بهترین و قوی ترین نرم افزار های بازگرداندن عکس های پاک شده

معرفی ۱۰ برنامه‌ ریکاوری عکس و فیلم (بهترین اپلیکیشن ریکاوری عکس در ویندوز و گوشی )

پاک شدن عکس و فیلم از روی کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی‌ همراه بسیار ناخوشایند است و ممکن است بخش زیادی از خاطرات ما را از بین ببرد. اما نکته مثبت در این زمینه این است که در بسیاری از موارد به کمک برنامه‌های ریکاوری می‌توانید تمام یا بخش زیادی از این اطلاعات را برگردانید. در ادامه به معرفی بهترین برنامه ریکاوری عکس می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که برای ریکاوری صددرصد عکس شاید لازم باشد که چندین نرم افزار را روی گوشی خود تست کنید؛ این بدان خاطر است که برنامه های مختلف، با الگوریتم‌ها و سیستم‌های مخصوص به خود طراحی شده‌اند و ممکن است میزان سازگاری آنها با نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید، رابط کاربری گوشی شما و دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، متفاوت باشد. با این تفاسیر، برای ریکاوری عکس های گوشی به صورت تضمینی لازم است کمی صبور بوده و بهترین برنامه ریکاوری عکس را پیدا کنید.

برنامه‌های ریکاوری عکس و فیلم تنوع بالایی دارند و برای سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های اندروید و متفاوتند. در ادامه بهترین و کاربردی‌ترین نمونه‌ها را معرفی می‌کنیم.

بهترین برنامه ریکاوری عکس‌های پاک شده در اندروید

ریکاوری عکس در شرایط مختلفی انجام می‌شود و هر برنامه نحوه کار متفاوتی دارد. اگر از چندین نرم افزار به صورت همزمان استفاده کنید، ممکن است از عکس‌های پاک شده، هر کدام تعداد خاصی را ریکاوری کنند. با کمک برنامه‌های معرفی شده می‌توانید تمام اطلاعات و عکس‌های قدیمی پاک شده را برگردانید.

۱) برنامه Camera Photo Video Restore HL

یکی از بهترین برنامه ریکاوری عکس و فیلم گوشی همراه این برنامه میباشد از مهم ترین ویژگی های آن ریکاوری انواع فرمت ها مثل ویدئو، عکس و مستندات می باشد. این اپلیکیشن کاربردی این امکان را برای مخاطبان خود فراهم آورده که بتوانند تصاویر یا ویدئو های خود را بر روی دراپ باکس یا گوگل پلی ذخیره کنند.

۲) اپلیکیشن Recover Deleted All Files, Video Photos and Contact

این اپلیکیشن کاربردی قویترین نرم افزار ریکاوری عکس و فیلم است که علاوه بر آنکه قادر است هم فرمت ویدئو و هم فرمت تصاویر را ریکاوری می کند به صورت آفلاین نیز می تواند کار خود را انجام دهد و از این حیث نیز نیاز شما را برآورده کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید موارد ریکاوری شده را در همان ابتدا دسته بندی کنید.

۳) برنامه DiskDigger

این برنامه به راحتی قابل دانلود و نصب است و به کمک آن می‌توانید تمام تصاویر گوشی خود را که از حافظه داخلی پاک شده‌اند، بازگردانید. برخی از برنامه‌های موجود برای این کار به راحتی نمی‌توانند تمام حافظه را اسکن کنند و تصاویر حذف شده را بازگردانی کنند. این برنامه از بهترین و قوی‌ترین برنامه‌های اسکن حافظه و بازگردانی تصاویر است.

برنامه DiskDigger در دو حالت مختلف Basic Scan و Full Scan می‌تواند اطلاعات موجود را بازیابی کند. در حالت Basic به دسترسی ریشه‌ای نیازی نیست اما در اسکن کامل، نیازمند روت سیستم هستید. اسکن کامل بهتر می‌تواند تصاویر پاک شده را بازیابی کنید. اگر پیش نیازهای لازم را رعایت کرده باشید می‌توانید هر عکس و ویدیویی را ریکاوری کنید.

۴) برنامه Recuva

یکی دیگر از برنامه‌های بهترین و قویترین برنامه ریکاوری عکس ، Recuva است که از جمله بهترین برنامه ریکاوری عکس‌های پاک شده به حساب می‌آید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر موجود در کارت حافظه را نیز بازیابی کنید. اگر تصاویری که در گوشی شما حذف شده‌اند، بر روی کارت حافظه قرار داشته‌اند، بهترین گزینه برای ریکاوری، برنامه Recuva است. البته این برنامه نمی‌تواند فایل‌های دیگر را بازیابی کند و تنها برای ریکاوری عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵) برنامه Wondershare Dr Fone

این برنامه نیز از برنامه‌های بهترین برنامه ریکاوری عکس های پاک شده موجود در گوشی اندرویدی شما بدون روت است. این نرم افزار برای مدت‌های طولانی در بین برترین برنامه‌های ریکاوری قرار داشته است. همچنین بر روی بیش از ۶ هزار دستگاه اندرویدی تست شده و بدون مشکل تصاویر حذف شده را بازگردانی می‌کند.

۶) اپلیکیشن Restore Image

این اپلیکیشن ساخته استودیوی AlpacaSoft است که برنامه‌های کاربردی بسیار مفیدی را ارائه داده است. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و تنها در چند گام می‌توانید تصاویر حذف شده را بازیابی کنید. همچنین می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. البته برخی تبلیغات درون برنامه‌ای در حین کار نمایش داده می‌شوند. حجم بسیار پایینی داشته و با بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی سازگاری دارد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۷) برنامه ریکاوری Photo Recovery

برنامه بعدی که برای ریکاوری عکس در سیستم‌های اندروید کاربرد دارد، Photo Recovery است. این برنامه یک اپلیکیشن بسیار ساده و کاربردی است که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کرده و تصاویر حذف شده خود را بازیابی کنید. فرقی ندارد تصاویر را عمدی یا سهوی پاک کرده باشید و از زمان حذف آن‌ها چقدر گذشته باشد، در هر صورت می‌توانید با این برنامه به راحتی آن‌ها را بازیابی کنید. استفاده از این برنامه نیازی به روت سیستم ندارد و به صورت کاملا رایگان در دسترس افراد قرار گرفته است. مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه به صورت زیر هستند:

۸) اپلیکیشن Restore Deleted Photos by Dumpster

گزینه بعدی بهترین برنامه ریکاوری عکس، اپلیکیشن Restore Deleted Photos by Dumpster است که توسط استودیوی Dumpster توسعه یافته است. دارای رابط کاربری بسیار ساده و راحت است که در کمترین زمان ممکن می‌توانید با آن کار کرده و تصاویر حذف شده خود را بازگردانی کنید. از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

۹) برنامه ریکاوری عکس اندروید FindMyPhoto

قطعا پاک کردن تصاوری به صورت سهوی یا عمدی می‌تواند چالش‌هایی را برای شما به وجود بیاورد. یکی از برنامه‌های مفید برای بازیابی عکس‌های پاک شده، FindMyPhoto است. این برنامه رایگان به راحتی در سیستم عامل‌های اندروید نصب می‌شود. استفاده از آن بسیار ساده است و به هیچ آموزش و مهارتی نیاز ندارد. کافی است دستورالعمل‌های صفحه را دنبال کنید تا تصاویر از دست رفته بازگردانی شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به استفاده آسان و رابط کاربری بسیار ساده و جذاب اشاره کرد. علاوه بر آن این برنامه کاملا رایگان است و با یک اسکن عمیق تصاویری که در زمان‌های گذشته نیز پاک شده‌اند، بازیابی می‌شوند. اگر عکس‌های شما مخفی شده باشند نیز می‌توانید به کمک این برنامه آن‌ها را بازگردانی کنید. از این برنامه می‌توانید هم برای حافظه داخلی و هم ریکاوری حافظه جانبی گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید. فرقی ندارد تصویر مورد نظر شما با چه فرمتی ذخیره شده است، زیرا این برنامه تمام فرمت‌ها ( روش تغییر فرمت عکس ) را بازگردانی می‌کند.

نرم افزارهای ریکاوری عکس در کامپیوتر و لپ تاپ

تا به اینجا درباره برنامه‌های اندرویدی صحبت شد که به کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر پاک شده در گوشی همراه خود را ریکاوری کنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که به اشتباه تصاویر کامپیوتر یا لپ تاپ خود را پاک می‌کنید. در ادامه نمونه‌ برنامه‌های بسیار کاربردی برای ریکاوری عکس در کامپیوتر و لپ تاپ معرفی شده‌اند.

۱) نرم افزار Pandora Recovery

این برنامه به صورت رایگان در دسترس است و می‌توانید برای بازگردانی تصاویر حذف شده خود از آن استفاده کنید. پس از باز شدن برنامه، به صورت خودکار صفحه wizard باز می‌شود که باید آن را بدون علامت گذاشته تا به صفحه اصلی هدایت شوید.

برای استفاده از آن کافی است بر روی دستگاه حافظه که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. پس از آن عمل اسکن شروع شده و تصاویر موردنظر بازیابی می‌شوند. در همان کادر تصاویر بازیابی شده نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی تصاویر در صورتی که امکان بازیافت وجود داشته باشد، فایل باز شده و پیش نمایش آن را مشاهده می‌کنید. پس از انتخاب فایل‌ها، ابتدا گزینه Shift را انتخاب و گزینه بازیافت را انتخاب کنید. کادری به صورت زیر باز می‌شود و پس از انتخاب Recover Now تصاویر بازگردانی می‌شوند.

۲) برنامه Undelete 360

دومین برنامه‌ای که برای ریکاوری عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه Undelete 360 است. پس از نصب برنامه با صفحه‌ای مشابه زیر روبرو می‌شوید.

ابتدا گزینه Search را انتخاب کنید و از میان درایوها نمایش داده شده، درایوی که تصاویر حذف شده در آن قرار داشته‌اند را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Start را انتخاب کنید. پس از آن تمام فایل‌های پاک شده بازگردانی می‌شوند و می‌توانید با کلیک بر روی هر کدام آن را بر روی سیستم ذخیره کنید. نکته منفی این برنامه این است که باید تمام فایل‌ها را به صورت دستی انتخاب و در سیستم خود ذخیره کنید. البته این مشکل در نسخه رایگان وجود دارد و با خرید نسخه پولی برطرف می‌شود.

۳) برنامه EaseUs Data Recovery

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی ریکاوری عکس در ویندوز، برنامه EaseUs Data Recovery است. این برنامه نیز مشابه نرم افزارهای معرفی شده است، با این تفاوت که در آن‌ها بازیابی با حجم نامحدود انجام می‌شد و تمام فایل‌های و عکس‌های پاک شده ریکاوری می‌شدند. اما این برنامه تنها ۱ گیگ فضای رایگان دارد. رابط کاربری آن نیز با سایر برنامه‌ها تفاوت دارد. البته نکته مثبت آن این است که انواع مختلفی از فایل‌ها را ریکاوری می‌کند.

برای استفاده از ان ابتدا باید نوع فایل موردنظر را انتخاب کنید. به صورت پیشفرض تمام فایل‌ها انتخاب شده و بازیابی می‌شوند. پس از آن درایو موردنظر را نیز انتخاب کرده و بر روی گزینه Scan کلیک می‌کنید. پس از اتمام بازیابی می‌توانید عکس‌های موردنظر را تیک زده و یا از طریق چک باکس بالا تمام آن‌ها با یکدیگر انتخاب کنید. پس از آن بر روی گزینه Recover کلیک کنید.

سخن آخر

همان‌طور که دیدید برنامه‌های مختلفی برای بازیابی تصاویر، ویدیو و فایل‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید برای گوشی همراه یا کامپیوتر و لپ تاپ خود استفاده کنید. در این مقاله نمونه‌های بسیار عالی و کاربردی معرفی شد که می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این نمونه‌ها مدت زمان بیشتری درگیر ریکاوری هستند و از این رو تعداد بیشتری از تصاویر پاک شده را ریکاوری می‌کنند.

این برنامه ها به تجربه گروه تحریریه ایران هاست (ارائه دهنده ی سرور لینوکس ایران ) نوشته شده است شما از چه نرم افزار ریکاوری استفاده کرده‌اید و چه میزان از تصاویر و ویدیوهای موردنظر را بازیابی کرده‌اید؟

مرجع مقاله:

shop.sazgar.com/recovery-pic-software

خروج از نسخه موبایل