست یک تصویر سیاه و سفید را در یک نمایشگر یک بیتی نمایش دهد. این نرم افزار ابتدا در سال ۱۹۸۷ توسط برادران نول توسعه یافت و سپس در سال ۱۹۸۸ به شرکت Adobe Systems فروخته شد. این برنامه به عنوان یک راه حل ساده برای نمایش تصاویر در مقیاس خاکستری در نمایشگرهای تک رنگ شروع شد. پس از تشویق جان، برادران هر دو از محل کار و مدرسه استعفا دادند تا یک برنامه کامل ویرایش تصویر بسازند. فتوشاپ در ابتدا به عنوان زیرمجموعه ای از نرم افزار طراحی محبوب Adobe Illustrator در نظر گرفته شد و ادوبی انتظار داشت که چند صد نسخه در ماه به فروش برساند.

انتظارات برای موفقیت فتوشاپ به دلیل نگرانی در مورد قابلیت های رایانه های شخصی (PC) در اوایل دهه ۱۹۹۰ برای اجرای این برنامه کاهش یافت، زیرا به حافظه رایانه ای بیشتری نسبت به حافظه اکثر رایانه های شخصی نیاز داشت. با این وجود، این نرم‌افزار فروش خوبی داشت و باعث فروش رایانه‌های شخصی جدیدتر با حافظه بیشتر شد و به عنوان یکی از اولین «برنامه‌های قاتل یا killer apps» شناخته شد (برنامه‌ای که بر فروش سخت‌افزار تأثیر می‌گذارد).

فتوشاپ جزء لاینفک بسیاری از صنایع مختلف از جمله انتشارات، طراحی وب، پزشکی، فیلم، تبلیغات، مهندسی و معماری شد. در سال ۱۹۹۵، ادوبی حقوق فتوشاپ را به مبلغ ۳۴٫۵ میلیون دلار از برادران نول خریداری کرد. با پیشرفت کامپیوترها و پیشرفت فناوری عکاسی دیجیتال، تقاضا برای فتوشاپ افزایش یافت.

ویژگی های برنامه فتوشاپ برای اندروید:

فتوشاپ؛ محبوب ترین برنامه ویرایش تصویر

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش خارق العاده کیفیت دوربین گوشی های هوشمند گرفتن عکس های جذاب آسان تر از همیشه شده است. تصاویری که پیش از این فقط توسط عکاسان حرفه ای گرفته می شد امروزه با دوربین های گوشی و البته اپلیکیشن های ویرایش بسیار راحت تر ثبت می شوند. گسترش این برنامه ها کار را برای طراحان گرافیک نیز بسیار آسان تر کرده است.

در این بین برنامه های اندرویدی زیادی نیز برای ادیت تصاویر گوشی طراحی شده اند که را می توان یکی از بهترین های آن ها دانست. این اپلیکیشن با ارائه قابلیت های حرفه ای ادیت مثل افکت، فیلتر و … امکان طراحی تصاویر جذاب را به کاربران می دهد. نیز از دیگر عناوین خوش ساخت و حرفه ای این لیست است که تبدیل به ابزاری محبوب برای ساخت بهترین تصاویر جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی شده است. همچنین اگر از علاقمندان به طراحی و یادگیری در این زمینه هستید، سری هم به بزنید.

اما هر وقت صحبت از طراحی، گرافیک، پوستر و اموری از این دست می شود نام یک برنامه قبل از سایرین به ذهن ما خطور می کند و آن هم فتوشاپ است. این نرم افزار که توسط توسعه دهنده مشهور دنیای گرافیک یعنی ساخته شده، سال هاست به عنوان انتخاب اول طراحان حرفه ای و کاربران عادی مطرح است. همانطور که می دانید این کمپانی نرم افزارهای محبوب و با کیفیت بسیاری مثل Acrobat Reader که مخصوص خواندن متون پی دی اف است و یا را به کاربران دنیای نرم افزار معرفی کرده است. اما Adobe Photoshop Express چه قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد؟

این اپلیکیشن طیف وسیعی از امکانات متنوع را در زمینه ویرایش تصویر در اختیار شما قرار می دهد. به طور مثال می توانید عکس مورد نظر خود را به این برنامه اضافه کنید، میزان روشنایی آن را تغییر داده و به آن متن اضافه کنید. قابلیت اضافه کردن متن این روزها از ویژگی های بسیار محبوب به شمار می رود چرا که بسیاری از کاربران از آن برای ساخت استیکرهای گوناگون استفاده می کنند.

امکان ساخت کلاژ نیز از جمله قابلیت هایی است که کاربران بسیار آن را دوست دارند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا تا با قرار دادن چند عکس در کنار هم به اشکال مختلف، یک تصویر واحد خلاقانه را پدید بیاورید. البته این قابلیتی است که در بسیاری دیگر از برنامه های ویرایش تصویر مثل نیز وجود دارد.

نظرتان در مورد حذف اشیای مزاحم یا حاشیه تصاویر چیست؟ این هم یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار همه فن حریف است که به شما اجازه می دهد تا هر بخش از تصویر را که دوست ندارید به راحتی پاک کنید یا کادر مورد نظر خود را دور عکس بیاندازید.

اما تمام قابلیت هایی که تا الان از آن ها صحبت کردیم مربوط به ویرایش تصاویر آماده است. اگر بخواهیم یک طرح را از ابتدا خودمان بسازیم چه؟ این نرم افزار به شما امکان نقاشی و حتی نگارش را نیز می دهد. بنابراین علاقمندان به تایپوگرافی، طراحی لوگو و نقاشی نیز می توانند نهایت استفاده را از این برنامه ببرند.

تصویر خود را با استفاده از براش های مختلف این اپ بسازید، بک گراند را به سلیقه خود انتخاب کنید و در نهایت یک تصویر اورجینال داشته باشید. در انتها باید گفت که این نرم افزار فوق العاده از ساخت پوستر فیلم های اکشن، طراحی لوگو، ویرایش تصاویر، اضافه کردن متن، ساخت فایل به صورت لایه باز و بسیاری قابلیت های دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین قبل از کار این برنامه بد نیست در زمینه نیز اطلاعاتی کسب کنید. شما می توانید این برنامه کاربردی را به صورت رایگان از مایکت دانلود و نصب کنید.

– امکان اضافه کردن متن به تصویر

– تغییر زاویه و کنتراست تصویر

– ویرایش چشم قرمز در عکس

بهترین نرم افزار فتوشاپ چیست؟

شاید این سوال خیلی گنگ مطرح شده ولی با توجه به آن که دقیقا کارآموزان همین سوال را از ما میپرسند ما این تیتر را انتخاب کردیم. در واقع سوال اصلی این است که بهترین ورژن فتوشاپ کدام است و از کدام ورژن برای پیشبرد کار های خود میتوان استفاده کرد؟

به طور کلی میتوان گفت همه چیز به کاربرد فتوشاپ شما بستگی دارد و این که شما قصد دارید از این نرم افزار چه خروجی داشته باشید. ما ۳ نوع نرم افزار فتواشپ داریم که عبارتند از:

به طور کلی بهترین نرم افزار فتوشاپ برنامه ای است که متناسب با کاربرد شما باشد:

مزایای کار با فتوشاپ:

☼ کار با اسناد گرافیکی:

چیدمان پالت‌ها، ذخیره فضای کاری و ایجاد سند گرافیکی جدید و کار با نرم‌افزار Bridge.

☼ کار با ابزار انتخاب و مرور :

آشنایی با پالت Navigator، ابزارهای انتخاب و افزودن و برداشتن و اشتراک محدوده‌های انتخاب و …

☼ کار با ابزار برش و تغییر شکل :

کار با ابزار Move، انواع تغییر شکل محدوده‌های انتخاب و لایه‌ها، استفاده از ابزار Crop، Slice…

☼ ایجاد اشکال برداری:

فواید اشکال برداری و کار با ابزار Shapeو Custom shape، ساختن مسیر با ابزار Pen، تغییر شکل با Arrow

☼ کار با لایه‌ها:

ساختن لایه‌ها و ترکیب لایه‌ها و ساختن یک Clipping mask، کار با Layer Groupها و کار با Advanced Blending

☼ تصحیح رنگ:

تنظیم تصحیح خودکار سطح رنگ،تنظیم تصحیح رنگ درCurres،  variationsو تنظیمات رنگ در Hue/saturation

☼ چاپ دیجیتال :

باز کردن فایل مقصد و ایجاد نصب پروفایل شخصی و برچسب‌گذاری تصاویر و پیش تنظیمات چاپگر و ارزیابی و چاپ

☼ به‌ کارگیری فیلترها:

استفاده از فیلترهای Sharpen، Blur، Distort، Render، Noise و اعمال فیلترهای مختلف بر روی لایه‌ها و …

☼ روتوش تصاویر:

تصحیح قرمزی چشم و تصحیح میزان تیرگی و کار با ابزارها و کار با تصاویر سیاه‌وسفید و تکنیک‌های مات کردن

☼ مونتاژ کردن :

ایجاد ماسک و Channel رنگ جهت ایجاد ماسک و به‌کارگیری ماسک‌ها در ترکیب لایه‌ها و ترمیم لایه‌ها و غیره…

خروج از نسخه موبایل