مشاور انتخاب رشته کنکور در رشت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر نظر ما را بخواهید باید بگوییم که یکی از سخت ترین کارها بعد از کار در معدن، انتخاب رشته کنکور است. از این نظر به مهم بودن آن تاکید می کنیم که آینده شغلی و جایگاه فردی شما را در آینده مشخص می کند. بنابراین چه بهتر که در انتخاب رشته تمام حواس خود را جمع کنید.

امروز در این مقاله روی صحبتمان با بچه های کنکوری است. (پس اگه کنکوری هستی و آب دسته، زمین بذار و این یادداشت رو تا انتها بخون) در ادامه خواهیم گفت که مشاور انتخاب رشته کنکور باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد.

ویژگی های مشاور انتخاب رشته کنکور

برای این که از یک مشاور تحصیلی خوب برخوردار شوید ابتدا باید با ویژگی های آن آشنا شوید.

مشاور انتخاب رشته کنکور باید باتجربه و حرفه ای باشد

می دانید که امروزه خیلی از افراد بعد از این که کنکورشان تمام می شود، سریعا خود را مشاور کنکور قلمداد می کنند که انتخاب این فرد کاملا اشتباه است. چنانچه فردی را که به عنوان مشاور انتخاب کردید از رزومه قوی و حرفه ای برخوردار نباشد، صرفا وقت و انرژی و از همه مهم تر زمان خود را از دست داده اید.

مشاور انتخاب رشته کنکور می بایست آینده پژوه باشد

شاید منظور از آینده پژوه را به خوبی درک نکنید اما نگران نباشید چرا که ما اینجا هستیم تا همه چیز را برای شما کنکوری عزیز شفاف کنیم. مشاور آینده پژوه به فردی اشاره می کند که از بازار کار هر رشته به خوبی مطلع و در هر رشته، آینده شغلی آن را در نظر گرفته باشد.

برای مثال شاید استعداد شما در رشته ای دیگر از رشته فعلی که بازار کار بهتری هم دارد بیشتر باشد، اما اگر مشاور نتواند این موضوع را متوجه شود، بازهم وقت خود را بیهوده تلف کرده اید.

مشاور انتخاب رشته کنکور باید از قوانین روز مطلع باشد

باتوجه به شرایط کشور، هرساله تغییرات جزئی در شیوه برگزاری و یا شاید تاریخ آن اعمال می شود. اگر شما مشاوری انتخاب نمایید که با همان سبک و سیاق قدیمی پیش برود، بازهم نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت و یا زمان زیادی را برای مطالعه از دست می دهید.

عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور

یک سری عوامل وجود دارند که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب رشته شما نیز داشته باشد. یکی از اصلی ترین وظایف مشاور کنکور، شناسایی این اولویت ها می باشد:

حال باید بدانید که هیچکس به غیر از شما از پاسخ این سوالات مطلع نیست. اما بهتر است با کمک و راهنمایی های مشاور کار را پیش ببرید و ناگدار به آب نزنید. به یاد داشته باشید که شما مسئول زندگی خود هستید و هیچکس نمی تواند به غیر از خودتان به یاریتان آید. پس از همین امروز شروع کنید و یک مشاور خبره برای خود انتخاب نمایید.

مزیت های مشاور برای انتخاب رشته کنکور چیست؟

فکر می کنیم تا به این قسمت، جواب تیتر بالا را گرفته اید، اما باز هم یک توضیح مختصری می دهیم. یادتان نرود که وظیفه ما از گردآوری این مقاله آگاه سازی شما مخاطب عزیز است.

معمولا هنگامی که نتایج کنکور اعلام می شود، ممکن است سردرگم و یا حتی نا امید شوید. از آنجایی که وقت کمی هم برای انتخاب رشته وجود دارد، ممکن است انتخاب رشته عجله ای انجام دهید. در این شرایط مشاور مانند یک فرشته نجات به کمکتان خواهد آمد و شما را در انتخاب بهترین رشته یاری می کند.

اگر انتخاب رشته کنکور را به خوبی انجام ندهید، بعد ها ممکن است دچار مشکلاتی همچون، سرخوردگی، عدم شکوفایی استعداد، هدر رفتن عمر و … شوید.

به طور کلی انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد تلقی می شود که باید آن را جدی گرفت. اگر هر سوالی در این زمینه داشتید می توانید با ما در میان بگذارید. فرقی نمی کند اهل کدام شهر و استان هستید برای مثال اگر در رشت زندگی می کنید، ما با شما همراه هستیم تا بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور در رشت را به شما معرفی کنیم.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای تمام کنکوری های عزیز

خروج از نسخه موبایل