بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه

از دیرباز، رشته ی پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در بین دانشجویان بوده است. البته در کنار رشته ی پزشکی، رشته هایی همچون دندانپزشکی هم مورد توجه بوده و داوطلبان با آگاهی از همه چیز درباره دندانپزشکی، ممکن است مجذوب این رشته شوند. هر چند قبولی با رتبه ی عالی در این رشته ها کار دشواریست؛ اما با این حال باز هم داوطلبان کنکور تجربی، برای کسب رتبه ای بالا و قبولی در دانشگاهی ایده آل، تمام تلاش خود را می کنند.

بهترین دانشگاه های پزشکی در سراسر جهان نیز، آماده ی پذیرش دانشجویان خارجی می باشند تا عرصه را برای فراگیری علم پزشکی توسط این دانشجویان فراهم کنند. یکی از کشورهای دانشجو پذیر در رشته ی پزشکی، کشور ترکیه می باشد. این کشور با وجود دانشگاه های پزشکی متعدد با سطح علمی بالا، هرسال از ورود دانشجویان خارجی استقبال می کند. البته گفتنی است که پذیرش صندلی پزشکی در هر کشوری دشواری های خاص خود را داشته و توجه به شرایط پذیرش، دانشجویان را در جهت یک انتخاب درست راهنمایی می کند.

معرفی دانشگاه های پزشکی در ترکیه

هزینه های بالای تحصیل در رشته ی پزشکی در دانشگاه های خارجی، دانشجویان را به انتخاب دانشگاه هایی با هزینه منطقی و سطح علمی بالا تشویق می کند. کشور ترکیه نیز یکی از کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل و زندگی در آن، به مراتب از سایر کشورهای خارجی کمتر است. برخورداری از امکانات آموزشی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، از دیگر عوامل موثر در انتخاب دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته ی پزشکی است.

دانشگاه آک دنیز

از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه می توان به دانشگاه آک دنیز در شهر آنتالیا اشاره کرد. این دانشگاه تمامی زیرشاخه های رشته ی پزشکی را برای تحصیل پوشش داده و استعداد و توانایی های دانشجویان را برای بالا بردن سطح علمی آنها، به کار می گیرد.

دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی نیز یکی از دانشگاه های پزشکی دولتی در ترکیه بوده که دارای 21 دانشکده و 52 مرکز تحقیقات و پژوهش است. پردیس اصلی دانشگاه قاضی در شهر آنکارا می باشد.

دانشگاه قاضی

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول، واقع در شهر استانبول ترکیه نیز یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی برای دانشجویان می باشد. البته تعداد پذیرش دانشجویان خارجی برای تدریس به زبان انگلیسی در این دانشگاه بسیار کم بوده و پذیرش در این دانشگاه، برای دانشجویان ترک زبان آسانتر است.

دانشگاه استانبول

دانشگاه اژه

دانشگاه اژه نیز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه می باشد که  دانشجویان را در زمینه های علوم پزشکی پایه، بالینی و جراحی، آموزش می دهد.

دانشگاه اژه

دانشگاه مارمارا

دانشگاه مارمارا نیز با 16 دانشکده، یکی از دانشگاه های پزشکی چند زبانه در ترکیه بوده که دوره های آموزشی را با زبان های ترکی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی برای دانشجویان خارجی برگزار می کند. کیفیت آموزش در این دانشگاه بالا بوده و این دانشگاه رقیب علمی سایر دانشگاه های جهان محسوب می شود.

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا نیز، یکی دیگر از دانشگاه های برتر پزشکی در ترکیه محسوب می شود. این دانشکده ی دولتی، امکانات فرهنگی و ورزشی مناسبی برای دانشجویان خود فراهم می کند. دانشگاه آنکارا در مقطع کارشناسی، 120 رشته ی مختلف را در برنامه ی آموزشی خود گنجانده است.

خروج از نسخه موبایل