هزینه ساخت استخر کوچک در باغ

چگونگی احداث استخر و هزینه‌های ساخت آن

مراحل ساخت استخر ، برای راه اندازی یک استخر در ابتدا باید منطقه ای که می خواهیم در آن استخر احداث کنیم را مشخص نماییم. ابعاد استخر را با توجه به زمین و فضایی که داریم باید تعیین کنیم. هزینه انتخاب زمین با توجه به منطقه و محلی که می خواهید در آن استخر بنا کنید می تواند متفاوت باشد. البته در بسیاری موارد زمین انتخابی برای استخر در خانه این هزینه را ندارد و فرد در حیاط یا مجتمع خود می خواهد استخر را طراحی و بسازد که در این مواقع این مرحله هیچ هزینه ای ندارد و فرد تنها باید ابعاد استخر خود را به درستی تعیین نماید.

پس از انتخاب زمین و تعیین ابعاد زمین باید شروع به حفاری نماییم. سریعترین راه برای انجام این کار استفاده از گودبردار است. خاک حفر شده را از لبه استخر دور کنید. برای اندازه گیری عمق استخر از نوار اندازه گیری یا میله های اندازه گیری مشخص شده استفاده کنید. قسمت های کم عمق و عمیق استخرتان را مشخص کنید و حفاری نمایید.

بعد از حفاری نوبت به صاف کردن کف استخر می رسد. کف استخر و دیواره های استخرتان را تراز کنید. کف استخر را تا جایی که ممکن است با یک چنگک مخصوص استفاده از فولاد صاف کنید. سپس ، از دیوارها مراقبت کنید. خاک را در صورت لزوم با ابزار دستکاری صاف کنید. وقتی کارتان تمام شد ، مناطق مختلف استخر را با نگه داشتن سطح نجاری بزرگ روی خاک آزمایش کنید. استخرهایی که به طور مناسب تراز می شوند ، مقاوم تر هستند.

پس از اتمام این مرحله، با استفاده از بلوک های سیمانی سازه استخر برای آرماتوربندی آماده می شود. استخر را با میله های استیل قاب می زنیم. میله های میلگرد باید با قطر مناسب انتخاب شوند. به عنوان مثال برای یک استخر با ابعاد 4*8*1.7 از میلگردهایی با قطر ۱۴ استفاده می شود. برای قرار دادن فلز در امتداد دیواره ها از یک خم کن میلگرد استفاده کنید. میله ها را در صورت لزوم با گره های فلزی بهم متصل کنید.  این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از افزودن بتن شبکه میلگرد را قرار دهید.

بعد از انجام مرحله شبکه بندی میلگرد نوبت به قرار دادن خطوط لوله کشی می شود. خطوط لوله کشی را در زیر میلگرد و تخته سه لا نصب کنید. لوله ها را در داخل استخر ، زیر سد تخته سه لا بیرون بیاورید. پس از اتمام کار ، لوله ها را به سیستم پمپ و فیلتر قلاب کنید. لوله کشی استخر پیچیده است و یک لوله کش خوب به شما این اطمینان را می دهد که استخرتان به درستی کار می کند. خطوط لوله کشی مربوط به ورود و خروج آب به استخر، اسکیمر و یا لوله کشی های گریل جهت استخر سرریز انجام می گیرد.

پس از این مرحله، نوبت به سیم کشی سیستم فیلتراسیون استخر و سایر تجهیزات الکتریکی استخر می شود. برای اتصال لوازم جانبی استخر به شبکه برق، با یک برقکار مجرب تماس بگیرید. کارهای برق و سیسم کشی را به عهده یک متخصص بگذارید. سیم کشی ضعیف خطر آتش سوزی و برق گرفتگی را افزایش می دهد.

پس از انجام مراحل بالا نوبت بتن ریزی استخر می باشد. بتن را روی میلگرد ریخته و یا با شیلنگ متصل به کامیون آن را اسپری کنید. از بتن کافی برای ضخامت کف استخر حداقل 6 در (15 سانتی متر) استفاده کنید. پس از بتن ریزی باید چند روز صبر کنید تا بتن خشک شود و ادامه کار را پیگیری نمایید.

پس از خشک شدن بتن نوبت به کاشی کاری و آب بندی کردن استخر می شود. کاشی های شیشه ای ، سرامیکی و چینی از محبوب ترین انتخابها برای اتمام استخر هستند. ملات را مخلوط کنید، سپس آن را با ماله روی بتن پهن کنید. حداقل پس از 24 ساعت انتظار ، دوغاب را روی ملات پخش کنید.

کاشی ها را روی دوغاب قرار دهید و بین هر یک 1⁄8 اینچ (0.32 سانتی متر) فاصله بگذارید. مطمئن باشید که ملات و دوغاب در برابر کلر و سایر مواد شیمیایی موجود در آب مقاومت می کنند. کاشی به طور متوسط ​​10 سال دوام می آورد و در برابر لکه ها مقاومت می کند. همچنین می توانید از بتن، سنگ مرمر یا سنگ استفاده نمایید. هر سبک زیبایی خاصی به استخر شما می بخشد ، اما همه آنها از بتن در معرض آب محافظت می کنند.

پس از اتمام تمام مراحل بالا اکنون استخر شما آماده است و شما می توانید استخرتان را از آب پر کرده و از آن لذت ببرید. اما برای بهره برداری و استفاده صحیح و ایمن از استخر نیاز دارید تا تجهیزاتی را به استخرتان اضافه نمایید تا بتوانید یک استخر کامل و ایمن و همواره تمیز داشته باشید. از جمله تجهیزات استخر مورد نیاز می توان به سیستم تصفیه آب استخر از جمله، پمپ استخر، فیلتر استخر، کلرزن استخر، مبدل استخر، اسکیمر اشاره نمود و از جمله لوازم گرمایشی استخر نیز می توان به تجهیزاتی از جمله دیگ گرمایشی، مشعل و لوازم کنترل دیگ و مشعل اشاره کرد.

بررسی هزینه های ساخت استخر + مثال

 مراحل ساخت استخر خانگی ارزان و اجرای تمامی مراحلی که در بالا ذکر شد، نیاز به بودجه و سرمایه گذاری دارد. در اینجا استخری با ابعاد طول و عرض ۴ و ۸ و ارتفاع ۱.۷ را در نظر می گیریم و هزینه های ساخت این استخر را محاسبه می کنیم.

اولین مرحله که مرحله گود برداری استخر می باشد، برای استخری با ابعاد گفته شده در حدود ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال می باشد. مرحله دوم که مربوط به آرماتور بندی استخر می باشد هزینه ای در حدود ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال می باشد. بعد از اتمام این مراحله اتصالات مربوط به لوله کشی انجام می شود که شامل کلیه لوله کشی های مربوط به تجهیزات می باشد و در حدود ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برآورد هزینه می شود.

مرحله مربوط به سیم کشی و برق تجهیزات استخر نیز دارای هزینه ای در حدود ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال دارد. و همچنین خرید بتن و هزینه بتن ریزی و اجاره دستگاه بتن ریزی نیز در حدود ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال هزینه در بر دارد. برای نصب کاشی و سرامیک نیز هر متر مربع کاشی در حدود ۵،۵۰۰،۰۰۰ میلیون ریال هزینه دارد. پیس از ساخت و طراحی استخر اکنون نوبت نصب موتورخانه و سیستم فیلتراسیون استخر می باشد. برای سیستم موتورخانه و سیستم فیلتراسیون و همچنین تهیه لوازم جهت گرمایش استخر مبلغی در حدود ۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته می شود.البته مبالغ و قیمت هایی که عنوان شده است، با توجه به تجهیزات و برندهای انتخابی تغییر می کند.

ساخت و طراحی استخر نیاز به متخصص و افراد بادانش و با تجربه در این زمینه دارد تا یک استخر استاندارد و مقاوم برایتان طراحی نماید و با محاسبات درست و دقیق، تجهیزات استخر مناسب را برایتان خریداری کرده و به درستی نصب نماید تا عمر مفید استخر و تجهیزات استخر افزایش یابد. دیجی پول مارکت (ساینا تصفیه آریا) مجری و طراح پروژه های استخری صفر تا صد استخر شما با بهترین و مناسبترین سازه ها و باکیفیت ترین تجهیزات استخر از جمله پمپ استخر، فیلتر استخر و … را ساخته و برایتان آماده می کند. در پایان نشما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی استخر با متخصصان ما در تماس باشید

همه ما دوست داریم یک ویلای استخردار فرقی نمی‌کند در محوطه ویلا یا داخل منزل داشته باشیم، پس بهتر است با چگونگی احداث استخر و هزینه‌های ساخت استخر بیشتر آشنا شویم. خرید ویلا استخردار با قیمت مناسب درخواست بسیاری از هموطنان طبق نظر سنجی است که انجام دادیم، عده‌ای سوال کرده‌اند هزینه ساخت استخر چقدر است؟

آیا استخر در قیمت ویلا تاثیرگذار است؟ بله در مجموع بسته به ارزش ویلا در حدود 10% از قیمت نهایی ویلا را به خود اختصاص می‌دهد. آیا می‌توان استخر ارزان قیمت ساخت؟ بله، اما هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست. و سوالات متعدد که ما سعی کردیم در ذیل به سوالات فوق پاسخ دهیم و با نحوه ساخت و نگهداری استخر بیشتر آشنا شویم.

همه چیز در مورد استخر ویلا

در این مقاله می‌خواهیم صفر تا صد ساخت استخر را مورد بررسی قرار دهیم، از هزینه ساخت استخر باغ خواهیم گفت و انواع استخر را معرفی می‌کنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

چگونه ویلا استخردار بسازیم؟ مراحل ساخت استخر از صفر تا صد

در این جا به طور نمونه هزینه ساخت استخر بتنی به اندازه 4.8.1/60 می‌باشد. ارتفاع 1/60 عمق مجاز و قانونی استخر است، ارتفاع بیشتر 1/60 از لحاظ قانونی نیازمند حضور غریق نجات در استخر می‌باشد.

ساخت استخر چقدر هزینه دارد؟

 برای این که بدانیم ساخت استخر چقدر هزینه دارد باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  1. هزینه آرماتور
  2. هزینه بتن
  3. هزینه کاشی
  4. هزینه لوله و اتصالات
  5. هزینه تجهیزات تصفیه استخر
  6. هزینه تجهیزات موتورخانه گرمایشی
  7. هزینه سیستم برق و روشنایی
  8. هزینه چسب و آب بندی

نکته: به جز موارد فوق که باید خریداری شود هزینه‌های اجرت و نصب نیز باید در نظر گرفته شود که به موارد زیر باید اشاره داشت.

هزینه گودبرداری استخر

گود برداری توسط بیل مکانیکی و در مواردی توسط کارگران انجام می‌یابد که (به ازای هر متر مکعب حدود 300 هزار تومان) و برای یک استخر 4.8 در مجموع حدود 10 میلیون تومان در سال 1401 خرج بر می‌دارد.  هزینه تسطیح خاک (به ازای هر متر حدود 80 هزار تومان) است که این کار یانی ریگلاژ و تسطیح توسط نفر یعنی کارگران انجام می‌یابد.

هزینه آرماتوربندی استخر

هزینه آرماتوربندی استخر شامل خرید مصالح مرتبط با آرماتوربندی و اجرت آرماتوربند را شامل می‌شود که در مجموع برای استخری با ابعاد مذکور حدود 40 میلیون تومان در سال 1401 خواهد بود. اجرت آرماتوربندی استخر (به ازای هر متر حدود 500 تا 700 هزار تومان بسته به استادکار معمولی و حرفه‌ای) متفاوت است و دلیل آن اجرای 2 برابری بافت حصیری میله‌گردهای پایین و بالا است.

قیمت ساخت استخر چقدر است؟

قیمت ساخت هر متر مربع استخر در ابتدای سال 1401 در مناطق مختلف کمی متفاوت است اما طبق تجربه و متریال استاندارد در شمال کشور، قیمت ساخت هر متر استخر حدود متری 10 میلیون تومان به طور میانگین برآورد می‌شود.

هزینه ساخت استخر خانگی

منظور ما از ساخت استخر خانگی، می‌تواند استخری باشد که داخل خانه یا ساختمان اجرا می‌گردد، اما در کل استخرهای ساخته شده در حیاط و داخل ساختمان را به استخرهای خانگی می‌شناسیم. هزینه ساخت استخر خانگی در سال 1401 حدود متری 10 میلیون تومان برآورد شده است.

تفاوت استخر خانگی و استخر داخل حیاط چیست؟

نحوه و چگونگی ساخت استخرها تا حدودی با هم یکسان است و تفاوتی که در استخر خانگی و استخر حیاطی شاهد آن هستیم شامل؛ تفاوت در نگهداری، تفاوت در متریال موتورخانه و کمی تفاوت در هزینه و اجرای کار می‌باشد.

انواع استخر:

به طور کلی استخرها به دو نوع استخر روباز و استخر سرپوشیده تقسیم می‌شوند و از لحاظ متریال ساخت به سه نوع استخر بتنی، استخر فایبرگلاس (استخر پیش ساخته) و استخر اینتکس (استخر پارچه‌ای) تقسیم بندی می‌شوند.

بهترین نوع استخر کدام است؟

بهترین نوع استخر از لحاظ تنوع و زیبایی و کیفیت را می‌توان به استخر بتنی نسبت داد.

طراحی موتورخانه استخر

طراحی موتورخانه به سه بخش زیر نام برده می‌شود.

  1. واحد گرمایشی
  2. تصفیه آب
  3. پمپاژ

موتورخانه معمولی استخر شامل موارد زیر است:

نکاتی در خصوص ویلای استخردار:

ویلای استخردار به عقیده برخی‌ها گلی است از گل‌های بهشت مشروط به این که چند نکته را مد نظر داشته باشیم. سایز و اندازه استخر نیاز است که پیرو قاعده خاصی باشد، به عبارت بهتر زمانی که می‌خواهید استخری را در دل ویلای خود ایجاد نمایید به این نکته دقت داشته باشید که طول استخر نیاز است اصولی باشد و مناسب. عموما اندازه طول استخر از قد یک انسان بالغ می‌بایست دست کم سه برابر بیشتر باشد. بر اساس استانداردهای ارایه شده در این زمینه، مناسب‌ترین اندازه‌هایی که برای عرض و طول استخر عنوان کرده‌اند به ترتیب 4 و 6 متر می‌باشد.

نحوه ساخت استخر

آیا می‌توان در ویلای معمولی استخر بنا کرد؟ هزینه حدودی این بنا هم مورد سوال دیگر بود که در یک جواب به هر دو پاسخ می‌دهیم.

بله چرا نشود، با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم مناسب با فضای در نظر گرفته شده برای استخر می‌توان آن را بیرون یا داخل ساختمان بنا کرد، اگر فضای کافی داخل ساختمان نیست می‌توان آن را بیرون ساختمان و مسقف بنا کرد. هزینه بستگی به نوع استخری که مدنظر دارید حساب میگردد. چه ابعادی، چه متراژ عمقی، با جکوزی یا سونا و…که موتور خانه آنها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

آب استخر چگونه جایگزین می‌شود و آیا می‌توان آن‌را عوض کرد؟

بدیهی است کسی که این فکر را در داشتن استخر درون ویلا کرده، فکر ورود و خروج آب را هم کرده است، پس طبق نقشه اصولی ساختمان در این منطقه چاهی که به آب ذلال و قابل استفاده در استخر برسد زیاد عمق ندارد و با مصالح خاص خود این چاه که حفر شده، آب را توسط موتور به داخل استخر کشیده و آب قبلی نیز از نهری وارد بیرون از ساختمان می‌شود.

ویلا با استخر در شمال طرفداران زیادی دارد و امروزه ما شاهد ساخت ویلاهای استخردار فراوانی در شهرک‌های لوکس شمال هستیم، به همین منظور بهتر است با نحوه ساخت استخر و هزینه تمام شده ساخت استخر در ویلا بیشتر آشنا شویم و از چگونگی اجرا و نگهداری آن اطلاعات کافی داشته باشیم.

یکی از زیباترین و جذابترین قسمت باغ، داشتن استخر زیبا است که می توانید در کنار خانواده و دوستان به تفریح شیرین شنا بپردازید. در طول سال ها فقط یک بار ساخت استخر را تجربه خواهید کرد در حالی که لذت و تفریح های بی شماری را به زندگی خودتان اضافه خواهد شد. علاوه بر بخش های سازه و محوطه سازی، باید به عامل دیگر، هزینه ساخت استخر ارزان توجه نمائید. موقع طراحی و اجرا اگر مصالح متناسب با پروژه باشد و تجهیزاتی که استفاده خواهد شد درست و دقیق انتخاب شوند قطعاً هزینه مقرون به صرفه تر خواهد بود.

متخصصین با تجربه این امر به خوبی زمان اجرای کار و زمان های نصب و مراحل کار را به خوبی می دانند که باعث می شود در هر مرحله از پروژه کارهای بی ربط به آن انجام نشود. با توجه به ابعاد، فضا و نوع استخر هزینه آن نیز متغییر می باشد. زمان و نیرویی کاری که در یک استخر ۵*۳ کم تر از ابعاد ۱۰*۵ می باشد و قطعا هزینه نیز پایین تر خواهد بود. سرپوشیده یا روباز بودن استخر و محیط سازی آن نیز در هزینه ساخت استخر تاثیر گذار می باشد. می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران ما از تمام جزئیات هزینه ساخت استخر باغ به خوبی مطلع شوید و مطابق با میل خودتان با هزینه مناسبتری آن را احداث کنید.

خروج از نسخه موبایل