طرح آرامش بهاری در ۲۰۰۰ بقاع متبرکه کشور اجرا می‌شود

سرخط نیوز/مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه، از اجرای طرح نوروزی آرامش بهار در ۲۰۰۰ بقعه و اماکن زیارتی ومذهبی کشور به مناسبت عید باستانی و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

حجت‌الاسلام “غلامرضا عادل” در سفر به شهرستان آمل درگفت‌وگو با خبرنگار سرخط نیوز، گفت: اجرای این طرح در سه سطح و به فراخور ظرفیت آستان مقدس امامزادگان، وسعت و جمعیتی که می‌توانند پذیرای مسافران و زائران نوروزی باشد، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهشی شدن روند بیماری کرونا پس ازحدود ۳ سال محدودیت‌های ناشی ازاین بیماری، سفرهای نوروزی و حضور در اماکن زیارتی افزایش خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود برای نوروز۱۴۰۲ اماکن زیارتی و بقاع متبرکه کشور میزبان بیش از ۴۰ میلیون مسافر و زائر نوروزی باشد.

آماده سازی بیش از ۵ هزار اماکن اقامتی در امامزاده‌های کشور

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور همچنین با اشاره به اینکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی در اماکن زیارتی و آستان مقدس امامزادگان بیش از ۸۰۰ سوئیت و ۲۶۰ تخت هتل وهمچنین ۴ هزار و۳۰۰ اتاق زائرسراها مناسب سازی و فراهم شده است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته توسط کارگروه ویژه‌ای که در همه اداره‌های کل اوقاف و امورخیریه استان‌ها تشکیل شده بود، همه ظرفیت‌های موجود برای میزبانی از مسافران فراهم شده است.

وی اضافه کرد: نرخ اقامت در مراکز اقامتی اوقاف و امورخیریه متناسب با زائران و افراد مراجعه کننده هست و به نسبت دیگر اماکن اقامتی حداقل مناسب است.

 ضیافت الهی در بهار طبیعت

حجت الاسلام عادل، با اشاره به تقارن عیدباستانی نوروز با حلول ماه مبارک رمضان و برنامه ریزی سازمان اوقاف وامورخیریه در اماکن زیارتی گفت: بیشتر برنامه‌های اعلام شده در طرح آرامش بهاری، با رویکرد فرهنگی است که تلاش شده تا با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی دراین اماکن، ویژه برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر و سخنرانی‌ها، برگزاری جشن نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین احیای شب‌های پرفضیلت قدر و شهادت امام علی(ع) درطرح آرامش بهار و ضیافت الهی دیده شده است.

راه اندازی ۵۰۰ مرکز افق درآستان مبارکه امامزادگان کشور

 معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشورهمچنین به توسعه اماکن فرهنگی و قرآنی درسطح بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود یک‌هزار و ۶ مرکزفرهنگی و قرآنی ” افق”  راه اندازی شده و برنامه این سازمان، توسعه این مراکز درسال ۱۴۰۲ به حدود یک‌هزار و۵۰۰ مرکز است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل