اجتماعیبرترین های کسب و کار

راهنمای خرید کیف مدرسه

راهنمای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه

خرید یک کیف مناسب برای سلامتی کودک و دانش آموز مهم است . لطفا با دقت تمامی خصوصیات خرید کیف مدرسه مناسب برای کودک دلبندتان را اینجا بخوانید. اینروزها که بازار خرید لوازم مدرسه داغ است، باید دقت بیشتری در انتخاب کیف و کوله کرد. ما در اینجا 15 نکته مهم در انتخاب کیف مدرسه یا کوله پشتی مناسب دانش آموز و مدرسه را به شما خواهیم گفت. کیف ها و کوله هاي‌ مدرسه و دانش آموز انواعی چون محافظ ستون فقرات، چرخدار، اسپرت، کج و مانند ان را در برمی گیرد اما خوب است پیش از خرید، برخی نکات را رعایت کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید.

خصوصیات یک کوله پشتی مناسب برای مدرسه

همان گونه که می‌دانیم یکی از معمول ترین راه هاي‌ بردن کتاب، دفتر و دیگر وسایل مورد نیاز به مدرسه کیف یا کوله پشتی می‌باشد که بوسیله ان حجم زیادی از دفتر، کتاب و لوازم التحریر جابه‌جا می شود.

1- کوله پشتی باید چرمی یا برزنتی باشد تا به اسانی تغییر شکل ندهد و شکل ان با قرار دادن کتاب، دفتر و … تغییر نکند. یک کوله پشتی خوب برای مدرسه، باید بند پهنی داشته باشد تا وزن کیف با کمک شانه ها و مفصل ران قابل حمل باشد. داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می شود فشار بر روی ستون مهر ه‌ها کمتر شود.

2- خودتان را وزن کنید، شماره وزن تان را تقسیم بر 10 کنید. اگر در دوره دبستان یا راهنمایی درس میخوانید، وزن کیف و کوله‌ مدرسه‌ تان همراه با وسائل ان باید مقداری کمتر از 10 درصد وزن خودتان باشد.

3- وزن کیف و کوله‌ دبیرستانی‌ها همراه با وسایلی که در ان می گذارند باید کمتر از 15 درصد وزن خودشان باشد.

4- کوله‌ سنگین تر از حد مذکور باعث بروز مشکلاتی چون آرتروز شانه، فشار بر عضلات گردن و پشت، قوس ستون ‌فقرات و ناراحتی هاي‌ عضلانی و استخوانی در نواحی اطراف کوله می شود.

5- پهنای کوله برای استفاده‌ کودکان نباید از پهنای تنه‌ انها تجاوز کند.

6- اگر بجای کوله از کیف استفاده میکنید نیز درصورت سنگینی بیش از حد ان به استقبال ابتلا به آرتروز مچ و احساس درد در عضلات بازو رفته اید.

7- کیف ها و کوله هاي‌ تک بند که بندشان طبق معمول از یک سمت بدن بر دوش میوفتد، درصورت استفاده‌ طولانی مدت سبب نامتقارن شدن ستون مهره ها و احساس درد در نواحی شانه، گردن و کمر می شود.

8- بند کیف یا کوله حداقل باید شش سانتی متر عرض داشته باشد تا وزن ان با فشار بر رشته هاي‌ عصبی یا نواحی گذر رگ‌هاي‌ خونی باعث آسیب، ضعف و گزگز دست یا بازو و شانه نشود.

9- کوله را طوری بر پشت خود قرار دهید که حین حرکت پیچ و تاب نخورد یا جا به جا نشود.

10- بخش فوقانی کوله نباید بالاتر از شانه هایتان باشد. بخش تحتانی ان باید بالاتر از استخوان لگن و باسن قرار گیرد.

11- کوله اي بخرید که دو بند شانه‌اي و یک بند کمری داشته باشد. بندهای کوتاه یا بلند شونده‌ قابل تنظیم، پهن و اسفنجی، با توزیع مناسب تر وزن، فشار و آسیب کمتری به بدن وارد میکند.

12- حین خرید کیف افزون بر معیار پهنا و نرمی اسفنجی بند ان؛ دقت کنید که دسته‌ ان سفت، خشک و خیلی باریک نباشد.

13- مشخص شده که درصد بسیار زیادی از دردهای دست، شانه، پشت و کمر دانش آموزان، طریقه‌ استفاده‌ غلط از کوله پشتی و کیفشان است.

14- کیف و کوله باید روی کمر بیفتد. هیچوقت بندها را ان قدر شل و بلند نکنید که کوله روی باسن یا حتی زیر ان قرار گیرد.

15- سعی کنید همواره کوله‌ خودرا سبک نگاه دارید و ان رابه گونه اي صحیح حمل کنید.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع و جنس و همچنین مدل های کیف مدرسه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کیف سبک را انتخاب کنیم

کلاس اولی‌ها طبق معمول برای هرروز تحصیلی تمام کتاب و دفترهای خود رابه همراه می برند این حجم بالای وسایل برای این گروه سنی می تواند باعث کج شدن شانه‌ها و متمایل شدن گردن به یک سمت شود و حتی گاهی مشکلات خاصی را در ستون فقرات به دنبال داشته باشد.

به گزارش تالاب زهره افشارمند، متخصص آسیب شناسی و مشکلات حرکتی معتقد است که استفاده از کیف‌هاي‌ چمدانی و چرخدار برای دانش آموزان مناسب‌تر است. او درباره دلایل این مساله گفت:

کیف‌‌هاي‌ چمدانی و چرخداری که در بازار موجود هستند گزینه مناسب‌تری برای دانش آموزان است چرا که فرد وادار به حمل هیچ وزنی نیست و میزان زیادی از سنگینی حجم وسایل با چرخ‌ها حمل میشود البته نباید کودک با این نوع کیف وادار به بالا رفتن از پله یا طی کردن مسیر سختی باشد.

این نوع کیف‌ها برای کودکان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی جذابیت دارد، اما در مورد سنین بالاتر بهتر است از کوله پشتی‌هاي‌ استاندارد استفاده شود.

یک کیف خوب طبق معمول سبک است و وزن چندانی ندارد به این معنا که جنس کیف نباید سنگین و آویزان باشد. یک کیف یا کوله‌پشتی چه در ابعاد دانش آموزی و چه برای بزرگسالان نباید بیش از اندازه سنگین و حجیم باشد، حجیم بودن یک کوله با قرار دادن مقدار زیادی وسیله و چیدن ان به صورت بد فرم باعث از بین رفتن طراحی کوله و فشار بیشتر بر ستون فقرات می شود، لذا بهتر است یک کوله را بیش از 3 کیلو سنگین نکنیم ودر چیدن وسایل داخل ان دقت کافی رابه خرج دهیم.

بند حمایت‌کننده کوله را ببندیم

متخصص آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی تصریح کرد: در هر کوله‌پشتی‌بندهای حمایت‌کننده‌اي در قسمت جلو سینه و شکم وجوددارد که بهتر است از آن ها در همه ی مواقع به خصوص سنگینی کوله استفاده شود، زیرا این حمایت‌‌کننده‌ها می‌‎توانند وزن کوله را متعادل‌تر کنند.

افشارمند درباره نحوه قرار گرفتن کوله پشتی گفت: یک کوله‌پشتی نباید به صورت آویزان ودر قسمت پایین کمر قرار بگیرد بلکه هر چقدر کوله دارای استایل سخت‌تری باشد که به کمر بچسبد و با کمک حمایت‌کننده‌ها کیپ شود بهتر است البته درصورت نبود حمایت‌کننده‌ها این کیپ شدن مضر است.

او افزود: طراحی یک کوله در استاندارد بودن ان بسیار مهم است لذا به این نکته توجه داشته باشید در دسته‌هاي‌ کوله باید کپسول‌هاي‌ هوا وجود داشته باشد تا میزان سنگینی را کاهش دهد در مورد نمونه‌هایي که این چنین نیستند مصرف در ساعات طولانی توصیه نمی شود.

کوله را روی یک شانه قرار ندهیم

به گفته این متخصص حرکات اصلاحی، بهتر است هرگز کوله رابا یک بند روی شانه قرار ندهیم زیرا فشار بر روی یکی از شانه‌ها در بلند مدت باعث ایجاد نقص و انحراف ستون فقرات می شود که شانه‌ها رابه صورت نامتقارن در می‌آورد.

در مورد انتخاب کوله و کیف در سایت های فروش کیف مدرسه، نحوه و زمان استفاده از ان هم بسیار مهم است. بنابر این برای کسانی که به صورت طولانی مدت کیف خود رابه شانه می کشند توجه به جنس، طراحی و وزن کوله بسیار اهمیت دارد. بهمین خاطر توصیه میکنم از پیاده روی طولانی با کیف و کوله‌پشتی مگر با رعایت استانداردهای لازم خودداری کنید.

کوچولوی شما به کدام کیف مدرسه نیاز دارد؟

وقتی کیف مدرسه بچه گانه را انتخاب می کنید، سن فرزندتان نقش زیادی دارد. یک کودک نوپا نسبت به یک کودک دبستانی یا دبیرستانی به کیف کوچکتری نیاز دارد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که هنگام انتخاب کوله پشتی مناسب برای کودک باید به چه نکاتی توجه کنید.

کیف مدرسه چیست و چه کاربردی دارد؟

کیفی که بچه ها با خود به مدرسه می‌برند و کتاب ها، خودکارها، ناهار و غیره را در آن می‌گذارند و برای مدرسه استفاده می‌شود، معمولاً بند بلندی دارند و روی شانه حمل یا مانند کوله پشتی روی کمر بسته می‌شود.کوله پشتی در ساده‌ترین شکل خود، یک گونی پارچه‌ای است که روی پشت فرد حمل می‌شود و با دو بند که روی شانه‌ها می‌رود محکم می‌شود، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. انواع سبک کوله پشتی‌ها گاهی اوقات فقط بر روی یک بند شانه ای پوشیده می‌شوند. کوله پشتی اغلب به کیف‌های دستی برای حمل بارهای سنگین یا حمل هر نوع وسیله‌ای ترجیح داده می شود، زیرا ظرفیت محدودی برای حمل وزنه‌های سنگین برای مدت زمان طولانی در دست دارد.

انواع کیف مدرسه موجود در بازار:

در سایت کیمیک، ما طیف وسیعی از کیف‌ها را از همه مارک‌های مورد علاقه شما داریم. فرزند شما در هر مرحله‌ای که باشد، چیزی برای او پیدا خواهید کرد. انواع کیف‌های مدرسه را که در دسترس داریم کشف کنید.

  1. کیف مدرسه برای دوره دبستان: کوله پشتی با ظرفیت کمتر از ۱۵ لیتر که برای بچه‌های دبستانی مناسب است. معمولاً هر چه کودک کوچکتر باشد کوله پشتی می تواند کوچکتر باشد. در غیر این صورت، ممکن است برای قاب آن‌ها خیلی بزرگ به نظر برسد. در سایت کیمیک، ما طیف وسیعی از کوله پشتی‌های زیر ۱۵ لیتر را داریم. سبک کوچولوی شما هرچه که باشد، ما مطمئن هستیم که کیف مدرسه‌ای پیدا خواهید کرد که آن‌ها دوستش داشته باشند. همه برندهای پیشرو مانند New Balance، Nike، adidas و موارد دیگر را مرور کنید.
  2. کیف مدرسه برای دوره راهنمایی: هنگام خرید کیف مدرسه برای نوجوانان، چند گزینه متفاوت وجود دارد. کوله پشتی‌هایی با ظرفیت ۱۵ تا ۲۳ لیتر برای نوجوانان دوره متوسطه ایده آل هستند. کیف‌هایی در این اندازه باید به راحتی با تمام وسایل ورزشی و مدرسه قبل از نوجوانی شما مناسب باشند. احتمالاً فرزند شما در طول سال‌های قبل از نوجوانی سرگرمی‌های جدیدی را امتحان می‌کند. یک کیسه ورزشگاه را در نظر بگیرید تا بتوانند تکه‌ها و باب‌های اضافی خود را جداگانه نگهداری کنند.
  3. کیف مدرسه برای دبیرستان: وقتی زمان دبیرستان فرا می‌رسد، یک کیف بزرگتر ممکن است بهتر باشد. ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ لیتر ممکن است بهترین کار را داشته باشد. اگر فرزند شما یک لپ تاپ به مدرسه می‌برد، کیف مدرسه‌ای با یک محفظه جداگانه برای لپ تاپ در نظر بگیرید. این باعث می‌شود لپ تاپ به طور ایمن در کیف نگهداری شود و کمتر در معرض آسیب تصادفی قرار گیرد. هنگام خرید آنلاین از وب سایت کیمیک، می‌توانید به راحتی کیف‌ها را با آستین لپ تاپ داخلی فیلتر کنید. نیازهای نوجوان شما هر چه که باشد، می‌توانید در کیمیک یک کیف مدرسه پیدا کنید.

نکات مهم هنگام خرید کیف مدرسه:

  1. پیدا کردن اندازه مناسب: اولین قدم هنگام خرید کیف مدرسه، انتخاب سایز مناسب است. یک کیف بزرگتر ممکن است وسایل بیشتری را در خود جای دهد، اما اگر آن را بیش از حد پر کنید، ممکن است منجر به کمردرد و مشکلات دیگر شود. اگر خیلی کوچک باشد، ممکن است فضای کافی نداشته باشید. بهترین کار این است که کیف را امتحان کنید و مطمئن شوید که اندازه آن مناسب است، شکل بدن شما را تعریف می‌کند و احساس راحتی می‌کند.
  2. سن کودک خود را در نظر بگیرید: سن کودک شما معمولاً نقطه شروع خوبی در مورد اندازه کیف مدرسه مورد نیاز فرزندتان می‌دهد. به طور کلی، هر چه کودک کوچکتر باشد، وسایل کمتری باید در کیفش بگذارید و هر چه کودک بزرگتر باشد، وسایل بیشتری باید در کیفش بگذارد. بنابراین، سن و مرحله کودک شما باید اندازه کیف مدرسه‌ای را که برای آن می‌روید تعیین کند. شما باید اطمینان حاصل کنید که یک کوله پشتی بزرگ برای یک کودک خردسال خریداری نکنید، زیرا برای قاب کوچک آن‌ها ناراحت کننده است.
  3. عملکرد کیف: همچنین باید در نظر بگیرید که چه چیزی در کیف مدرسه فرزندتان می‌رود. محتویات کیف مدرسه شامل تکالیف، مداد، لباس ورزشی و جعبه ناهار است. اما، همانطور که فرزند شما بزرگ می‌شود، ممکن است نیاز به ذخیره یک لپ تاپ و کتاب‌های درسی سنگین داشته باشد. در این صورت به دنبال کیفی باشید که دارای محفظه‌های مجزا برای نگهداری این وسایل باشد. دسترسی به کیف‌های مدرسه باید آسان باشد، بنابراین کیفی را در نظر بگیرید که دارای زیپ و بست باشد که استفاده از آن برای کودک شما آسان باشد، به خصوص اگر کمتر از هفت سال سن داشته باشد. ایده خوبی است که به تعهدات تیم ورزشی آن‌ها فکر کنید. اگر فرزند شما در یک تیم ورزشی است، ممکن است بخواهید کیف بزرگتری را در نظر بگیرید که با تمام وسایل او مناسب باشد. از طرف دیگر، می‌توانید یک کیف کفش مخصوص بدنسازی یا کیف دافل خریداری کنید. این یک گزینه عالی برای جدا نگه داشتن لباس‌ها و کفش‌های کثیف از تکالیف است.
  4. جیبها و ویژگیها: به این فکر کنید که قصد دارید چه مقدار وسیله حمل کنید و آیا جیب‌ها و ویژگی‌های خاصی لازم است یا خیر. اگر لپ تاپ دارید، ممکن است یک کوله پشتی با آستین لپ تاپ داخلی بخواهید. برخی از لپ‌تاپ‌ها بزرگ‌تر هستند، بنابراین می‌خواهید کیفی متناسب با لپ تاپ خود داشته باشید. داشتن آستین لپ تاپ در جیب اصلی عالی است، اما داشتن یک جیب اضافی در جلو حتی کاربردی تر است. این جیب‌ها برای نگهداری وسایل کوچک مانند بالم لب، کلیدهای خانه و میله‌های USB عالی هستند. به سازماندهی و عملکرد فکر کنید. به دنبال ویژگی‌هایی باشید که وسایل خود را به راحتی پیدا کنید. برخی از کیف‌ها دارای یک جیب کناری یا یک کیسه مشبک برای قرار دادن بطری هستند. هنگامی که در حال حرکت هستید، آب با دسترسی آسان می‌تواند مفید باشد.
  5. تسمههای بالشتکی و پشتی: اگر رفت و آمد مدرسه طولانی‌تری دارید، یک کیف راحت ضروری است. داشتن تسمه‌های بالشتکی و پشتی به از بین بردن استرس کمک می‌کند. دوام بند‌ها تعیین می‌کند که چقدر وزن می توانید در کوله پشتی حمل کنید. بهتر است بیش از حد بسته بندی نکنید، در غیر این صورت خطر آسیب رساندن به کیف را دارید. برای پشتیبانی بیشتر، برخی از کوله‌های بزرگتر مجهز به بند کمر هستند. اگر به دنبال پشتیبانی اضافی هستید، اینها می‌توانند مفید باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند مقداری از وزنی که روی پشت شما ایجاد می‌کند را که باعث خمیدگی و وضعیت بد بدن شما می‌شود، از بین ببرند.
  6. کوله پشتی در مقابل کیفهای شانهای: پوشیدن کوله پشتی در هوای گرم ایده آل نیست و در رفت و آمدهای شلوغ مثل اتوبوس‌ها و متروها می‌تواند دردسرساز باشد. به همین دلیل است که برخی افراد کیف مسنجر یا کیف‌های بند شانه‌ای را ترجیح می‌دهند. آن‌ها می توانند به راحتی برداشته شوند و باعث تجمع کمتر عرق شوند. اگرچه راحت است، اما این کیف‌ها بهترین پشتیبانی از وضعیت بدن را ارائه نمی‌دهند. حمل یک کیف سنگین بر روی یک شانه در طول روز می‌تواند فشار زیادی به شانه شما وارد کند و تعادل بدن شما را کمی تغییر دهد. برای برخی، این ممکن است دلیل خوبی برای انتخاب دو بند باشد.
  7. به جزئیات کوچک توجه کنید: هنگامی که در فروشگاه مشغول گشتن کوله پشتی‌های مدرسه هستید، به زیپ‌ها و دوخت کیف نگاهی بیندازید. می‌خواهید مطمئن شوید که زیپ‌ها محکم می‌باشند، اما باز و بسته شدن آن آسان است. برای دوخت، به نقاطی که پارچه‌ها به هم می‌رسند نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که کیفیت خوب است و زیر وزن زیاد پاره نمی شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید در همه کوله‌ها به دنبال آن باشید، سگک برای تنظیم طول و سفت بودن بند‌های شانه است. ببینید چقدر راحت می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد و چقدر خوب در جای خود می‌مانند.
  8. رنگها و الگوها: این یکی بیشتر ذهنی است اما ارزش بررسی دارد. تهیه یک کیف که به شخصیت شما اجازه می‌دهد در میان مردم بدرخشید و خود را نشان دهید، همیشه سرگرم‌کننده است. رنگ‌های وحشی و طرح‌های دیوانه‌کننده روی لباس‌ها عالی هستند زیرا می‌توانید اغلب آن‌ها را عوض کنید. کوله پشتی بیشتر یک سرمایه گذاری است، بنابراین اگر انتخاب های مد شما به سرعت تغییر می‌کند، شاید به چیز خنثی تری پایبند باشید. همچنین ممکن است بخواهید این واقعیت را در نظر بگیرید که رنگ‌های روشن‌تر راحت‌تر کثیف می‌شوند، بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که کیف تمیز را دوست دارید، یا دوست ندارید کثیف شوید، ما رنگ‌ها و سایه‌های تیره‌تر را پیشنهاد می‌کنیم.
  9. قابلیت دسترسی: اگر وسایل ضروری خود را به همراه می‌آورید، مطمئن شوید که کوله پشتی به اندازه کافی باز می‌شود تا به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر بتوانید لپ تاپ خود را بدون بیرون آوردن تمام کتاب‌های خود بگیرید، در زمان شما صرفه جویی می‌کند. در بیشتر موارد، یک کوله پشتی با بارگیری از بالا یا یک کوله پشتی با زیپ کامل، دسترسی آسان تری به شما می‌دهد.

روش مراقبت و نگهداری از کیف مدرسه:

برای استفاده حداکثری از کوله پشتی فرزندتان، این نکات و ترفندهای مفید کیف مدرسه را دنبال کنید:

  • اسم فرزندتان را روی کیف مدرسه‌اش بگذارید
  • این به ویژه برای بچه‌های جوان خوب است. این به معلمان آن‌ها کمک می‌کند تا در صورت نیاز به راحتی کیف‌های خود را پیدا کنند.
  • مطمئن شوید که به درستی بسته بندی شده است.
  • سنگین ترین وسایل را در محفظه‌های پشتی نگهداری کنید.
  • به کودک خود بیاموزید که بند‌ها را دوباره تنظیم کند. این باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند تسمه‌های خود را برای راحتی بیشتر تنظیم کنند.
  • به طور مرتب کیف مدرسه فرزندتان را چک کنید. این ممکن است برخی از شگفتی‌های پنهانی را که فرزند شما در یک جیب پنهان نگه داشته است، آشکار کند. ناتوانی در تشخیص ساندویچ یا قابلمه ماست فراموش شده می تواند بعداً یک کشف ناخوشایند را ایجاد کند.
  • فرزندتان را تشویق کنید که هر دو بند را بپوشد، پوشیدن هر دو بند به جای یک شانه راحت تر خواهد بود و توزیع وزن یکنواخت روی تسمه‌ها را تضمین می‌کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید کیف مدرسه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کیف مدرسه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

راهنمای خرید کیف مدرسه دخترانه ابتدایی

حمل کیف به همراه وسائل داخل آن می‌تواند برای کودکان ما سخت باشد، بنابراین بهترین انتخاب برای کیف مدرسه دخترانه یا پسرانه، کوله پشتی است. کوله پشتی به دلیل داشتن دو بند در پشت، فشار را توزیع کرده و از بروز مشکلات متعدد در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

کودک شما در حال رشد است و انتخاب کیف نامناسب باعث تغییر فرم ستون فقرات و شانه‌های او شده و در درازمدت به ضایعات ستون فقرات، بروز درد در ناحیه کمر و ناهنجاری‌های قامت ختم خواهد شد. بنابراین در زمان خرید کیف مدرسه دخترانه ابتدایی یا پسرانه، به نکات زیر توجه کنید تا بهترین انتخاب را برای فرزند خود داشته باشید.

وزن کوله پشتی

اگر کودک شما در دوره دبستان یا راهنمایی درس می‌خواند، وزن کیف مدرسه او به همراه تمامی وسائل باید کمتر از ۱۰ درصد وزن او باشد. کیف و کوله سنگینتر از این حد، باعث بروز مشکلاتی مانند فشار بر روی عضلات گردن و پشت، فشار بر روی ستون فقرات، آرتروز شانه و گرفتگی عضلات دست و پشت خواهد شد. پس کیفی انتخاب کنید که در حالت خالی سبک باشد نه اینکه به تنهایی وزن زیادی را بر شانه‌های فرزند شما وارد کند.

اندازه کوله پشتی

کوله پشتی بزرگ، کودکان را ترغیب می‌کند تا وسائل بیشتری را با خود به مدرسه ببرند. این موضوع باعث می‌شود کیف بیش از حد سنگین شده و حمل آن را برای کودک غیرممکن شود. از طرفی فشار وارده به شانه‌ها و ستون فقرات افزایش می‌یابد. فراموش نکنید که کنترل یک کیف بزرگ برای فرزند شما با جثه‌ کوچک، سخت است.

ارتفاع و پهنای کوله پشتی

پهنای کیف و کوله نباید از پهنای تنه فرزند شما بیشتر باشد. ارتفاع کوله پشتی باید به اندازه‌ای باشد که حدود ۵ سانتی‌متر بالاتر از خط گودی کمر قرار بگیرد و عرض یا پهنای آن نیز نباید بیشتر از پهنای شانه‌های کودک باشد. کوله مناسب باید با سن و جثه کودک همخوانی داشته باشد. ارتفاع و پهنای بیشتر به معنای کیف بزرگتر است، پس نباید انتظار داشته باشید حمل و کنترل آن راحت باشد.

لایه اسفنجی پشت کیف

وجود یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث کاهش فشار بر روی ستون فقرات، مهره‌ها و کمر خواهد شد.

بندهای کیف

کیف و کوله‌هایی که دارای یک بند هستند، فشار زیادی به یک شانه وارد می‌کنند و در نتیجه در طولانی مدت باعث نامتقارن شدن ستون مهره‌ها و بروز درد در گردن، شانه و کمر خواهند شد. کیف یا کوله باید دارای ۲ بند با عرض حداقل ۶ سانتی‌متر باشد. به این ترتیب فشار بر روی منطقه وسیع‌تری توزیع شده و در نتیجه وزن کیف پخش خواهد شد.

اگر بندهای کوله اسفنجی و نرم باشند توزیع مناسب‌تری از وزن نسبت به یک بند ساده را خواهیم داشت. دقت کنید که فاصله بین بندهای شانه استاندارد باشد تا به گردن کودک فشار وارد نشود. کوله باید با فاصله ۵ سانتی‌متر بالاتر از کمر قرار بگیرد پس هیچوقت بندهای پشت را آنقدر شل و یا سفت نکنید که کوله پایینتر یا بالاتر از کمر قرار بگیرد.

در صورت امکان کوله‌ای خریداری کنید که دارای ۲ بند شانه‌ای و یک بند کمری یا بند سینه باشد. بندهایی که قابلیت تغییر اندازه را دارند و دور کمر بسته می‌شوند، فشار کمتری بر پشت و کمر وارد می‌کنند. علاوه بر این، بند کمری باعث حفظ موقعیت قرارگیری کوله در پشت شده و اجازه نمی‌دهد که پایینتر از کمر قرار بگیرد.

جنس کیف

کیف و کوله‌های از جنس کتان و جین برای مدرسه مناسب نیستند چون خود پارچه سنگین است و با قرار دادن وسائل مدرسه، حمل آن برای فرزندتان سخت خواهد شد. بهترین جنس برای خرید کیف مدرسه دخترانه ابتدایی و پسرانه، برزنت و پارچه سبک است. از طرفی جنس برزنت محکم و بادوام است و دیرتر خراب می‌شود.

قابل شستشو

کیف و کوله‌ای برای کودک خود بخرید که بتوان آن را داخل ماشین ‌لباسشویی شست. همه کودکان در طول روز کیف خود را بر روی زمین گذاشته یا آن را روی زمین می‌کشند. به این ترتیب شاید لازم باشد حداقل هفته‌ای یکبار کوله کودک خود را بشویید. پس جنس و مدلی انتخاب کنید که شستشوی آن راحت باشد. اگر نمی‌توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، حدود ۳ الی ۴ آن را داخل آب ولرم و پودر بگذارید و سپس با یک فرچه بشویید.

کولههای چرخدار

اگر کودک شما کوله پشتی بزرگ و جادار را می‌پسندد، بهترین انتخاب کوله‌‌های چرخ‌دار هستند. در زمان خرید این مدل کوله‌ها دقت کنید که جنس چرخ‌ها محکم باشد و به زودی نشکند، چون کودکان معمولاً برای حمل این کیف‌ها خیلی دقت نمی‌کنند. فراموش نکنید که کوله‌های چرخ‌دار معمولاً خیلی سنگین هستند پس هرگز اجازه ندهید فرزند شما از آن به عنوان کوله پشتی استفاده کند.

رنگ کوله، تعداد جیبها و دهانه کیف

رنگ‌های مورد پسند دخترها برای کیف مدرسه، معمولاً صورتی است و دوست دارند تعداد زیادی جیب داخل و خارج آن داشته باشد. اما فراموش نکنید که هر چقدر تعداد جیب‌ها بیشتر باشد، وزن کیف نیز بیشتر خواهد شد. پس مدلی را انتخاب کنید که تعداد جیب‌ها به اندازه نیاز کودک شما باشد. از طرفی دهانه زیپ اصلی کیف باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که براحتی بتوان کتاب‌ها و وسایل را داخل آن قرار داد.