بررسی محبوبترین برندهای خارجی و ایرانی پوشاک ورزشی

بهترین برندهای ایرانی لباس ورزشی؛ قیمت مناسب، محصول باکیفیت

در این مطلب با معرفی بهترین برندهای ایرانی پوشاک ورزشی در خدمت شما هستیم. پس اگر اهل ورزش هستید و همچنین علاقه مند به حمایت از برندهای خوب ایرانی لباس استقلال هستید، این مطلب را از دست ندهید. اگر قرار بود از برندهای اصلی خارجی لباس ورزشی بخریم، با این قیمت دلار بسیار باید خرج کنیم.

اما آیا تا به حال به دنبال برندهای پوشاک ورزشی ایرانی بوده اید؟ جالب است بدانید برندهای ایرانی در زمینه تولید پوشاک ورزشی نیز در تلاش هستند تا به جایگاه رقابتی با برندهای خارجی دست یابند. متأسفانه برندهای پوشاک ورزشی ایرانی آنچنان که باید در بین عموم مردم شناخته شده نیستند، در حالی که اجناس آنها با کیفیت و قیمت قابل قبول و می توانند یکی از گزینه های ما باشند.

·         هالیدی؛ متنوع و متناسب با نیاز فصل

هالیدی (پوشاک تعطیلات) یکی از معروف ترین برندهای ایرانی فعال در زمینه تولید پوشاک ورزشی می باشد. گروه تولیدی هالیدی با شناخت نیازها و سلیقه های روز توانسته به جایگاهی شناخته شده در بازار دست یابد. یکی از مهم ترین ویژگی های این برند، تنوع نسبتا بالا و تولید پوشاک مناسب برای هر فصل است.

برند هالیدی دارای تنوع و رنگ بندی مناسبی در دو رده پوشاک ورزشی مردانه و زنانه است. در طراحی مدل ها سعی شده مطابق با سلیقه روز باشد و رنگ های شادی داشته باشد. ناگفته نماند که برخی از محصولات Holiday را می توان به عنوان لباس کژوال و روزمره نیز استفاده کرد.

به خصوص برای شما خانم هایی که در فضای باز ورزش می کنید، پیشنهاد می کنیم برای خرید لباس های ورزشی از مجموعه های برند هالیدی دیدن کنید. می توانید برای ورزش در پارک یا باشگاه رفتن، لباس ورزشی هالیدی را که به صورت ست مانتو و شلوار است در نظر بگیرید. البته این را هم نباید فراموش کنیم که هالیدی دارای لباس ورزشی و کتانی بچه گانه نیز می باشد.

·         مومنتوم؛ طراحی‌های خلاقانه و تخصصی

از دیگر برندهای مطرح ایرانی می توان به برند مومنتوم اشاره کرد که یک برند تخصصی در تولید پوشاک ورزشی است. به گزارش سایت رسمی این برند، محصولات مومنتوم در آمریکا طراحی شده و تولید محصولات پس از تست با پارچه های مختلف ایرانی و خارجی، در نهایت در خود ایران تولید می شود.

همانطور که Momentum ادعا می کند، لباس های این برند به گونه ای طراحی شده اند که در حین ورزش کارآمدتر باشند. به عنوان مثال برخی از محصولات مومنتوم از فناوری هگزادک استفاده می کنند که می تواند با سفت کردن عضلات بدن، کارایی را افزایش دهد. به طور خلاصه با یک برند حرفه ای روبرو هستیم که رویکرد تخصصی دارد و به تولید لباس دربی استقلال مشغول است.

به نظر می رسد محصولات مومنتوم از نظر طراحی و کیفیت، قابل رقابت با برندهای خوب خارجی بوده و قیمت ارزان تری نسبت به مشابه خارجی دارند. جالب‌تر اینکه در میان محصولات مومنتوم، لوازم جانبی مخصوص حجاب ورزشی مانند کلاه‌های ورزشی و ساق‌هایی که برای بانوان در ورزش‌ها و مسابقات در فضای باز طراحی شده‌اند را نیز می‌بینید.

·         مجید؛ مناسب برای ورزشکاران رقابتی

اگر ورزشکار حرفه ای و در مسابقات هستید احتمالا با برند ایرانی لباس ورزشی مجید بیگانه نیستید. این برند با نام مروج نیز شناخته می شود. برای تهیه پوشاک ورزشی در رشته های مختلف از کشتی و فوتبال گرفته تا والیبال و شنا می توانید در میان محصولات مجید جستجو کنید، برندی که اسپانسر انحصاری علیرضا بیرانوند است و ورزشکاران خارجی نیز می پوشند. برای خرید کفش ورزشی و اکسسوری هایی مانند مت یوگا برند مجید را به خاطر بسپارید.

·         RNS; رنگ های شاد و قیمت مناسب

آر اِن اِس برند ثبت شده شرکت رنگین نخ صبا و یکی از برندهای معتبر داخلی است که در زمینه طراحی و تولید لباس آسیایی استقلال، پوشاک مردانه و زنانه فعال است. البته RNS برند تخصصی پوشاک ورزشی نیست، اما در بین محصولات این برند گزینه های ورزشی خوبی را خواهید یافت. لباس ورزشی RNS در رنگ های متنوع و جوان پسند تولید می شود و قیمت بسیار مناسبی دارد. به شما خانم های ورزشی که به دنبال محصولات رنگی شاد هستید پیشنهاد می کنیم از مجموعه شلوار لی و نیم تنه ورزشی RNS نیز دیدن فرمایید.

·         شرافیت؛ جوان پسند و مطابق سلیقه روز

شرافیت یکی دیگر از برندهای ایرانی فعال در زمینه تولید پوشاک ورزشی است، برندی تقریبا تازه تاسیس که در کنار سایر برندهای رقیب ایرانی در حال رشد است. قیمت مناسب یکی از ویژگی های مشتری پسند است که در توضیحات محصولات شرافیت می توان به آن اشاره کرد. محصولات شرافیت شامل لباس های ورزشی مردانه، لباس های ورزشی زنانه و همچنین لوازم بدنسازی می باشد. البته لوازم بدنسازی فقط کمربند و مچ بند و امثالهم است.

۷ برند موفق پوشاک ورزشی که دنیا را تصرف کرده‌اند

عوامل زیادی در موفقیت در صنعت پوشاک ورزشی نقش دارند. عواملی مانند کیفیت، دوام، راحتی و قیمت. جدای از این عوامل ثابت، امروزه انتخاب سفیر برند و همکاری با ورزشکاران و برندهای مد نیز بر محبوبیت برندهای پوشاک ورزشی افزوده است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به بهترین برندهای لباس ورزشی و دلایل موفقیت آنها.

1. نایک

بدون شک در دنیای محصولات ورزشی، برندی شناخته شده تر از نایک را به یاد نداریم. نایک به لطف سال ها بازاریابی هوشمند، طراحی عالی و نوآوری های متعدد یکی از بزرگترین تولید کنندگان لباس و کفش ورزشی است. برند نایک یکی از بهترین نمونه های برندسازی در دنیای تجارت است و در طول سال ها، هویتی ساخته است که وفاداری بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

یکی از شعارهای این برند «ورزش برای همه» است و اقدامات نایک در این راستا توانسته افراد زیادی را با علایق و سنین مختلف به خود جذب کند. نایک تعدادی از معروف ترین کتانی های تاریخ را طراحی کرده است و با کتانی هایی مانند ایر جردن و ایر مکس، همیشه نام خود را در تاریخ کتانی ها به ثبت رسانده است. تاثیر کتانی نایک بر فرهنگ هیپ هاپ، رقص و مد خیابانی نیز قابل مشاهده است که همگی قدرت این برند را اثبات می کنند.

۲. آدیداس

نام دیگری که همیشه در دنیای پوشاک ورزشی شنیده می شود و همیشه در رقابت با نایک بوده، آدیداس است. برند آلمانی آدیداس از سال 1949 نوآوری های زیادی در زمینه پوشاک ورزشی داشته و با فناوری ها و مواد جدید در راه پایداری قدم گذاشته است. اگر بخواهیم به تاثیر برندهای لباس ورزشی بر فرهنگ موسیقی نگاه کنیم، آدیداس برندی است که در صدر جدول قرار دارد. همکاری آدیداس با خوانندگان، گروه ها و برندهای مد لوکس در موفقیت آن در میان صنعت موسیقی بی دلیل نبوده است.

محصولات آدیداس نیز در دسته مد خیابانی قرار می گیرند و جدای از ورزش، در استایل روزمره و خیابانی نیز جای می گیرند. بسیاری از کتانی های آدیداس مانند استن اسمیت و سوپراستار جزو پرطرفدارترین کتانی های تاریخ هستند و از محبوبیت خاصی در بین افراد مشهور برخوردار هستند. خطوط تولید مختلف آدیداس از جمله اوریجینالز، پرفورمنس و نئو نیز به جذب مخاطبان از صنایع مختلف کمک کرده است.

3. پوما

اختلافات خانوادگی این دو برادر منجر به تشکیل دو برند پوما و آدیداس شد. آدولف و رودولف داسلر این برند را با هم تأسیس کردند که در نهایت به دلیل اختلافات از هم جدا شد. اگرچه آدیداس بسیار موفق تر از پوما است، اما پوما نیز با سبک وینتیج خود جایگاه ویژه ای در صنعت پوشاک ورزشی به دست آورده است. برند پوما در سال های اخیر تمرکز خود را بر روی کتانی های جذاب گذاشته و با همکاری ریحانا و برند فنتی، نسل جوان را به پایگاه مشتریان خود بازگردانده است.

کتانی‌های لژدار پوما که با همکاری ریحانا طراحی شده اند، به یکی از محبوب ترین کتانی های سال های اخیر تبدیل شده اند و در استایل های خیابانی هفته های مد دیده می شوند. پوما ورزش های زیادی را با محصولات خود پوشش می دهد و می توانید برای ورزش هایی مانند گلف، بسکتبال، فوتبال، یوگا و ورزش های موتوری به سراغ این برند آلمانی بروید.

۴. نیوبالانس

اگر بخواهیم شرکتی را با کفش رانینگ معرفی کنیم، نیوبالنس از سایر رقبا پیشی می گیرد. این برند در سال 1906 در بوستون شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین ها در صنعت پوشاک ورزشی باقی مانده است. تمرکز نیوبالنس روی کفش و لباس رانینگ است، اما محصولاتی از دسته های دیگر نیز در این برند یافت می شود. تنیس، بسکتبال، گلف، کریکت و اسکیت بورد از جمله محصولات مرتبط با ورزش هستند که می توان در نیوبالنس خریداری کرد. محصولات New Balance برای زنان، مردان و کودکان ارائه می شوند و در ایالات متحده و انگلستان تولید می شوند.

نیو بالانس محصولاتی تولید می کند که در عین زیبایی، عملکرد بسیار خوبی دارند و به همین دلیل در بین ورزشکاران حرفه ای و غیرحرفه ای بسیار محبوب هستند. پایداری و حفظ محیط زیست نیز در هویت نیوبالنس وجود دارد و این برند همواره در تلاش است تا از آسیب های خود به محیط زیست بکاهد.

5. آندر آرمور

داستان برند آندر آرمور در سال 1995 با تولید یک تی شرت خلاقانه آغاز شد. بنیانگذار این برند به دنبال پارچه ای بود که بتواند در گرم ترین شرایط آب و هوایی بهترین عملکرد را داشته باشد. پس از پیدا شدن پارچه و تایید آن توسط بازیکنان فوتبال آمریکایی، Under Armour شروع به تولید انبوه کرد و به سرعت در بین ورزشکاران محبوب شد.

آندر آرمور اکنون به عنوان برندی شناخته می شود که محصولات آن به ورزشکاران کمک می کند تا در شرایط آب و هوایی سخت عمل کنند. از جمله قابلیت های محصولات این برند می توان به خشک شدن سریع عرق، پارچه سبک و در عین حال ضد آب بودن و همچنین افزایش گردش خون اشاره کرد.

آندر آرمور سال هاست که در ردیف برندهایی مانند نایک و رقابت با برترین برندهای پوشاک ورزشی حضور داشته است، اما در دو سال اخیر به دلیل بحران کرونا، با مشکلات مالی مواجه شده و اندکی از رقبای خود عقب افتاده است.

6. لولولمون

برند Lololmon در سال 1998 با لباس های یوگا شروع به کار کرد. اثرات آرامش بخش و جوان کننده این ورزش در هویت لولولمون گنجانده شده است و این برند همچنین کلاس های یوگا رایگان را به صورت آنلاین و حضوری ارائه می دهد. با گذشت زمان، Lololmon دامنه محصولات رانینگ، دوچرخه سواری و بدنسازی و خط تولید خود را گسترش داد. از محصولات این برند می توان به شورت ورزشی، تیشرت، شلوارک و مایو اشاره کرد.

لولولمون در سال‌های اخیر به دلیل تمرکز بر برابری نژادی و جنسیتی، محبوبیت زیادی در بین جوانان پیدا کرده است و در بحران کرونا توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد. لولولمون با ارائه سایزهای بزرگ و استفاده از مدل هایی با سایزها و نژادهای مختلف به این محبوبیت دست یافته است.

7. ریباک

برند ریباک که بخشی از شرکت آدیداس است در سال 1958 شروع به تولید کتانی و لباس های ورزشی کرد، اما در دهه 1980 بود که با طراحی اولین کتانی برای زنان به شهرت رسید. ریباک از آن زمان به عنوان یکی از بهترین برندهای پوشاک ورزشی شناخته شده است و سبک رترو و وینتیج آن مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

کفش ها محصول اصلی برند ریباک هستند، اما لباس های باکیفیت ریباک نیز فروش خوبی دارند. ریباک با همکاری برندها و افراد مشهوری مانند مزون مارجلا و کاردی‌بی همواره در تلاش است که به یادگار بماند.با این حال، ریباک در سال 2020 ورشکست شد و گروه آدیداس برنامه‌های خود را برای فروش این برند اعلام کرد.

خروج از نسخه موبایل