تاثیر آب معدنی بر روی بیماریها

همه سلول‌ها و اندام‌های بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارند، از جمله مویرگ‌ها، که می‌توان به نقش آب معدنی در سلامت، صاف کردن حرکات مفاصل، محافظت از رشته‌های عصبی و سایر بافت‌های حساس، تنظیم دمای بدن و کمک به عبور غذا از بدن اشاره کرد. روده و… اگرچه سوپ، گوجه فرنگی، پرتقال و مرکبات و سایر میوه های آبدار مانند هندوانه می توانند بخشی از آب مورد نیاز بدن انسان را تامین کنند، اما بیشتر نیازهای بدن انسان را می توان با نوشیدن آب معدنی تامین کرد.

برای آشنایی با خواص معجزه آسای آب معدنی می توان به عملکرد این ماده به اختصار اشاره کرد:

  • انسان 70 درصد آب و خون ما 90 درصد آب است.
  • هیچ مقدار قابل قبولی برای مصرف روزانه آب وجود ندارد.
  • آب برای عملکرد صحیح کلیه ها ضروری است.
  • آب برای درمان خشکی پوست و چین و چروک پوست ضروری است.

کدام آب معدنی سالم است

چقدر آب معدنی بنوشیم؟

مقدار آب مورد توافقی برای مصرف بدن وجود ندارد، زیرا مصرف آب برای هر فرد بستگی به نوع فعالیت و همچنین موقعیت کاری دارد، به عنوان مثال یک ورزشکار باید منابع آبی بیشتری نسبت به یک فرد عادی مصرف کند.آیا می دانید آب معدنی چیست؟ آب معدنی کوچک و بزرگ را می توانید در بازار تهیه کنید.

استاندارد آب معدنی شرب!: طبق تحقیقات موسسه پزشکی (IOM)، استاندارد توصیه شده به عنوان حداقل مقدار آب مصرفی در جهان این است که میزان کافی آب برای مردان حدود 13 فنجان (3 لیتر) و برای زنان میزان مصرف آب حدود 9 فنجان (2.22 لیتر) توصیه می شود، اما توجه داشته باشید که نقش آب معدنی برای سلامتی بسیار مهم است و نوشیدن این مقدار آب باید آب سالم باشد که بهترین انتخاب آب معدنی خواهد بود. .

نقش آب معدنی در فعالیت های انسانی: بدن انسان با فعال بودن در طول روز مقداری از آب ذخیره شده خود را از دست می دهد و این نیاز اولیه بدن باید جبران شود.لازم به ذکر است که بدن ما از طریق فعالیت هایی مانند تعریق و ادرار آب از دست می دهد حتی باید توجه داشت که برخی آب هنگام تنفس از بدن خارج می شود، بنابراین نقش آب معدنی برای سلامت بدن حیاتی است، نوشیدنی های حاوی الکل و کافئین مانند قهوه، آبجو و … هرگز برای تامین آب مورد نیاز بدن مناسب نیستند. . .

سلامت پوست با آب معدنی: پوست ما بزرگترین عضو بدن ماست. مصرف منظم و فراوان آب می تواند رنگ و بافت پوست شما را با حمایت از تشکیل مناسب سلول های جدید بهبود بخشد.نوشیدن آب همچنین به پوست کمک می کند تا دمای بدن را از طریق تعریق تنظیم کند.

نوشیدن آب معدنی و کاهش درد مفاصل: با نوشیدن آب می توانید با نرم و هیدراته نگه داشتن غضروف، درد مفاصل را کاهش دهید. سوال این است که چگونه گلوکزامین با کمک به غضروف در جذب آب به کاهش درد مفاصل کمک می کند.

ارتباط مستقیم بین نوشیدن آب معدنی و کاهش وزن: گاهی اوقات فکر می کنیم گرسنه هستیم، اما در واقع تشنه هستیم. برای افرادی که علاقه زیادی به تناسب اندام و کاهش وزن دارند، نوشیدن آب معدنی یکی از موثرترین راه های کاهش وزن است.

با نوشیدن آب معدنی از سردرد جلوگیری کنید! گاهی اوقات سردرد می تواند ناشی از کم آبی بدن باشد، بنابراین نوشیدن آب کافی می تواند به پیشگیری یا کاهش سردردهای شدید کمک کند.

نقش آب معدنی در پیشگیری از سرطان: مطالعات مختلف نشان می دهد که آب کافی در بدن می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 45 درصد، سرطان مثانه را تا 50 درصد و احتمالاً سرطان سینه را تا 56 درصد کاهش دهد. آیا می دانید انواع چشمه های آب معدنی در کجا قرار دارند؟

آب معدنی و عملکرد ورزشی بهتر: سطوح کافی مایعات در بدن به افزایش عملکرد ورزشی کمک می کند، کم آبی بدن می تواند منجر به ضعف، خستگی، سرگیجه و عدم تعادل شود، ورزشکاران همیشه بهترین عملکرد را داشته اند زمانی که بدن آنها از نظر بیولوژیکی در بهترین حالت خود بوده و آمادگی بدن برای بدن مستقیماً به مقدار آب موجود در بدن بستگی دارد. بدنآیا میدانستید! تغییر رفتار با نوشیدن آب سالم امکان پذیر است تحقیقات می گوید کم آبی روی خلق و خوی شما تأثیر می گذارد و می تواند شما را بد خلق و بد کند، نتیجه این تحقیق به وضوح بیان می کند که خلق و خوی افراد وابستگی شدیدی به میزان مایعات مصرفی در بدن خود دارند.

آیا آب معدنی برای پوست و صورت شما مفید است؟

این آب ممکن است منبع جدیدی از ذرات مفید سیلیس برای پوست باشد. سیلیکون برای پوست عالی است. سیلیکون تولید کلاژن در پوست شما را تحریک می کند. افزایش کلاژن باعث کاهش چین و چروک، لکه های تیره و تیرگی می شود. علاوه بر این، کمبود دی اکسید سیلیکون منجر به پیری پوست می شود. بنابراین این آب می تواند منبع خوبی برای سلامت پوست باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک این مزیت آب معدنی مورد نیاز است. اگرچه این آب به طور کلی برای نوشیدن بی خطر است، اما برخی از عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

عوارض آب معدنی چیست؟

این آب به طور کلی برای نوشیدن بی خطر در نظر گرفته می شود. اما مصرف بیش از حد این آب عوارض جانبی دارد و تحقیقات بسیار کمی در این زمینه انجام شده است.بیشتر مطالعات انجام شده بر روی آب معدنی بطری شده در مورد انتقال مواد شیمیایی از بطری های پلاستیکی به آب است. مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد نشان داد که میکروپلاستیک‌هایی که از طریق آب مصرف می‌شوند می‌توانند در بدن تجمع کرده و باعث التهاب شوند. اسید کربنیک موجود در آب معدنی گازدار می تواند باعث نفخ شود. در مقایسه با آب لوله کشی معمولی، این آب حاوی میکروب های کمتری است. بنابراین ضدعفونی نمی شود (برخلاف آب لوله کشی) و حاوی میکروب است. گاهی اوقات با دی اکسید کربن ترکیب می شود.

سمیت پلاستیک
میکروپلاستیک ها ذرات ریزی هستند که نگرانی های بالقوه ای برای سلامتی دارند. بطری های پلاستیکی حاوی بیسفنول هستند که گفته می شود عملکرد هورمونی بدن را مختل می کند. این ذرات در غذاهای دریایی، نوشیدنی هایی مانند آبجو و نمک خوراکی نیز یافت می شود. اگرچه میکروپلاستیک ها در آب بطری نگرانی ایمنی ایجاد نمی کنند، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

صدمات وارده به دندان
آب معدنی گازدار می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند.مطالعه ای که توسط دانشگاه بیرمنگام انجام شد نشان داد که آب معدنی گازدار بیشتر از آب شیر معمولی به مینای دندان آسیب می رساند، اما کمتر از آب گازدار. آب گازدار نسبت به آب لوله کشی معمولی اسیدی تر است. مطالعه ای که در کره انجام شد نشان داد که آب گازدار ساخته شده از سودا می تواند سختی مینای دندان را کاهش دهد. اما تاثیر آن بر روی دندان ضعیفتر از نوشابه است.

نگرانی برای محیط زیست
آلودگی ناشی از بطری های پلاستیکی آب یک تهدید جدی برای محیط زیست است. اما دانشمندان دریافته اند که تصفیه آب لوله کشی با تجهیزات اسمز معکوس داخلی، ثابت ترین راه حل برای سالم نگه داشتن آب است. از آنجایی که تولید بطری به انرژی و مواد اولیه بیشتری نیاز دارد، به خصوص در مورد بطری های آب شیشه ای، تصفیه آب معمولی مطلوب ترین گزینه است.

آخرین کلمه
آب معدنی، طبق تعریف، غنی از مواد معدنی است و اعتقاد بر این است که خواص درمانی متعددی دارد. با این حال، تحقیقات محدودی برای اثبات مزایای آن وجود دارد. هنوز نوشیدن آن بی خطر در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر، به نظر می رسد آب معدنی فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از بهبود تراکم استخوان گرفته تا بهبود سلامت دستگاه گوارش.با این حال، با سمیت پلاستیک (به دلیل میکروپلاستیک در بطری ها) و فرسایش مینای دندان نیز مرتبط است.