راهنمای نصب تلگرام روی کامپیوتر

معرفی اپلیکیشن محبوب تلگرام

تلگرام به‌عنوان یکی از کامل‌ترین شبکه‌های اجتماعی که زمان زیادی از معرفیش می‌گذره، تونسته با به‌روزرسانی‌های جدیدتر هر روز کاربران رو بیشتر از قبل به سوی خودش جذب کنه. این اپلیکیشن با داشتن سرویس‌های عالی و رایگان، همیشه چند قدم از رقبای خودش جلوتر حرکت کرده‌. با استفاده از اون می‌تونید هر نوع فایلی رو انتقال بدین و فرقی نمی‌کنه این فایل از نوع متن، تصویر، ویدیو یا موزیک باشه. اگر بخوایم به مزایای این پیام‌رسان در مقایسه با اپلیکیشن‌های دیگه اشاره کنیم، باید بگیم که دارای ویژگی‌های زیره:

  1. سرعت بسیار خوب
  2. امکان نصب روی تمامی دستگاه‌ها، مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت، و رایانه‌های رومیزی
  3. امکان استفاده از چت مخفی
  4. امکان ارسال فایل‌هایی با سایز بزرگ
  5. اد کردن در تلگرام
  6. اد چیست در تلگرام

اما همه‌ی ما اینو می‌دونیم که هر نرم‌افزاری در کنار ویژگی خوب یه‌سری ایراد هم داره. مثلا Telegram الان امکان برقراری تماس به‌صورت تصویری مثل واتساپ و نرم‌افزار‌های دیگه رو نداره یا امکان اینکه بشه توی این نرم‌افزار عین شبکه‎‌های اجتماعی استوری گذاشت نیست.

خبر خوب اینه که، شما حتی بدون نصب تلگرام هم می‌تونین اونو به‌صورت مستقیم روی کامپیوترتون اجرا کنین واین ویژگی خیلی خوبیه.

آموزش گام به گام نصب تلگرام روی کامپیوتر به همراه تصویر

برای نصب تلگرام روی کامپیوتر باید از این‌جا شروع کنین: ابتدا فایل نصب تلگرام رو دانلود کنین. ما برای راحتی شما این فایل رو داخل باکس زیر قرار دادیم. پس لطفا روی گزینه‌ی دانلود کلیک کنید تا بریم سراغ نصب این نرم‌افزار…

مرحله ۱: حالا که فایل رو دانلود کردین، باید اونو از حالت زیپ خارج و نصبش کنین. به محض نصب نرم‌افزار، با صفحه‌ای مشابه تصویر 1 مواجه می‌شین که باید روی کلمه‌ی ok کلیک کنین.

مرحله ۲: در مرحله‌ی بعدی عکس زیر رو می‌بینین که باید روی گزینه‌ی Next کلیک کنین.

مرحله ۳: در این مرحله هم بعد این‌که محل نصب این پیام‌رسان رو انتخاب کردین، مثل مرحله‌ی قبلی روی گزینه‌ی Next کلیک کنین.

مرحله ۴: در این مرحله‌، یعنی تصویر 4 بازم باید Next رو انتخاب کنید.

مرحله ۵: در تصویر زیر هم آخرین گزینه‌ی Next رو می‌بینین که باید بدون انجام هیچ‌ کار دیگه‌ای کلیک کنین تا بتونیم بریم سراغ نصب تلگرام.

مرحله ۶: خب داریم نزدیک میشیم به مراحل آخر نصب اپلیکیشن. الآن فقط کافیه مثل تصویر زیر روی گزینه‌ی Install کلیک کنین.

مرحله ۷: حالا یکم استراحت کنید تا شبیه تصویر زیر، فرآیند نصب تکمیل شه.

مرحله ۸: اگه تا این مرحله به‌درستی پیش اومده باشین، باید بهتون تبریک بگم چون شما از الان پیام‌رسان تلگرام رو روی کامپیوترتون دارید. راستی روی گزینه‌ی Finish کلیک کنین تا نرم‌افزار تلگرام اجرا بشه.

مرحله ۹: خب بعد از این‌که نرم‌افزار رو اجرا کردین، صفحه‌ای به شکل زیر براتون باز میشه. حالا باید روی گزینه‌ی Start Messeging کلیک کنین.

مرحله ۱۰: در تصویر 10 یک لیست کشویی برای شما قرار داده شده که از داخل این لیست، باید کشور ایران رو انتخاب کنین. در کادر پایینی هم شماره موبایلی که می‌خواین باهاش تلگرام داشته باشین رو وارد و در آخر روی Next کلیک کنین.

مرحله ۱۱: بعد از اینکه شماره موبایل‌تون رو وارد کردین، پیامکی برای شما ارسال میشه که باید اون رو در کادر Your Code وارد کنید و روی گزینه‌ی Next بزنید.

مرحله پایانی: در نهایت، تلگرام از شما می‌خواد که مانند تصویر 12 در قسمت 1 نام و در قسمت 2 نام‌ خانوادگی خودتون رو وارد کنین و یک عکس برای پروفایل‌تون آپلود کنین.بعد از همه‌ی این‌ها روی Sign Up کلیک کنین.

خب… شما تونستین نصب Telegram روی کامپیوتر رو با موفقیت انجام بدین. امیدوارم که نت‌ ران تونسته باشه به‌خوبی به نیاز شما همراهان عزیز پاسخ بده.

آموزش دوم نحوه نصب تلگرام بر روی دسکتاپ

برای نصب تلگرام بر روی دسکتاپ و استفاده از آن در سیستم عامل ویندوز مراحل زیر را طی کنید.

۱. ابتدا نیاز است تا اپلیکیشن تلگرام  از طریق لینک زیر برای سیستم عامل ویندوز را دانلود کنید سپس از حالت زیپ خارج نمایید و با کلیک روی فایل اجرایی به نصب نرم افزار بپردازید.

۲. پس از اجرای فایل نصبی، پیام زیر برای شما نمایان می شود که باید روی Ok کلیک کنید.

۳. در مرحله بعد گزینه Next را انتخاب کنید.

۳. در بخش جدید نیاز است تا مجددا گزینه Next را انتخاب کنید.

۴. در مرحله جدید نیز مانند تصویر باید بر روی گزینه Next کلیک کنید.

۵. در این صفحه نیز بدون انجام هیچ تغییری روی Next کلیک کنید.

۶. در منوی جدید باید گزینه Install را انتخاب کنید تا نصب تلگرام بر روی دسکتاپ آغاز شود.

۷. در این بخش نیاز است کمی صبر کنید تا نصب تلگرام بر روی دسکتاپ به پایان برسد.

۸. اکنون باید در پنجره نمایان شده گزینه Finish را انتخاب کنید تا نرم افزار تلگرام اجرا شود.

۹. پس از اتمام نصب تلگرام بر روی دسکتاپ، باید نسبت به فعالسازی آن اقدام نمایید. به همین منظور گزینه Start Messeging را انتخاب کنید.

۱۰. در این مرحله کافیست کشور ایران را از لیست انتخاب کنید سپس شماره موبایل خودتان را بدون وارد کردن ۰ وارد کنید و سپس روی Start کلیک کنید.

۱۱. سپس باید کد ارسال شده به شماره تلفن همراهی که در مرحله قبل وارد کردید را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

۱۲.در نهایت باید یک نام، نام خانوادگی و یک عکس برای پروفایلتان انتخاب کنید و روی Sign Up کلیک کنید

ای پیامرسانی و ارسال فایل ضروری است. تلگرام یکی از نرم افزارهای پیامرسان بسیار محبوب در دنیای دیجیتال است که بالغ بر 500 میلیون کاربر فعال دارد. اگر شما هم می پرسید چگونه تلگرام نصب کنیم باید بگوییم مراحل نصب تلگرام روی ویندوز با مراحل نصب تلگرام روی گوشی کمی تفاوت دارد. در این سری از آموزش های تصمیم داریم ابتدا مراحل نصب تلگرام برای ویندوز و سپس نصب telegram روی موبایل را تشریح کنیم. برخی کاربران سوال می پرسند که امکان دانلود تلگرام اصلی فارسی وجود دارد؟ باید بگوییم خیر. بعد از نصب telegram خواهید دید که زبان آن به صورت پیش فرض انگلیسی است اما می توانید زبان آن را به فارسی تغییر دهید. پس اگر به دنبال راهنمای دانلود تلگرام و نصب تلگرام روی کامپیوتر یا موبایل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مباحثی که در راهنمای آموزشی دانلود telegram و نصب تلگرام روی ویندوز و موبایل می آموزید به شرح زیر است:

دانلود تلگرام برای ویندوز و همچنین امکان دانلود تلگرام برای اندروید و سایر سیستم عامل ها میسر است. بهتر است که تلگرام را از وبسایت رسمی به آدرس telegram.org و به صورت مستقیم دانلود کنید. شایان ذکر است برخی کاربران می پرسند دانلود تلگرام فارسی 2021 به چه شکل است؟ باید در نظر داشته باشید در وبسایت رسمی تلگرام همواره آخرین نسخه نرم افزار قابل دانلود می باشد و از طرفی شما بعد از نصب تلگرام می توانید در خصوص تغییر زبان برنامه اقدام کنید.

شما می توانید از طریق لینک مستقیم زیر در خصوص دانلود تلگرام اصلی مرتبط با سیستم عامل دستگاه خود اقدام کنید. توصیه می شود تلگرام را مستقیما از مرجع رسمی آن دانلود کنید که در لینک های زیر ارائه شده است.

نصب تلگرام و نکات آن

نصب تلگرام و مراحل مرتبط با آن به این موضوع بستگی دارد که سیستم عامل مورد استفاده شما چیست و تمایل دارید چه نسخه ای از تلگرام را دانلود و نصب کنید. امکان دانلود تلگرام برای اندروید و دانلود تلگرام برای مک و همچنین دانلود و نصب تلگرام برای ویندوز و لینوکس فراهم می باشد. بر همین اساس در صفحه اصلی وبسایت رسمی تلگرام شما با چهار گزینه زیر مواجه خواهید شد و می بایست براساس سیستم عامل یکی از آنها را دانلود کنید:

خیلی خب حتما می پرسید بعد از اینکه در خصوص دانلود تلگرام نسخه مرتبط با سیستم عامل خود اقدام کردیم چگونه تلگرام نصب کنیم؟ در ادامه به نحوه نصب تلگرام روی ویندوز و همچنین نصب تلگرام روی گوشی خواهیم پرداخت.

نصب تلگرام در گوشی اندروید و ios

در نظر داشته باشید برای راه اندازی تلگرام روی کامپیوتر یا موبایل ابتدا باید یک اکانت ایجاد نماییید و ساخت اکانت تلگرام نیز تنها از طریق موبایل یا تبلت صورت می گیرد و در تلگرام دسکتاپ امکان ساخت اکانت جدید میسر نیست.

  1. ابتدا یک برنامه تغییر آیپی فعال نموده سپس با مراجعه به باکس سبزرنگ ابتدای مقاله براساس سیستم عامل خود در خصوص دانلود تلگرام برای اندروید یا ios اقدام کنید.
  2. پس ازاتمام فرایند دانلود تلگرام برای اندروید یا ios ، فایل نصبی را اجرا کنید.
  3. جهت شروع فرایند نصب تلگرام روی گزینه Install ضربه بزنید.
  4. بدین ترتیب فرایند نصب تلگرام روی موبایل آغاز می شود. پس از چند لحظه مراحل نصب اتمام خواهد یافت و می توانید با لمس گزینه Open تلگرام را اجرا کنید.

ساخت اکانت تلگرام

زمانی که مراحل نصب به پایان رسید می بایست در خصوص ساخت اکانت اقدام نمایید همانطور که گفته شد امکان ساخت اکانت تلگرام روی کامپیوتر وجود ندارد و حتما می بایست ابدا با یک موبایل یا تبلت در تلگرام ثبتنام نموده سپس در صورت تمایل اکانت خود را روی کامپیوتر باز کنید. بدین منظور مراحل زیر ار دنبال کنید:

  1. پس از دانلود و نصب تلگرام روی موبایل آن را اجرا کنید. (در نظر داشته باشید برنامه تغییر آیپی شما فعال باشد.)
  2. سپس جهت ساخت اکانت تلگرام روی دکمه Start Messaging ضربه بزنید.
  3. از شما درخواستی مبنی بر دسترسی تلگرام نمایش داده خواهد شد در صورت تمایل گزینه Allow  و در صورت عدم تمایل به ارائه دسترسی به تلگرام گزینه Deney را لمس کنید.
  4. در گام بعدی از شما درخواست می شود کشور محل سکونت و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  5. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، گزینه Continue را لمس نمایید.
  6. در مرحله بعدی از نصب تلگرام باید کمی منتظر باشید تا یک کد تایید روی شماره تلفن همراه وارد شده دریافت شود. این کد نهایتا طی 120 ثانیه دریافت و به صورت خودکار به مرحله بعدی هدایت خواهید شد. پس از آن ممکن است یک تماس جهت وریفای شماره موبایل خود دریافت نمایید.
  7. در این مرحله از ساخت اکانت تلگرام می بایست نام و نام خانوادگی خود را در فیلد وارد نمایید. همچنین با لمس آیکن دوربین می توانید یک تصویر برای اکانت خود انتخاب نمایید. در نهایت گزینه continue را لمس کنید.
  8. در مرحله بعدی اعلانی مبنی بر پذیرش چند مجوز دسترسی همچون دسترسی به مخاطبین تلفن همراه، رسانه ها و فایل ها نمایش داده می شود با لمس گزینه Allow به مرحله بعدی هدایت خواهید شد.
  9. در نهایت موفق به نصب تلگرام و ساخت اکانت تلگرام شدید و می توانید از این پیامرسان محبوب روی تلفن همراه خود استفاده کنید.

نصب تلگرام برای کامپیوتر

برخی کاربران تمایل دارند که علاوه بر نصب تلگرام فارسی روی گوشی سامسونگ یا گوشی های دیگر نسخه ا از تلگرام را روی کامپیوتر خود نیز داشته باشند. بدین منظور می بایست پس از دانلود مستقیم تلگرام اصلی آن را روی کامپیوتر خود نصب نمایید و در نهایت اکانت تلگرامی که قبلا با موبایل یا تبلت ساخته اید را روی کامپیوتر باز کنید. در ادامه به شرح مفصل این موضوع خواهیم پرداخت.

  1. در مرحله اول برنامه تغییر آیپی خود را فعال نموده و به وبسایت رسمی تلگرام که لینک آن را در ابتدای مقاله درج کردیم مراجعه کنید.
  2. سپس با توجه به سیستم عامل خود نسخه نصبی تلگرام را برای ویندوز یا مک دانلود نمایید.
  3. در مرحله بعدی فایل tsetup.exe دانلود شده را اجرا کنید.
  4. در پنجره باز شده زبان دلخواه خود را انتخاب نمایید. بهتر است این گزینه روی حالت پیش فرض یعنی English بماند.
  5. در گام بعدی با کلیک روی دکمه Browse می توانید محل نصب تلگرام روی کامپیوتر را مشخص نمایید سپس روی دکمه Next کلیک کنید.
  6. مرحله بعدی را نیز بدون اعمال تغییرات رها کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.
  7. در این مرحله می توانید مشخص نمایید که یک میانبر از برنامه تلگرام پس از نصب روی دسکتاپ ایجاد شود یا خیر.
  8. در آخرین گام نیز با کلیک روی دکمه Install فرایند نصب تلگرام روی کامپیوتر آغاز خواهد شد. لحظاتی منتظر بمانید تا فرایند نصب به اتمام برسد.
  9. در نهایت با کلیک روی دکمه Finish مراحل نصب تلگرام پایان خواهد یافت و برنامه تلگرام اجرا می شود.

باید در نظر داشته باشید امکان ثبت نام در تلگرام از طریق کامپیوتر وجود ندارد و ابتدا باید یک اکانت با موبایل یا تبلیت خود ایجاد نموده سپس از طریق کامپیوتر لاگین کنید.

  1. در ادامه پس از نصب تلگرام روی کامپیوتر می بایست وارد اکانت تلگرام خود شوید. بدین منظور برنامه تلگرام را باز کنید.
  2. روی دکمه STARE MESSAGING کلیک کنید.
  3. در این مرحله می توانید به مسیر settings>device>scan QR در تلفن همراه خود مراجعه نموده و بارکدی که در تلگرام دسکتاپ مشاهده می کنید را اسکن نمایید. در غیراینصورت روی گزینه Or log in using phone number کلیک کنید.
  4. سپس از کشو کشور ایران را انتخاب کنید و در مرحله بعد شماره تلفن خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید. در نهایت روی دکمه Next کلیک کنید.
  5. کد دریافت شده روی تلگرام موبایل یا تبلت خود را کپی کرده و در فیلد code تلگرام دسکتاپ وارد نمایید.
  6. اکنون با کلیک روی دکمه NEXT اکانت تلگرام شما روی کامپیوتر قابل دسترس خواهد شد.

نکته بسیار مهم: حتما بررسی کنید کد دریافتی از سمت تلگرام ارسال شده باشد. این کد را به هیچ عنوان در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید.

بدین ترتیب با موفقیت از طریق تلگرام کامپیوتر وارد اکانت خود شدید.

سوالات متداول درباره دانلود تلگرام و آموزش نصب و استفاده از telegram

آیا دانلود تلگرام رایگان است؟

بله دانلود تلگرام برای هر نوع سیستم عاملی به صورت کاملا رایگان وجود دارد و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

چرا پیامک ورود به تلگرام را دریافت نمی کنم؟

حتما بررسی نمایید که شماره تلفن همراه خود را به صورت صحیح در فیلد مربوطه وارد نموده اید، برنامه تغییر آیپی روی دستگاه شما فعال است و همچنین سیم کارت شما امکان دریافت پیامک را داشته باشد.

مراحل ابتدایی نصب تلگرام متوقف شده است مشکل چیست؟

در نظر داشته باشید امکان استفاده از تلگرام در کشور ما با محدودیت همراه است بدین منظور هنگام ثبتنام در برنامه حتما از یک برنامه تغییر آیپی استفاده کنید.

برای راه اندازی و ثبتنام اولیه در تلگرام به برنامه تغییر آیپی نیاز است؟

بله شما می بایست قبل از شروع مراحل نصب تلگرام و راه اندازی ان یک برنامه تغییر آیپی فعال نمایید.

قبلا با این شماره موبایل تلگرام داشته ام. آیا می بایست مجددا ثبت نام کنم؟

خیر در صورتی که اکانت فعالی دارید نیاز به ثبتنام مجدد نیست تنها کافیست شماره تلفن همراه خود را در برنامه وارد کرده و لاگین نمایید اما در صورتی که اکانت شما حذف شده است می بایست مراحل نصب تلگرام را دنبال کنید

مشکل ارور Register شماره رو هنگام نصب تلگرام چطوری حل کنیم؟

همون قسمتی که شماره رو وارد می‌کنین، روی نوشته‌ی here کلیک کنین و بقیه‌ی مراحل نصب رو دنبال کنین.

بعد از اونکه شماره رو وارد میکنم و گزینهی‌ Next رو میزنم، تلگرام گیر میکنه. باید چیکار کنم؟

متاسفانه در تلگرام دچار محدودیت هستیم و برای حل این مشکل باید با کمک تحریم‌شکن این مرحله رو رد کنیم.

علت دریافت نکردن کد تلگرام چیست؟

مهم‌ترین دلیل عدم دریافت کد، پاک کردن و نصب مکرر تلگرام هست که موجب میشه تلگرام شما رو بلاک کنه. برای حل این مشکل باید به سایت مراجعه کنین و پس از وارد کردن شمارتون، منتظر دریافت کد یا پیام صوتی بمونین.

منبع : بانک شماره موبایل ایده کاو

خروج از نسخه موبایل