مش تبلیغاتی و چاپ استیکر چه تفاوت هایی دارند؟

چاپ وینیل و مش؛ شباهت ها و تفاوت ها

حتما تا بحال استیکرهای تبلیغاتی متعددی را در شهر یا پشت شیشه فروشگاه های بزرگ دیده‌اید! بعضی از آن‌ها صاف، یکدست و براق هستند که به چاپ وینیل شهرت دارند، و بعضی دیگر مات و سوراخ دارند یا اصطلاحا لانه زنبوری که به آن ها چاپ مش گفته می شود. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که هر دوی این متریال ها که استیکر هستند، پس چرا سطح یکی سوارخ دار است و قابلیت عبور نور را دارد، ولی دومی کاملا صاف و بدون هیچ گونه راه عبور نور است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید، چون می خواهیم چاپ وینیل و مش را به شما معرفی کنیم، و این دو محصول را با هم مقایسه کنیم تا متوجه تفاوت ها و شباهت های این دو شوید. در انتها نیست به سوال مش تبلیغاتی چیست پاسخ خواهیم داد.

معرفی چاپ وینیل

چاپ وینیل نام دیگر استیکرهای براق و مات صاف و یکدست است، که عموما به آن چاپ استیکر می گویند. استیکر یا برچسب نام متریالی است که از جنس پی وی سی ساخته شده، و برای تبلیغات در فضاهای خارجی و یا داخلی استفاده می‌شود و انواع مختلفی دارد؛ از جمله وینیل شیشه‌ایی، وینیل مات، وینیل براق و…. در واقع یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغات فضای خارجی چاپ وینیل یا همان چاپ استیکر می‌باشد، که با توجه به قابلیت پشت چسبدار بودن، جنس بسیار مقاوم آن نسبت به کشش و صدمات ناشی از اشیا و شرایط محیطی، قابلیت چاپ ‌پذیری بسیار بالای آن، تنوع در مات و براق بودن سطح آن، در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی همانند چاپ بنر، بطور وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مجموع چاپ وینیل و مش هر دو در تبلیغات محیطی فضای باز کاربرد دارند.

معرفی چاپ مش

استیکر مش متریالی است که به شکل شبکه ای از سوراخ های بسیار ریز ساخته شده‌ و یک طرف آن چسب دار است. این سوراخ‌ها باعث می‌شوند که نور به راحتی از آن رد شده و در روز که نور محیط زیاد است، طرح چاپی از بیرون به‌ خوبی و به شکلی کاملا مشخص دیده ‌شود. در شب نیز که نور فضا زیاد است، طرح شما کمی محو و کمرنگ‌تر دیده می‌شود و در عوض فضای داخل (پشت نمای اصلی) کاملا مشخص است.

البته ممکن است این تصور بوجود بیایید که چاپ مش هم مانند چاپ بک لایت می تواند نور را از خودش عبور دهد، ولی در واقع این دو محصول باهم یک تفاوت اساسی دارند، آن هم این است که سطح مش مشبک و لانه زنبوری است و سطح بک لایت صاف و براق و بدون درز است! چاپ مش نیز در دو نوع مات و براق موجود است و به دلیل مقاومت بالایی که به کشش و صدمات سطحی دارد، برای استفاده در طولانی مدت بسیار مناسب است؛ چاپ وینیل و مش مختص هر دو به دلیل ساختار pvc که دارند، مقاوم هستند.

تفاوت ها و شباهت های چاپ وینیل و مش

چاپ وینیل و مش برای تبلیغات و چاپ فضای خارجی بکار می‌رود و قابلیت نصب در مکان های مختلف را دارد. ولی بین چاپ روی شیشه، مش و وینیل تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

شباهت های این دو محصول:

1-چاپ وینیل و مش هر دو از لحاظ کاربری برای محیط ‌های تجاری و خدماتی و مکان ‌های عمومی مناسب هستند، ولی نسبت به آسیب های محیطی هم مقاوم بوده و بسرعت دچار پارگی یا خراشیدگی نمی شوند.

2- چاپ حاصل از چاپ روی وینیل و مش هر دو با کیفیت بوده که از دسته چاپ ‌های مرغوب محسوب می‌ شوند، زیرا جنس هر دو متریال از نوع pvc و ضدآب و ضد خش است.

3- هر دو نوع چاپ وینیل و مش را می‌توان در انواع مات و براق چاپ کرد، که با توجه به نوع هدف کاربری و محل نصب توسط مشتری انتخاب می شود.

4- چاپ وینیل و مش چاپ را می‌توان برای زیباسازی دکوراسیون هم بکار برد، زیرا که چاپ با آن بسیار زیبا بوده و بخوبی زینت بخش مکان‌ های مختلف عمومی و خصوصی می شود.

تفاوت های این دو محصول:

1- از تفاوت های بین این دو نوع چاپ می توان به سوراخ دار بودن مش اشاره کرد، که کاربری متفاوت را برای مش فراهم کرده است. مکان هایی که نیاز به حفظ نور و روشنایی هستند، بهتر است از چاپ مش برای این مکان‌ ها استفاده کرد، زیرا چاپ مش سوراخ ‌دار بوده و به راحتی نور را از خود عبور داده و روشنایی محیط را حفظ می‌کند.

2- نوع خاص دیگر وینیل، وینیل شیشه‌ای و یا شیری است که نوع شیشه‌ای از دو طرف دید دارد، و کاربرد خاص و بسیار مناسبی دارد. وینیل شیشه ایی در مکان‌ های مختلف قابلیت نصب دارد، از شیشه ‌ها در مکان ‌های مختلف اعم از پاساژ ها و مغازه ‌ها گرفته تا مکان‌ های عمومی نظیر شیشه اتوبوس قابلیت نصب وینیل را دارد. این مدل وینیل از نظر عبوردهی نور بسیار به مش شباهت دارد.

3- نحوه نصب چاپ وینیل و مش خیلی آسان و سریع است و به راحتی می‌توان این کار را انجام داد، زیرا پشت این محصولات چسبدار است و به آسانی روی انواع سطوح می چسبد. برای نصب هر دو از اسپری آب و چسب استفاده می‌شود که نحوه نصب و دقت در این امر در طول عمر چاپ نصب شده بسیار تاثیرگذار است.

سخن آخر

در این مطلب با چاپ مش، چاپ وینیل و تفاوت ها و شباهت های میان این دو محصول آشنا شدیم، و دانستیم برای هر محصول دقیقا کجا و به چه منظوری باید استفاده کرد. اگر به مطالب مربوط به چاپ فضای خارجی و داخلی و مشاهده ویدئوهای بیشتر درباره چاپ وینیل علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب ما دیدن کنید.

چاپ استیکر و مش

چاپ استیکر و چاپ مش از دسته تبلیغات پر کاربرد بوده که در زمینه تبلیغات با طیف گستره از مخاطبان و برای چاپ و تبلیغات فضای خارجی بسیار مناسب است. برای خدمات چاپی استیکر و مش با کیفیت مناسب و قیمت مناسب می توانید ما را انتخاب کنید.

چاپ استیکر و انواع مختلف آن

استیکر دارای جنس پی وی سی است که باعث کیفیت بالای آن شده است. جنس و کیفیت مناسب باعث شده از استیکر و مش در فضای خارجی استفاده کرد. چاپ استیکر و چاپ مش از دسته چاپ های مرسوم برای تبلیغات عمومی است که در انواع مختلف قابل چاپ است. برای چاپ استیکر و مش بایستی از دستگاه های چاپ ویژه استفاده کرد. چاپ مش و استیکر در انواع براق و مات قابل انجام است که بستگی به نظر مشتری دارد. برخی از انواع چاپ استیکر به شرح زیر است:

چاپ استیکر شیشه ای

نوع چاپ استیکر شیشه ای از دو طرف دید دارد. دید داشتن از دو طرف همانند شیشه، علت نامگذاری این نوع استیکر شده است. بکارگیری بر روی شیشه مغازه ها، سوپرمارکت ها، مراکز تجاری و اداری و … از جمله قابلیت های استیکر شیشه ای است.

استیکر شیری

استیکر شیری دارای زمینه سفید است و از لحاظ مصرف بیشترین کاربرد استیکر را دارد. استیکر شیری برخلاف استیکر شیشه ای از دو طرف دید ندارد.

چاپ استیکر ماشین ابزار تبلیغاتی قدرتمند

یکی از کاربردهای استیکر، استفاده از آن بر روی ماشین های حمل و نقلی است. از آنجایی که ماشین در معرض دید بسیاری از مخاطبان است، گزینه مناسبی برای درج چاپ استیکر است. شما بارها شاهد چاپ استیکر ماشین انجام شده بوده اید. نکته لازم این است که ابعاد استیکر برای ماشین بیشتر بوده و بایستی واحد چاپی قادر به چاپ استیکر ماشین با ابعاد بزرگ را داشته باشد. درج و چاپ استیکر بر روی ماشین های یخچال دار حامل مواد غذایی یکی از کاربردهای مرسوم استیکر تبلیغاتی است که می تواند در برند شما بسیار کاربردی باشد.

مزایای چاپ استیکر

کاربرد چاپ استیکر

قیمت چاپ استیکر را چه عواملی تعیین می کند؟

در تعیین قیمت چاپ استیکر عوامل مختلفی دخیل هستند. یکی از این عوامل نوع استیکر چاپی است. قیمت استیکر شیشه با استیکر زمینه شیری متفاوت است و یا از عوامل دیگر در تعیین قیمت چاپ استیکر نوع کاربردی استیکر است. استیکر وسایل نقلیه نظیر اتوبوس با استیکر روی شیشه مغازه ها دارای تفاوت ابعادی است که تفاوت در قیمت را در پی دارد. عملیات تکمیلی نظیر لمینت کردن هم در قیمت نهایی تاثیر فراوان دارد. استیکر لمینت شده دارای براقیت و زیبایی بالاتری است و به وسیله براقیت ایجاد کرده در اثر چاپی، جذابیت و اثر بخشی بیشتری در مخاطب ایجاد می کند با لمینت کردن استیکر می توان طول عمر اثر چاپی را نیز افزایش داد.

چاپ و نصب استیکر چگونه است؟

برای چاپ و نصب استیکر بایستی توجه نمود که کار نصب استیکر به آسانی امکان پذیر است و هر کسی قادر به نصب استیکر است. سهولت نصب استیکر به خاطر پشت چسبدار بودن آن است که عملیات نصب را در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت بالا می توان انجام داد. بایستی استیکر نصبی بدون حباب در موضع نصب گردد تا زیبایی هر چه بیشتر در چشم مخاطب ایجاد شود. جوهر مورد استفاده هنگام چاپ استیکر بسیار مهم است چرا که اگر جوهر نامرغوب باشد بعد ازحدود ۲ تا ۳ ماه رنگ از بین می رود و کار بی کیفیت می شود.

جهت این امر استفاده از چاپ اکوسالونت را پیشنهاد می دهیم که زیبایی و رزولیشن چاپی بیشتر را برای مخاطبان فراهم می کند. برای نصب چاپ استیکر می توانید برای سطوح صاف(به جزء اتوبوس) از مخلوط آب و ریکا استفاده کنید و برای جدا کردن استیکر نیز از سشوار استفاده کنید با تمیز کردن محل نصب می توان اتصال محکمی را برای استیکر برقرار کرد. چاپ و نصب استیکر بایستی به نحوی باشد که هیچ گونه حبابی زیر استیکر و یا چاپ مش باقی نماند.

چاپ وینیل چیست؟

چاپ وینیل چیست و چه تفاوتی با استیکر دارد. چاپ وینیل همان استیکر است که با چاپی مناسب می تواند در معرفی یک برند بسیار موفق وارد عمل شود. برای وینیل می توان انواع طرح ها و رنگ ها را بکار برد. وینیل به سبب جنس خاصی که دارد دارای مقاومت به شرایط محیطی بوده و براقیت و جلا را برای اثر چاپی فراهم می نماید. بایستی واحد چاپی رزولیشن چاپی مناسب را برای چاپ فراهم آورد.

چاپ مش و استیکر چه تفاوت هایی دارند؟

چاپ مش همانند چاپ استیکر جهت تبلیغات فضای بیرون استفاده فراوانی دارد. چاپ مش دارای سوراخهای ریزی است که بخوبی نور را از خود عبور می دهد و برای مکان هایی که نیاز به نور محیط دارند مش بسیار مناسب است. جنس مش و استیکر یکسان است و تنها اختلاف در سوراخ های موجود در مش است. مش کاربرد فراوان بر روی شیشه داشته و با آن می توان با حفظ نور محیط اقدام به فعالیت تبلیغاتی و خدماتی نمود. فرایند چاپ مش و استیکر بایستی به دقت و با رزولیشن مناسب انجام شده و فرایند با انتخاب طرح دلخواه و مناسب کاربری مختلف انجام شود .

خروج از نسخه موبایل