قرار دادن پکیج بر روی حالت زمستانه

امروزه در اکثر آپارتمان ها از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی و گرم کردن آب مصرفی استفاده می کنند چرا که مقرون به صرفه تر می باشد. اما پکیج در تابستان و در زمستان عملکرد متفاوتی دارد که در این مطلب نحوه عملکرد پکیج در فصل زمستان را توضیح داده ایم. پکیج در زمستان علاوه بر تامین آب گرم مصرفی باید آب مورد نیاز مدار های گرم کننده و رادیاتور را نیز گرم کند.

پکیج‌ها در فصل زمستان معمولا دو عمل را با هم انجام می‌دهند که هر دوی آن‌ها با گرم شدن آب انجام می‌شوند. اولی ایجاد گرمایش در منزل و دیگری تامین آبگرم منزل می باشد. ما در این مقاله سعی داریم نحوه عملکرد زمستانی پکیج را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم.

تعمیر پکیج در تهران:

در صورت نیاز به هریک از خدمات پکیج دیواری مانند سرویس ، تعمیرات پکیج کافیست با نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین به خود تماس حاصل نمایید،کارشناسان ما در کمتر از یک ساعت در محل مورد نظر حاضر و اقدام به رفع مشکلات پکیج شما خواهند کرد.تمامی خدمات پکیج ما دارای 6 ماه ضمانت و پشتیبانی 24 ساعته بوده و به مشتریان عزیز این نوید را میدهیم که تمامی قطعات مورد استفاده از برند اصلی پکیج شما خواهد بود.

عملکرد پکیج

پکیج‌های گرمایشی دارای تنظیمات مختلفی هستند که آنها را از آبگرمکن متمایز کرده‌است. با توجه به اینکه عملکرد پکیج گرمایشی شامل گرم کردن آب و گرم کردن رادیاتورها و سیستم گرمایش از کف می‌شود، پس باید بدانید که این دستگاه چند حالت دارد. پکیج دیواری دارای دو حالت تابستانه و زمستانه است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی که در آن هستید، باید این دستگاه را تنظیم کنید.

حالت زمستانه پکیج

در حالت زمستانه پکیج، علاوه بر ویژگی گرم کردن آب، باید رادیاتورها و سیستم گرمایش از کف هم گرم شوند یعنی بتوان هم محیط را گرم کرد و هم آبگرم مصرقی تامین شود.این به معنای روشن بودن مداوم مشعل اصلی است. با وجود این حالت، گرما به تمام بخش‌های خانه به صورت کاملا یکنواخت منتقل خواهد شد. پکیج، در دسته لوازم گرمایشی کم خطر و یا حتی بی‌خطر قرار دارد. سیستم عملکرد پکیج در حالت زمستانه به این صورت است که، هر زمان شما آب گرم را باز می‌کنید، رادیاتورها از انرژی ذخیره شده گرمایی استفاده می‌کند. در نتیجه آب گرم با فشار خوب در اختیار شما خواهد بود. اما به محض اینکه آب گرم را ببندید، پکیج شروع به گرم کردن آب رادیاتورها می‌کند. در واقع پکیج در زمستان همزمان قادر به تولید آب گرم و گرم کردن رادیاتورها نیست.

 ولوم پکیج دیواری

در پکیج ها معمولا سه ولوم و یا پیچ اصلی وجود دارد که هریک برای نیاز های خاصی دستگاه طراحی شده اند. برای قرار دادن دستگاه در حالت زمستانه به تابستانه و یا بالعکس، با این ولوم ها سر و کار خواهید داشت و داشتن اطلاعاتی درباره ی  آن ها می تواند بسیار مفید باشد.

اولین ولوم پکیج دیواری

ولوم اولی برای روشن و خاموش کردن دستگاه به کار گرفته می شود. این قطعه در قسمت راست دستگاه تعبیه شده است و زمانی که روی صفر قرار بگیرد یعنی دستگاه خاموش شده و اگر آن را روی یک بگذارید دستگاه روشن خواهد شد.

ولوم دوم پکیج دیواری

این قطعه در قسمت وسط پکیج قرار می گیرد و  برای تنظیم دمای آب مصرفی طراحی و نصب شده است.  با تنظیم این بخش در حالت های مختلف می توانید دمای آب مصرفی را کم یا زیاد کنید. این ولوم معمولا با یک بار تنظیم راه می افتد و نیاز به تنظیمات مجدد ندارد. بهترین حالت آن قرار گرفتن در وسط است؛ با این حال می توانید با توجه به محیط و سلیقه ی خود تنظیمات آن را تغییر دهید.

ولوم سوم پکیج دیواری

مهمترین ولوم که برای تبدیل حالت زمستانه پکیج به تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ولوم در سمت چپ دستگاه قرار دارد.  اگر آن را روی صفر قرار دهید، پکیج در حالت تابستانه قرار می گیرد،  اما اگر می خواهید دمای خانه تان بالاتر باشد، می توانید مقدار آن را افزایش دهید تا پکیج در حالت زمستانه قرار بگیرد. شما می توانید با توجه به دمای بیرون و مزاج خود تنظیمات آن را تغییر دهید.  سعی کنید تنظیمات آن را بصورت استاندارد انجام دهید و آن را در بالاترین حد خود نگذارید زیرا این اقدام به دستگاه فشار وارد کرده و ممکن است باعث خرابی آن شود.

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری

برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی چه نکاتی را باید رعایت کرد

بعد از اینکه موفق به تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج خود شدید، باید نکاتی را با دقت بررسی کنید: از گرم شدن تمام بدنه رادیاتورها به صورت کامل مطمئن شوید می‌توانید به کمک حس لامسه خود این را تشخیص دهید. گرم نشدن برخی از قسمت‌های رادیاتورها نشان دهنده رسوب گرفتگی و یا هوا گرفتن آنهاست که باید برطرف شود تا این سیستم عملکرد صحیحی داشته باشد.

بهتر است قبل از خاموش کردن پکیج در صورتی که قصد تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان را ندارید، آب موجود در پکیج به صورت کامل تخلیه شود. پس از انجام تمامی مراحل تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان همه قسمت‌های آن را بررسی کنید و از نشتی نداشتن آن مطمئن شوید. برای جلوگیری از رسوب گرفتن رادیاتورها، بهتر است در فصل تابستان به جای بستن شیر ورودی آنها، تنظیمات پکیج را به درستی انجام دهید، چرا که بستن شیر آب در طولانی مدت باعث رسوب گرفتگی خواهد شد و رسوبات از گردش آب جلوگیری خواهند کرد.

نکات قابل توجه در تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان

بعد از اینکه موفق به تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج خود شدید، باید نکاتی را با دقت بررسی کنید:

  1. از گرم شدن تمام بدنه رادیاتورها به صورت کامل مطمئن شوید می‌توانید به کمک حس لامسه خود این را تشخیص دهید.
    گرم نشدن برخی از قسمت‌های رادیاتورها نشان دهنده رسوب گرفتگی و یا هوا گرفتن آنهاست که باید برطرف شود تا این سیستم عملکرد صحیحی داشته باشد.
  2. بهتر است قبل از خاموش کردن پکیج در صورتی که قصد تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان را ندارید، آب موجود در پکیج به صورت کامل تخلیه شود.
  3. پس از انجام تمامی مراحل تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان همه قسمت‌های آن را بررسی کنید و از نشتی نداشتن آن مطمئن شوید.
  4. برای جلوگیری از رسوب گرفتن رادیاتورها، بهتر است در فصل تابستان به جای بستن شیر ورودی آنها، تنظیمات پکیج را به درستی انجام دهید، چرا که بستن شیر آب در طولانی مدت باعث رسوب گرفتگی خواهد شد و رسوبات از گردش آب جلوگیری خواهند کرد.
    با نبستن مسیر ورودی و خروجی رادیاتورها و تنظیم پکیج بوتان به‌راحتی می‌توان از رسوب گرفتن ورودی رادیاتورها جلوگیری کرد.
  5. در صورتی که در فصل زمستان قصد مسافرت رفتن دارید و پکیج شما خارج از محیط خانه است بهتر است آن را خاموش نکرده و روی حالت ملایم قرار دهید و یا اینکه در صورتی که آن را خاموش کردید آب درون پکیج بوتان را تخلیه کنید چرا که ممکن است پکیج دچار یخ زدگی شود و پس از مسافرت شما را به دردسر بیاندازد.
  6. همیشه به خاطر داشته باشید که پس از هواگیری و قبل از روشن کردن پکیج بوتان فشار پکیج را تنظیم کنید چرا که با هواگیری مطمئنا فشار دستگاه پایین خواهد رفت.

گاهی تمام مشکلات پکیج، با هواگیری رادیاتورها برطرف می‌شوند.

نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور

در ادامه می‌توانید نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در زمستان را به صورت مرحله به مرحله بخوانید:

۱- در مرحله اول قبل از انجام هرکاری باید پکیج را خاموش کرده و برق و گاز آن را به صورت کامل قطع کنید تا ایمنی کار رعایت شود.
در صورتی که تمایل دارید می‌توانید در این مرحله سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود را انجام داده و سپس تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور را انجام دهید.

۲- در ادامه برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در زمستان باید فشار دستگاه تنظیم شود.

فشار دستگاه برای روشن شدن در حالت زمستانی باید حدود ۱.۵ باشد که برای بالا بردن فشار آن باید شیر کوچک زیر دستگاه را باز کرده و عقربه فشار را تحت نظر داشته باشید، زمانی که مقدار فشار دستگاه به میزان موردنظر شما یعنی ۱.۵ رسید شیر کوچک را ببندید.

۳- در مرحله سوم باید دودکش دستگاه بررسی شود و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید چرا که در صورت بازگشت گاز حاصل از احتراق احتمال خفگی وجود دارد. البته در صورتی که سرویس پکیج را قبل از راه اندازی انجام داده‌اید می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

۴- مرحله بعدی نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در زمستان ، باز کردن شیر آب‎‌های ورودی و خروجی رادیاتورها و پکیج است.

۵- سپس در این مرحله باید دستگاه را روی حالت زمستانی قرار دهید و استارت آن را بزنید. در صورتی که فن و پس از مدت کوتاهی مشعل آن روشن شد، پس دستگاه به درستی راه اندازی شده است.

هواگیری پکیج یک کار ساده است که هر کسی توانایی انجام آن را دارد.

۶- در مرحله بعد می‌توانید رادیاتورها را بررسی کرده و از گرم شدن همه آنها مطمئن شوید و سپس آنها را هواگیری کنید تا پکیج و رادیاتورها در مراحل بعد دچار مشکل نشوند.

۷- پس از اینکه دستگاه را هواگیری کردید در آخر دوباره فشار دستگاه را کنترل و تنظیم کنید و بدون هیچگونه استرسی از پکیج ایران رادیاتور خود استفاده کنید.

۸- زمانی که تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور را انجام دادید دستگاه روی حالت زمستانی فعال خواهد شد و باید آب گرم مورد نیاز رادیاتور جهت گرم کردن محیط و آب گرم مورد نیاز شما را تامین کند و در صورتی که در عملکرد آن اختلال بروز کند باید سریع از تعمیرکاران مراکز خدمات فنی سرمایشی و گرمایشی کمک بگیرید.

با انجام این ۸ مرحله تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیج دیواری ایران رادیاتور به درستی انجام می‌شود؛ درصورتی که بعد از انجام این مراحل پکیج شما روی حالت زمستانه تنظیم نشد، می‌توانید برای سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور از متخصصان تهران سرویس آنلاین کمک بگیرید.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران سرویس

خدمت تعمیر پکیج ایران رادیاتور آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج ایران رادیاتور است. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..

نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری ایساتیس

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایساتیس هم تفاوت چندانی با بوتان و ایران رادیاتور ندارد و این کار طبق مراحلی که در بحث قبلی گفتیم انجام می‌شود. برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایساتیس هم باید:

  1. ابتدا پکیج را خاموش کرده و اتصال برق و گاز را قطع کنید.
  2. دودکش را کنترل کنید که مسدود نباشد.
  3. فشار دستگاه را بررسی کرده و آن را تنظیم کنید. همانطور که گفته شد، فشار دستگاه شما باید بین ۱ تا ۱/۵ باشد. با استفاده از شیر پرکن؛ فشار را تنظیم کنید.
  4. شیر آب‎‌های ورودی و خروجی رادیاتورها و پکیج را باز کنید.
  5. سپس در این مرحله باید دستگاه را روی حالت زمستانی قرار دهید و استارت آن را بزنید. در صورتی که فن و پس از مدت کوتاهی مشعل آن روشن شد، پس دستگاه به درستی راه اندازی شده است.
  1. رادیاتورها را بررسی کنید هم تمام قسمت‌های آنها گرم باشند و در صورت نیاز رادیاتورها را هواگیری کنید.
  2. پس از اینکه دستگاه را هواگیری کردید در آخر دوباره فشار دستگاه را کنترل و تنظیم کنید و بدون هیچگونه استرسی از پکیج ایران رادیاتور خود استفاده کنید.

در نهایت پکیج ایساتیس شما روی حالت زمستانه فعال خواهد شد.

نحوه تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایران رادیاتور

بعد از اتمام فصل سرما و آمدن روزهای گرم؛ دیگر نیاز نیست که مشعل اصلی پکیج همیشه روشن باشد. تنها در زمان استفاده از آب گرم شما به پکیج نیاز دارید.

برای تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور، باید مراحل:

  1. پکیج را خاموش کنید.
  2. شیرهای رفت و برگشت به رادیاتورها را ببندید.
  3. با توجه به نیاز خود به آب گرم مصرفی، میزان درجه ولوم میانی را تنظیم کنید. برای حالت تابستانی، بهترین گزینه درجه صفر برای پکیج است.
  4. در نهایت پیچ یا همان ولوم ترموستات را در حالت صفر قرار دهید.
  5. تنظیم فشار پکیج را فراموش نکنید.

را انجام دهید.

نحوه تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج بوتان

در تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور:

  1. برای شروع کار، ابتدا باید فشار پکیج را تنظیم کنید. فراموش نکنید که فشار استاندارد پکیج باید ۱.۵ باشد.
  2. پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید.

نحوه تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایساتیس

برای تبدیل پکیج به حالت تابستانه باید:

  1. برای شروع کار، فشار پکیج را تنظیم کرده و توجه داشته باشید که فشار مناسب برای دستگاه، ۱.۵ است.
  2. دکمه Power پکیج را فشار داده، رمز (۰۰۰۰) را وارد کرده و دستگاه را روشن کنید.
  3. در نهایت دکمه MODE 7 را فشار داده و پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید.

تمام مراحل تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج و حالت زمستانه به تابستانه پکیج گرمایشی را شرح دادیم.

دیدید که این کار به راحتی هرچه تمام‌تر انجام شد. اما چیزی که نباید فراموش کنید، رسیدگی به وضعیت پکیج و سرویس به موقع آن است. تعمیر پکیج دیواری، به صرفه جویی هزینه‌ها کمک بزرگی می‌کند. با این کار، دستگاه شما برای مدت طولانی‌تری بدون مشکل کای خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل