علائم خرابی ال سی دی گوشی

محتوای این خبر مخفی

علائم سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

ال سی دی گوشی های هوشمند یکی از حساس ترین قطعات آنهاست و معمولا بیش از هر بخش دیگری احتمال خرابی آن وجود دارد. خرابی های ال سی دی را می توان بر اساس علائم سوختن ال سی دی گوشی متوجه شد و از همه مهمتر اینکه معمولا این خرابی ها به دلایل مختلفی نیز اتفاق می افتند.

به نقل از بهترین مجمع آموزش فنی و حرفه ای در مواردی می توان با دنبال کردن نشانه های سوختن ال سی دی گوشی از خرابی کامل آن جلوگیری کرد. اما این امکان وجود ندارد و با سوختن ال سی دی ناچار به تعویض آن خواهید بود. حتی گاهی این نشانه ها حاکی از آن است که زمان تعویض ال سی دی گوشی فرا رسیده یا نزدیک است. در ادامه با علائم سوختن ال سی دی گوشی و دلایل آن بیشتر آشنا می شویم.

رایج ترین علائم سوختن ال سی دی گوشی

رایج ترین نشانه هایی که خبر از سوختن یا خرابی ال سی دی موبایل به نقل از اساتید بهترین آمورشگاه تعمیرات موبایل می دهند عبارتند از:

از کار افتادن تاچ

در آموزشگاه تعمیرات برد فنی پویان یکی از اصلی ترین نشانه های سوختن ال سی دی گوشی از کار افتادن تاچ یا قابلیت لمسی آن است. معمولا به دنبال ضربه خوردن گوشی یا بروز یک سری مشکلات سخت افزاری یا حتی نرم افزاری ممکن است تاچ به تدریج کند شده و در عملکرد آن اختلالاتی به وجود بیاید. بعد از بروز تاخیر در پاسخ گویی قابلیت تاچ، معمولا این ویژگی به تدریج از کار می افتد و در نهایت دیگر پاسخی به دستورات لمسی نمی دهد.

در مواردی که تاچ کند شده یا کمی با اختلال مواجه شده است، به کاربران توصیه می شود که یک بار  تا مطمئن شوند که ایراد کار سخت افزاری است و قطعا ال سی دی خراب است تا بر این اساس برای تعمیر و تعویض ال سی دی تصمیم گیری شود.

روشن نشدن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از علائم سوختن ال سی دی گوشی، روشن نشدن صفحه است. معمولا در این حالت نمایشگر تاریک می ماند و روشن نمی شود. روشن نشدن صفحه نمایش گوشی می تواند به دلایل مختلفی باشد و حتی خرابی های برد و پاور یا مشکلات باتری و مدارها نیز می توانند موجب بروز این مشکل شوند.

با این حال این خرابی می تواند یکی از دلایل و نشانه های سوختن ال سی دی گوشی نیز باشد. تشخیص این مهم بر عهده یک مرکز تعمیرات تخصصی معتبر است تا در آنجا با عیب یابی گوشی دلیل بروز آن را تشخیص دهند. در این زمینه مرکز سخت افزار ایران می تواند به کاربران در تشخیص مشکل و رفع آن کمک کند.

سیاه شدن بخشی از صفحه نمایش

یکی دیگر از علائم سوختن ال سی دی گوشی، سیاه شدن بخشی از صفحه است. در این حالت بخشی از تصویر نمایش داده نمی شود و رنگ صفحه در آن بخش ها سیاه است. این سیاه شدن می تواند در هر قسمتی باشد و معمولا به تدریج نیز گسترش می یابد و به سایر بخش های صفحه نمایش می رسد. در نتیجه معمولا با مشاهده این حالت باید هر چه سریع تر با مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی، تاچ و ال سی دی را تعمیر یا تعویض کرد.

پرش تصویر در صفحه نمایش گوشی

از دیگر علائم سوختن ال سی دی گوشی می توان به مشکلات تصویر و نمایش آن اشاره کرد. در این حالت معمولا تصویر نمایش داده شده در صفحه دائما می پرد یا این که سوسو می زند. سوسو زدن صفحه نمایش یا پرش تصویر می توانند از نشانه های مهم خرابی و سوختن ال سی دی گوشی باشند.

در برخی مواقع این مشکل در حدی نیست که در کارکرد گوشی اختلالی به وجود بیاورد و به همین دلیل هم شاید کاربران زیاد آن را جدی نگیرند. اما در صورت عدم مراجعه به موقع به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل، به تدریج این مشکل بیشتر شده و نهایتا به سوختن ال سی دی گوشی می انجامد.

ترک و شکستگی روی صفحه نمایش

رایج ترین و واضح ترین نشانه خرابی ال سی دی، وجود ترک و شکستگی روی صفحه نمایش است. در صورتی که گلس گوشی شکسته باشد، ال سی دی معمولا سالم است و مشکلی ندارد. اما در مواردی که آسیب جدی تر است و ال سی دی نیز شکسته است، این شکستگی می تواند جزو مهم ترین علائم سوختن ال سی دی گوشی باشد و سریعا باید برای تعمیر و تعویض آن اقدام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود از مقاله کمک بگیرید.

ظاهر شدن هاله های رنگی یا خطوط سیاه و سفید روی صفحه نمایش گوشی

در برخی مواقع روی نمایشگر گوشی یک سری خطوط افقی و عمودی ظاهر می شوند یا این که یک سری هاله های رنگی غیر معمول در بخش های مختلف صفحه نمایش به وجود می آید. در نتیجه می توان یکی دیگر از علائم سوختن ال سی دی گوشی را همین خطوط رنگی یا سیاه و سفید و هاله های رنگی ظاهر شده روی صفحه نمایش گوشی در نظر گرفت.

بنفش شدن قسمتی از صفحه نمایش گوشی

از دیگر علائم سوختن ال سی دی گوشی، بنفش شدن بخشی از صفحه نمایش است. معمولا این مشکل به دنبال پیکسل سوختگی یا خرابی پیکسل ها از داخل به وجود می آید و دلیل عمده آن هم آسیب های فیزیکی به نمایشگر است. معمولا به دنبال وارد شدن فشار بیش از حد به صفحه نمایش، بخشی از نمایشگر به دنبال آسیبی که به ال سی دی وارد شده است به رنگ بنفش در می آید.

راه حل های جلوگیری از خرابی ال سی دی گوشی

علائم سوختن ال سی دی گوشی همگی معمولا به دنبال یک آسیب یا استفاده نادرست ظاهر می شوند. در نتیجه اگر بتوان تا حد ممکن از وارد شدن آسیب های معمول مانند زمین خوردن یا آب خوردگی گوشی جلوگیری کرد، می توان نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی را نیز به تعویض انداخت.

استفاده از گلس محکم و با کیفیت روی ال سی دی، استفاده از قاب مناسب برای دستگاه، استفاده از شارژرهای اصلی برای گوشی و دقت در کار با گوشی می تواند ریسک آسیب به ال سی دی را کاهش دهد. از طرفی هم اگر به تعمیر یا تعویض ال سی دی یا سایر تعمیرات تخصصی گوشی نیاز بود بهتر است برای تعمیر انواع موبایل مورد نظر حتما به یک مرکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید تا ریسک های جانبی، سلامت ال سی دی گوشی را تهدید نکند.

دلایل سوختن ال سی دی گوشی

به صورت کلی هر عاملی که بتواند به ال سی دی گوشی آسیب یا ضربه ای وارد کند، می تواند موجب خرابی ال سی دی شده و علائم سوختن ال سی دی گوشی را ظاهر کند. از این رو معمولا رایج ترین دلایل خرابی ال سی دی گوشی را می توان موارد زیر در نظر گرفت:

مواردی مانند زمین خوردن گوشی، وارد آمدن یک فشار خارجی شدید به نمایشگر و … می تواند به شدت به ال سی دی آسیب برساند.

مورد مهم بعدی نفوذ آب و رطوبت است که این عوامل به شدت می توانند به ال سی دی آسیب برسانند و موجب خرابی و حتی سوختن آن شوند.

برخی مواقع علائم سوختن ال سی دی گوشی در حالی بروز می کنند که هیچ گونه آسیب به خصوصی به دستگاه وارد نشده است و تنها به دنبال استفاده طولانی مدت از دستگاه و استهلاک قطعات داخلی، مشکلاتی در ال سی دی به وجود می آید.

در صورتی که در برد گوشی نیز یک سری مشکلات مرتبط با ال سی دی به وجود آمده باشد، این مشکلات با نشانه هایی در ال سی دی نمایان می شوند.

نشانه ها و علائم مختلفی ممکن است پیش از خراب شدن یا بعد از خرابی این قطعه به وجود آیند که با توجه به این نشانه ها شما می‌توانید بهتر تشخیص دهید زمان تعویض ال سی دی آیفونتان فرا رسیده یا خیر! در این مطلب می‌خواهیم به معرفی نشانه های خرابی و دیگر گوشی های موبایل بپردازیم. با همراه باشید.

مقدمه

خرابی و دیگر گوشی های موبایل هر روز منجر می‌شود که کاربران زیادی به تعمیرکاران موبایل مراجعه کرده و از آن ها کمک بخواهند. خراب شدن ال سی دی و تاچ گوشی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ دهد اما در اغلب مواقع این مسئله ناشی از افتادن از دست کاربر و زمین خوردن آن خواهد بود. متاسفانه تاچ ال سی دی آیفون ها و دیگر گوشی های موبایل به شدت در برابر ضربه حساس بوده و شکننده عمل می‌کند، به همین دلیل در 90 درصد مواقع افتادن از دست شما می‌تواند منجر به آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی شود.

اما به نظر شما نشانه های خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی های موبایل کدامند؟ به بیان دیگر چه نشانه ها و علائمی می‌توانند نشان دهند که خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؟ در برخی شرایط ممکن است این علائم حتی قبل از وارد شدن ضربه به گوشی و به صورت خودکار در دستگاه به وجود آیند و به نوعی از احتمال خرابی ال سی دی آیفون در آینده نزدیک خبر دهند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم دقیق تر و جامع تر در رابطه با نشانه های خرابی و دیگر اسمارتفون ها صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

اصلی ترین دلایل خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی ها

پیش از اینکه در رابطه با نشانه های خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی های موبایل و آیفون ها صحبت کنیم بهتر است مروری بر اصلی ترین دلایل یا عواملی داشته باشیم که می‌توانند منجر به بروز این مشکل می‌شوند. به طور عمده سه عامل و شرایط مختلف اصلی هستند که در خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی های موبایل نقش عمده‎ای دارند. این سه عامل و دلیل به شرح زیر خواهند بود:

سه مورد فوق اصلی ترین دلایل و عواملی هستند که منجر به خراب شدن می‌شوند. به عنوان یکی از مراجعی که سال هاست سرویس تعمیرات آیفون و موبایل را ارائه می‌کنیم به جرئت مدعی می‌شویم که در 90 درصد مواقع خود کاربر و اقداماتی که وی انجام داده در خرابی ال سی دی آیفون یا گوشی اندرویدی وی موثر است و فقط در مواقع نادر خرابی LCD با گذر زمان و خود به خود رخ می‌دهد.

چگونه از خراب شدن LCD گوشی خود جلوگیری کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش فوق ارائه کردیم مشخص است که برای جلوگیری از خراب شدن باید از آن مراقبت نمایید. برای مراقبت کردن از روش های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن ها استفاده کرد. برخی از اصلی ترین روش هایی که می‌توانند در جلوگیری از خرابی و دیگر گوشی های موبایل تاثیرگذار باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

موارد فوق اصلی ترین مواردی هستند که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید تا حد زیادی از خرابی و دیگر اسمارتفون ها جلوگیری کنید. اما نشانه های خراب شدن LCD گوشی های موبایل شامل چه مواردی می‌شود؟

نشانه های خرابی ال سی دی آیفون و گوشی های دیگر

نشانه های مختلفی می‌توانند از خراب شدن شما خبر دهند. همیشه در نظر داشته باشید که به گونه‌ای است که اگر خراب شود یا اختلالی در عملکرد آن به وجود آید، کاربر خیلی زود متوجه آن خواهد شد چون عملا تمام تعامل کاربر با گوشی از طریق صفحه نمایش آن انجام می‌شود و کوچک ترین اختلال در این رویه قابل درک خواهد بود. موارد زیر اصلی ترین نشانه های خراب شدن ال سی دی آیفون و دیگر گوشی های موبایل خواهند بود:

موارد فوق اصلی ترین علائم و نشانه های خرابی و دیگر گوشی های موبایل هستند. اگر با این علائم رو به رو شدید مطمئن باشید که به زودی باید برای تعویض ال سی دی گوشی وارد عمل شوید و متاسفانه هزینه گزافی را هم صرف انجام این کار کنید. در ادامه بیشتر در مورد هزینه تعویض ال سی دی آیفون و روشی برای از بین بردن هزینه صحبت خواهید کرد.

چه عواملی باعث خراب شدن ال سی دی گوشی تلفن همراه می‌شود؟

حال که با نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی آشنا شدیم خوب است بدانیم چه عواملی باعث خرابی آن می‌شود. در ادامه به مواردی که باعث خرابی ال سی دی می‌شود می‌پردازیم.

ضربه و فشار شدید به گوشی

ضربه و فشار مهم‌ترین عاملی است که باعث خراب شدن ال سی دی گوشی می‌شود. در بیشتر مواقع برخورد یک جسم به صفحه نمایش و یا افتادن گوشی از دست شما می‌تواند باعث خرابی و یا حتی سوختن ال سی دی گوشی شما شود. البته گاهی اوقات این ضربات می‌تواند باعث آسیب دیدن بورد گوشی شود و علاوه بر اینکه اختلالاتی در صفحه نمایش شما بوجود می‌آورد، می‌تواند باعث بوجود آمدن اختلالاتی در برد شما شود و گوشی را با مشکلات متعددی رو به رو کند.

آبخوردگی و خیش شدن گوشی موبایل

آب خوردگی و نفوذ مایعات هم یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی ال سی دی است. البته اگر گوشی شما در آب بیفتد می‌تواند علاوه بر صفحه نمایش، به دیگر قطعات داخلی تلفن همراه شما نیز آسیب وارد کند و باعث سوختن قطعات دیگر نیز بشود

چگونه از خراب شدن ال سی دی گوشی خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن و یا سوختن ال سی دی گوشی خود روش‌های کارسازی وجود دارد که لازم است آن‌ها را اجرا کنید و از گوشی خود محافظت کنید. معمولا خرید گلس برای صفحه نمایش امری ضروری است و به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از گلس‌های با کیفیت و با مقاومت بالا استفاده کنید تا از وارد شدن ضربه و یا آسیب به صفحه نمایش شما جلوگیری شود. همچنین علاوه بر گلس، می‌توانید از گارد و کاور نیز استفاده کنید و این عوامل نیز می‌تواند از آسیب دیدن صفحه نمایش شما جلوگیری کند.

خروج از نسخه موبایل