پژوهشگر لذت ترک در رابطه با بهترین تغذیه برای ترک خودارضایی می نویسد!!!

نیاز جنسی یکی از نیازهای طبیعی انسان است که باید توسط شریک جنسی ارضا شود. حالتی که در آن شخص مفردا برای ارضای این نیاز اقدام می کند و به ارگاسم می رسد، خودارضایی نامیده می شود. فردی که به این بیماری برای مدت زمان طولانی مبتلا می شود, دچار عوارض های جبران ناپذیر در وی می شود که گاها تاوان سختی را در آینده برای او به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با روش های ساده و آسان برای ترک خودارضایی اطلاعات مفید و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چرا باید خودارضایی را کنار بگذارید؟

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید خودارضایی را ترک کنید. این موارد عبارتند از:

  1. خودارضایی بدن شما را ضعیف می کند و باعث از دست دادن پروتئین و کلسیم می شود.
  2. باعث مشکلات عصبی و بی قراری و اضطراب می شود.
  3. خودارضایی شما را خواب آلود، پرخاشگر و خسته می کند و کارایی شما را کاهش می دهد.
  4. عزت نفس شما را پایین می آورد و باعث می شود احساس حقارت کنید و عزت نفس پایینی داشته باشید.
  5. باعث استرس جسمی و روحی می شود.
  6. لذت باعث مشکلات روانی می شود و منجر به احساس افسردگی و گناه می شود.
  7. خودارضایی منجر به شکل گیری عادت و تمایل به تکرار این عمل در زمان و مکان نامناسب می شود که باعث بروز مشکلات جنسی در مردان می شود.
  8. در پی ارضای خود، احساس گناه شدیدی را تجربه خواهید کرد که در صورت تداوم این مشکل، مشکلاتی برای سلامت جسمی و روحی شما ایجاد می کند.
  9. خود ارضایی منجر به مشکلات حافظه طولانی مدت در افراد می شود.
  10. رایج ترین دلیلی که باید اقدام به ترک خودارضایی کنید, انزال زودرس است که در اغلب اوقات مردان به آن مبتلا شده و درمان زود انزالی را در آینده با مشکلات زیادی همراه می سازد.

چگونه خودارضایی را به روش کلینیک لذت ترک, متوقف کنیم؟

اولین و مهمترین چیز برای ترک خودارضایی، داشتن اراده برای ترک است. زمانی که تصمیم گرفتید اقدام کنید و به تصمیم خود پایبند باشید، قطعا با مشکلات کنار می آیید و می توانید مشکل را حل کنید. برای کنار گذاشتن خودارضایی باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید یکدفعه آن را متوقف کنید. بلکه باید به تدریج تعداد دفعات در روز یا یک هفته یا حتی یک روز را کاهش دهید تا در نهایت به سلامت جنسی برگردید.

نکته دوم کنترل خودارضایی این است که آن را با فعالیت جایگزین کنید. به عنوان مثال، زمانی که احساس می کنید نیاز به خودارضایی دارید، ورزش کنید، بدوید یا شنا کنید تا انرژی بدنتان تخلیه شود و حتی ذهن خود را کنترل کنید. دوش آب سرد نیز یکی از اقداماتی است که می تواند ذهن شما را منحرف کند و میل به خودارضایی را کنترل کند.

داشتن تغذیه برای جبران خودارضایی

یکی از عوامل مهم در ترک استمناء که بسیار مهم است, داشتن تغذیه برای جبران عوارض خودارضایی است چرا که استفاده از غذاهای محرک و افزایش دهنده میل جنسی باعث افزایش شهوت در برخی افراد بر اساس عادات جنسی می شود. بنابراین برای کنترل خودارضایی می توانید غذاهایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند را با غذاهای محرک و گرم کننده جایگزین کنید. در زیر چند غذای مفید را به شما معرفی می کنیم که در ترک خودارضایی موثر هستند.

لیمو میل جنسی را کاهش می دهد

لیمو خوراکی مفیدی برای کاهش اشتها است. کسانی که می خواهند خودارضایی را کنار بگذارند می توانند از لیمو یا لیموترش در غذا استفاده کنند. حتی استفاده از لیمو شیرین در میان وعده ها نیز تغذیه مناسبی برای توقف خودارضایی است.

عدس خوراکی مناسب برای خودارضایی

عدس در گروه حبوبات سرد قرار دارد. به همین دلیل استفاده از لنزهای تماسی می تواند کمک موثری در کنترل میل جنسی و توقف خودارضایی باشد.

گوشت سرد برای جلوگیری از خودارضایی

طب سنتی مصرف گوشتی مانند گوشت گاو، بز و مرغ را در برنامه غذایی روزانه افرادی که عادت به خودارضایی دارند توصیه می کند و در کنترل شهوت تاثیر زیادی دارد و باید محدود شود. همچنین این افراد بهتر است از گوشت بوقلمون به دلیل تند بودن آن استفاده نکنند.

پودر شیر برای جلوگیری از خودارضایی

بهتر است بدانید که شیرخشک میل جنسی را کاهش می دهد. آن را با یک لیوان آب جوش بخار کنید، بعد از صاف کردن بنوشید و این روش را تکرار کنید تا مشکل شما حل شود و دست از خودارضایی بردارید.

برای جلوگیری از خودارضایی پنج انگشت بخورید

اشتباه نکنید، ما نمی گوییم 5 انگشت خود را بخورید. بلکه منظور ما میوه پنج انگشت است. این گیاه مشکلات گوارشی را درمان می کند و در کاهش شهوت و میل جنسی نیز موثر است.

ریواس و میل جنسی

ریواس برای کاهش قند خون و در نتیجه کاهش میل جنسی در نظر گرفته می شود. همچنین معده و روده را تقویت می کنند.

کاهو و سرکه برای کنترل میل جنسی و ترک خودارضایی

بهترین غذای طبیعی که می تواند میل جنسی را در افراد کنترل کند، سرکه و کاهو است.

نتیجه گیری

بیماری خودارضایی از جمله امراض خاموش و جبران ناپذیری است که اگر به آن اعتیاد پیدا کنید, سبب بروز بیماری هایی همچون ریزش مو, سرطان پروستات و… در افراد می شود. به همین منظور برای اینکه عوارض خودارضایی برای افراد کمتر شود, باید از تغذیه مناسب برای ترک خودارضایی بهره ببرند. در این مقاله سعی کردیم تمامی این موارد را بیان کنیم.

منبع: لذت ترک خودارضایی LezateTark.ir

خروج از نسخه موبایل