تاج:تحریم‌ها را پشت سر بگذرانیم موانع مالی رفع می‌شود/ قلعه‌نویی انتخاب خوبی برای تیم ملی است

کی‌روش عملکرد قابل قبولی داشت!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تحریم‌ها برای فیفا و AFC موثر و جدی است و اگر آنها را پشت سر بگذرانیم و پول‌مان بیاید، همه موانعی که از بابت مالی داریم رفع خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهدی تاج در خصوص مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: علت برگزاری این مجمع این است که هم فیفا و هم AFC و هم همه نهادها در واقع اساسنامه خود را طبق شرایط موجود به هنگام می‌کنند. اقتضا می‌کند که ما باید در مفاد اساسنامه یک تغییراتی داشته باشیم که بند یک اساسنامه امروز یک تغییر از تغییراتی که در اساسنامه پیش‌بینی کردیم. AFC و فیفا یک مواردی را فوق‌العاده رویش حساس هستند و این تغییرات خیلی کاری به بندهایی مثل اساس خود استقلال فدراسیون فوتبال و اینکه نهادهای دولتی در آن نقشی دارند در این‌ها وارد نشدیم ولی یک تغییراتی در اساسنامه داشتیم که بنابر مقتضیات، هیات رئیسه و اعضای مجمع ضروری دیده، طبق فانون هم می‌دانیم اعضای مجمع باید پیشنهاد دهند و ما به تأسی از پیشنهاد مجمع آنها را در مجمع فوق‌العاده به رأی گذاشتیم.

وی ادامه داد: بحث دوم عملکرد فدراسیون فوتبال است. می‌دانید جام جهانی را داشتیم، جامی که برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت بود. در جام جهانی برای تیم ملی اتفاقات خاصی رقم خورد. خیلی شیطنت‌ها بود که می‌خواستند انجام دهند اما خوشبختانه از این  مراحل عبور کردیم. تیم ملی سه بازی قابل قبول کرد. اولی را شکست خوردیم و شکست‌مان هم طبیعی بود. بازی دوم را مقابل ولز خوب بازی کردیم و برنده شدیم. بازی سوم هم بازی قابل قبولی بود. سه تا بازی انجام دادیم و سه امتیاز گرفتیم. تیم ملی با سرمربیگری کارلوس کی‌روش که به نظر من عملکرد قابل قبولی داشتند. بعد از تغییر سرمربی کی‌روش به قطر رفت و سرمربی شد. انتخاب فدراسیون فوتبال قطر نشان می‌دهد که ما انتخاب خوبی برای جام جهانی داشتیم. الان هم سرمربی خیلی خوبی انتخاب کردیم. آقای قلعه‌نویی که به نظر من و به شهادت همه آمار و ارقامی که رسانه‌ها در اختیار دارند در لیگ عملکرد قابل قبولی داشتند و علاوه بر آن در مرتبه اول که تیم ملی بودند با پنالتی تیم ملی حذف شد. این هم جزئی از فوتبال است. به نظر من عملکرد خیلی خوبی است. در مجمع فدراسیون فوتبال اعضای هیات رئیسه و بسیاری از عزیزان با توجه به شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد انتخاب خوبی برای تیم ملی دانستند. 

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تیم ملی جوانان ما از گروه خود بالا رفت و بازی‌های قابل قبولی در جام ملت‌های آسیای جوانان ارائه کرد. تیم ملی فوتبال ساحلی ما در تایلند است و خیلی خیلی امیدوارند برای جام جهانی انتخاب شوند. تیم ملی بانوان در مسابقات کافا دوم شد و به مرحله دوم رفت. تیم فوتبال بانوان هم اعزامی دارد و دیروز سر تمرین این تیم رفتم و شرایط‌شان بسیار خوب است. فوتسال باز وضعش خوب است و شرایط مطلوبی را در بحث فوتسال رقم می‌زنیم. در تورنمنت شش جانبه تایلند نتایج خوبی گرفتیم و در آن بازی‌ها قهرمان شدیم.

تاج یادآور شد: از نظر فوتبالی شرایط را خوب می‌بینم. البته چالش‌هایی مثل مسئله مالی می‌بینم که هنوز نتوانستیم مسئله مالی را با  فیفا و AFC حل کنیم. تحریم‌ها به صورت جدی برای آنها موثر و جدی است و نتوانستند پول ما، استقلال و پرسپولیس را انتقال دهند. از هر دو طرف در تلاش هستیم و این اتفاق در حال افتادن است. تا به امروز که این مسئله حل نشده است. با توجه به اینکه از وزارت ورزش پولی تحویل نمی‌گیریم و از درآمد حق پخش هم نصیبی نداریم خوب یکی از چالش‌های اصلی فدراسیون است و اگر بتوانیم تحریم‌ها را پشت سر بگذرانیم و پول‌مان بیاید، همه موانعی که از بابت مالی داریم مورد رنجش قرار می‌گیرم رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل