بیشترین آمار ابتلا در موج هشتم کرونا مربوط به هفته اول بهمن خواهد بود

وزیر بهداشت و درمان وزارت بهداشت با اشاره به موج هشتم ویروس کرونا در کشور گفت: بر اساس مدل‌سازی‌های انجام شده به نظر می‌رسد این موج کمتر از پیک‌های قبلی باشد و پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان ابتلا در هفته اول فوریه خواهد بود.

به گزارش سرخط نیوز، معاون درمان وزارت بهداشت به ویژه در خصوص ویروس جدید ویروس کرونا گفت: رفتار این ویروس به دلیل چرخش و انتقال از فردی به فرد دیگر است و این روند طبیعی است. زیرسویه های جدید BQ1 و XBB جز زیرسویه های ومیکرون است. این دو روند موج جدیدی را در اکثر کشورهای جهان ایجاد کرده است. آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیای شرقی از جمله ژاپن، چین و هنگ کنگ به شدت در این دو زیربخش درگیر هستند.

کریمی گفت: با توجه به کوتر به کارتر کریک هی کیشر هی کیشر کیشر با کریم کا کریم کا کریم کا کریم کے در ایران نیز کاند روزی عملا این موج شده است که به روست رسمی تبدیل شد.

وی ادامه داد: بر اساس مدلسازی های انجام شده به نظر می رسد موج کمتر از قله های قبلی است. پیش بینی می شود بیشترین آمار ابتلا مربوط به هفته اول بهمن ماه باشد. اگر حدود 80 درصد مردم به استفاده از ماسک احترام بگذارند، این موج کمتر از نیمی از پیش بینی ها خواهد بود.

کریمی افزود: میزان آلودگی و شدت بیماری در این موج نسبت به امواج قبلی ضعیف‌تر است، اما سرعت انتقال این زیرگروه بیشتر از سایر زیرگروه‌ها است.

وی در کاست این کردی گفت: علائم بیماری مشابه علائم قبلی است و معمولاً برای افراد عادی خفیف و شبیه سرماخوردگی است. اما افراد مبتلا به بیماری زمینه ای، قلبی، تنفسی، کلیوی، نقص ایمنی و بیماران مسن باید به دقت تحت نظر باشند. افرادی که طبیعی هستند نیز باید از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند زیرا ممکن است ناقل این بیماری باشند.

وی افزود: سال گذشته واکسیناسیون به صورت گسترده و به خوبی انجام شد. اگر بیش از 6 ماه از آخرین تزریق واکسن گذشته باشد، ایمنی کاهش می یابد و نیاز به تکرار تزریق است. افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، مطمئناً دو دوز استاندارد را برای ایمن بودن تزریق می کنند.

اثاثير درمان منزارت حقيقة گفت: عرض المزيد در حساب حساية هذا هذا هذا هذائية است و نوده در آن هذا سحل انگري نمود. استفاده از ماسک مهمترین روش پیشگیری است.

وی افزود: در 10 روز گذشته تمامی مراکز درمانی اعلام کرده اند که با تمام توان آماده خدمت رسانی به مردم هستند. در حال حاضر یک درصد تخت ها را افراد مبتلا به بیماری های تنفسی اشغال کرده اند و ظرفیت تخت های بیمارستانی بسیار بالاست.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: این موج نسبت به موج هفت هفته ای تابستان ضعیف تر است و در تابستان به همین تعداد مرگ و میر نخواهیم داشت. ام باید باید هینیت های نامه را نشان داد تا با تعلیم کی کریکته ای نشکویم.

کریمی تاکید کرد: نوبت اول و دوم واکسن برای افراد بالای 5 سال و نوبت سوم برای افراد بالای 18 سال و افرادی که بیش از 6 ماه گذشته آخرین تزریق را انجام داده اند تزریق شود. از ماسک استفاده کنید. فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود تا انشاالله بتوانیم با کمترین آسیب از این موج جدید عبور کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در سال گذشته 10 هزار و 800 تخت در بیمارستان های با اولویت مناطق محروم توزیع و تجهیز شده است.

کریمی افزود: حدود 155 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد. سقف کل 1.8 تخت 1.8 تخت می باشد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای سال آینده 9 هزار تخت بیمارستانی به ناوگان درمانی کشور اضافه می شود و به صورت عادلانه توزیع می کنیم.

وی توضیح کرد: همچنین طی دو هفته گذشته حدود 2200 نیروی متخصص با سهم آزاد و در مجموع 2800 نیروی متخصص با سایر سهام از جمله سهم آموزشی عمدتاً در مناطق محروم توزیع شدند. همچنین در آن دراین تلقشد استعداد خانوم درای فردن در شهر کود کیمت کیمت شد.

معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت گفت: اصلاح سقف، اصلاح سقف و پله ها، تسهیل در تطبیق دولت و بخش خصوصی با 88 درصد سیاست های بخش دولتی انجام می شود.

وی افزود: تسهیل در صدور مجوزهای تجاری و کاری برای بخش خصوصی نیز صورت گرفته است، موانعی برای ساخت بیمارستان ها و درمانگاه ها وجود داشته است.

کریمی افزود: تعرفه خدمات پرستاری پس از چندین سال محاسبه می شود.

وی گفت: الکترونیک نویسی در مدت 1 سال به پایان رسیده و اکنون به مرحله خوبی رسیده است.

اثاثیر درمان منزارت حفظة گفت: اقدامات به خوبی انجام شده و سعی شده شرایط بهتری برای ارائه خدمات فراهم شود. مجموعة آين كاملاء عرض المزيد منزلة حقيقة كه هما علادة و تعالي نيز به سلامتي درقم‌مي‌ميد است.

کریمی تکھید کرد: در کے کے کے کے بیش از 2000 پروژه بهداشتی تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. خرید امبولانس بری روستاها و ستیبی زیر 20 هزار نفر و به کلکت در حال نمع است.

بنابر درمان وبدا، إشاهدة درمان منزل حقائت داد داد داد داد: وقتی بانک ممنوع است امکان خرید وجود ندارد. تاکنون تلاش کرده ایم امکانات لازم را فراهم کنیم. نزدیک به 80 دستگاه AMRI با قیمت حدود 40 میلیارد تومان به مراکز درمانی که این دستگاه را ندارند یا دستگاه تاریخ مصرف گذشته دارند تحویل می شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی زیادی در کشور تولید می شود گفت: این تجهیزات در فضای رقابتی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. کیفیت در این زمینه بسیار مهم است. زیرا ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل