متخصص ارتوپد چه کاری انجام میدهد؟

متخصص ارتوپدی که با نام‌های متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد نیز شناخته می‌شود، با روش‌های جراحی و غیرجراحی سعی در تشخیص و درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن دارد.

متخصص ارتوپدی کیست و چه می کند؟

کمردرد، آسیب های ورزشی، آرتریت و رگ به رگ شدن گردن تنها تعدادی از عوارض اسکلتی- عضلانی است که بر وضعیت جسمانی بیماران تأثیر می گذارد. تمام حرکات ما با مداخله بافت ها و استخوان های ما انجام می شود و وجود عوارض، ناراحتی، سفتی یا شکستگی در این دو قسمت مهم بدن می تواند تمام عملکردهای بدن ما را مختل کند، حتی در این صورت می تواند کارساز باشد. . کارهای ساده روزمره برای ما غیر ممکن خواهد بود.

دکتر حامد حکیم به عوارض ساختار استخوانی و عضلانی اشراف کامل دارد و بهترین مرجع برای درمان، تسکین و تسکین علائم مشکلات و دردهای استخوانی و عضلانی محسوب می شود.

وظایف دکتر ارتوپدی شیراز چیست؟

متخصص ارتوپدی که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح ارتوپد یا ارتوپد گفته می شود، سعی می کند مشکلات سیستم حرکتی بدن را با استفاده از روش های جراحی و غیرجراحی درمان کند.

ارتوپد خوب کیست؟

پزشک ارتوپدی که در تهران فعالیت می کند، پزشک با تجربه در زمینه تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی بیمارانی است که از آسیب ها، اختلالات و بیماری های اسکلتی- عضلانی رنج می برند. تمامی آسیب های استخوان ها، مفاصل، عضلات، اعصاب و تاندون ها مربوط به ارتوپد بوده و توانایی کافی برای درمان بیماری های مربوط به این ساختمان را دارند.

جراح ارتوپد چه می کند؟

متخصصان ارتوپدی بسیاری از مشکلات پیچیده را بدون نیاز به جراحی و ورزش، دارو یا سایر روش های توانبخشی درمان می کنند. اگر جراحی درست باشد؛ او ممکن است درمان را از طریق جراحی ارتوپدی توصیه کند زیرا روش های دیگر بی اثر هستند. مشکلاتی مانند:

آسیب های استخوان و مفاصل مانند شکستگی، دررفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پارگی تاندون ها و رباط ها و غیره.

آسیب های ورزشی

زوال مفاصل بدن مانند آرتریت و فرسایش مفاصل

عفونت اندام

تومورهای استخوان و بافت نرم

بیماری های مادرزادی اندام ها

در حالی که همه ارتوپدها ساختار عضلات و استخوان سر به سر را می دانند. بسیاری از این پزشکان در ناحیه و ناحیه خاصی از بدن تخصص دارند. جراح ارتوپد ممکن است به عنوان متخصص ارتوپدی پا، بازو، شانه، ستون فقرات، زانو شناخته شود. جراحان ارتوپد همچنین در اطفال، تروما، جراحی ترمیمی، انکولوژی (تومورهای استخوانی) و پزشکی ورزشی کار می کنند.

انواع جراحی های ارتوپدی:

جراحی های ارتوپدی بسته به بیمار و شرایط او می تواند متفاوت باشد.

1- آرتروسکوپی:

جراح از دوربین و سایر تجهیزات برای تشخیص دقیق آسیب و درمان آن استفاده می کند.

2- فیوژن:

یک روش فیوژن که در آن استخوان ها با استفاده از گرافت و تجهیزات داخلی مانند میله های فلزی به یکدیگر متصل می شوند.

3- رفع خطاهای داخلی:

روشی برای نگه داشتن قطعات شکسته استخوان با فلز و پیچ در هنگام بهبودی استخوان.

4- جایگزین بندها:

این روش که می تواند به طور جزئی یا کامل انجام شود، مدتی طول خواهد کشید.

5- استئوتومی:

استخوان ها با برش جابجا شده و ترمیم می شوند.

6- حل مشکل بافت نرم:

ترمیم بافت های نرم مانند پارگی تاندون ها یا رباط ها.

پزشکان کایروپراکتیک چگونه با مردم رفتار می کنند؟

متخصصان ارتوپدی تمامی گروه های سنی از جمله نوزادان، کودکان، ورزشکاران و افراد مسن را برای شرایط مختلف مانند پارگی، شکستگی، اختلالات، بیماری ها، ناهماهنگی ها، رگ به رگ شدن، شکستگی عضلات و استخوان درمان می کنند. حمید حکیمی می تواند.

بسیار مهم است که هنگام مراجعه به پزشک ارتوپد، بیمار و اطرافیانش دستورات پزشک را به خوبی رعایت کرده و با همکاری کامل طبق نظر پزشک عمل کنند. مشکلات و آسیب های درمان شده توسط متخصص ارتوپدی:

ناهنجاری های انگشتان دست و پا

کمردرد، عوارض دیسک کمر، بیماری التهابی لگن و گرفتگی عضلات

تومور استخوان، فلج مغزی و دیستروفی عضلانی

پینه، پای پرانتزی و مچ پا مادرزادی، سفتی زانو و ناهماهنگی پا

ناهماهنگی عضلات و استخوان ها و شکستگی

توسعه غیر طبیعی

آرتروز

پوکی استخوان

روماتیسم مفصلی

آسیب های ناشی از کار و ورزش

از دست دادن غضروف، آسیب تاندون، کشیدگی عضلات و رگ به رگ شدن

پارگی رباط، کشیدگی و رگ به رگ شدن

بیمار با مراجعه به ارتوپد چه خدماتی را باید دریافت کند؟

به طور کلی، مراجعه به پزشک ارتوپد با معاینه فیزیکی، مصاحبه و بررسی سوابق پزشکی آغاز می شود. در نهایت، آزمایشات بیشتری مانند آزمایش خون و تصویربرداری ممکن است انجام شود. در بسیاری از مشکلات چندین روش درمانی وجود دارد که متخصص ارتوپد با بیمار در میان می گذارد تا بر اساس نظر پزشک و بیمار بهترین روش درمان و بهبودی اتخاذ شود. رایج ترین دلایل مراجعه به متخصص ارتوپدی:

جراحی ستون فقرات

جراحی شانه و بازو

جراحی زانو و لگن

ارتوپدی کودکان تائونگا

پزشکی ورزشی

جراحی پا و مچ پا

جراحی تومور استخوان و بافت نرم

متخصص ارتوپدی در تهران: درمان مشکلات ارتوپدی از طریق تزریق و دارو، جراحی ارتوپدی، فیزیوتراپی و درمان شکستگی ها و تنش های استخوانی قابل انجام است و اکثر فرآیندهای درمانی در مراکز درمانی زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود. .

بنابراین تجربه و تخصص پزشک و جراح ارتوپد تاثیر زیادی در درمان شما دارد. با توجه به طیف موارد تحت پوشش بخش ارتوپدی، بیمار باید ابتدا مشکل خود را شناسایی کرده و با متخصص ارتوپدی مربوطه تماس بگیرد.

توپ

انتخاب متخصص ارتوپدی:

انتخاب بهترین جراح ارتوپد، یا به طور خاص بهترین متخصص زانو، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که هنگام بررسی گزینه های درمانی و جراحی برای مشکلات مفصل خود می گیرید. هنگام اتخاذ این تصمیم، باید با چندین جراح مشورت کنید تا جراح ارتوپد مناسب با شرایط خود را پیدا کنید. اقداماتی که می توانید برای یافتن یک متخصص ارتوپدی مناسب انجام دهید عبارتند از:

از خانواده و دوستان پزشک و منابع آنلاین بخواهید تا به شما کمک کنند تا بهترین متخصص ارتوپدی را پیدا کنید.
بررسی سطح تجربه و گواهینامه های جراحان ارتوپد.
با جراح ملاقات کنید و نگرش و محیط کار او را بررسی کنید