اقتصادی

مسیر سبز برای خوش حساب ها/ اختصاص بسته حمایتی برای شرکت‌های بورسی

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به در نظر گرفتن مسیر سبز برای فعالان اقتصادی خوشنام و خوش حساب، از ارائه بسته حمایتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش سرخط نیوز، محمد رضوانی فر در مراسم رونمایی از سامانه «تراز» برای تقدیر و تشویق فعالان اقتصادی برتر و قانونمند اقتصاد ایران اظهار کرد: در مجموعه گمرک مجموعاً حدود ۴۰ هزار بهره‌گیرنده از خدمات داریم که با حذف افراد مشترک در واردات و صادرات، این عدد به ۳۰ هزار شرکت می‌رسد. این شرکت‌ها بر اساس سابقه فعالیت، حجم گردش مالی، تعداد پرسنل و … آنها را به سه سطح تقسیم بندی کردیم. پس از آن بر اساس مؤلفه‌های قانون مداری مانند نداشتن پرونده قاچاق و ایفای تعهدات ارزی شرکت‌ها غربال‌گری شدند. برای این گروه مجموعه‌ای از تسهیل گری‌ها را مانند بسته‌های حمایتی و تسریع در استرداد حقوق گمرکی در نظر گرفتیم.

وی گفت: به زودی مسیر آبی برای فعالان اقتصادی رونمایی می‌شود تا ارائه خدمات گمرکی به فعالان خوش نام تسریع شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در گمرک کشور بر اساس آیتم‌هایی از جمله خوش حساب بودن و نداشتن پرونده قاچاق و انجام تعهدات ارزی حدود ۶۲۴ شرکت به عنوان شرکت‌های منتخب و پیشتاز اقتصاد ایران انتخاب شده اند که برای شرکت‌های منتخب بسته‌های حمایتی و تسهیل در استرداد حقوق گمرکی و مزایای دیگر را در نظر خواهیم گرفت.

طبق اعلام گمرک، رضوانی فر تصریح کرد: بسته‌های حمایتی برای روان سازی و تسهیل در امور گمرکی را در دستور کار خود قرار داده ایم و بسته‌های جدید کانال آبی، مسیر آبی و همچنین بسته ویژه شرکت‌های پذیرنده در بورس را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی گفت: برنامه تحولی برای داشتن گمرکی هوشمند چالاک، چابک و تأمین کننده وصول کننده حقوق و عوارض تدوین کرده ایم.

رضوانی فر همچنین گفت: شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به علت اینکه از شفافیت‌های بیشتری برخوردارند و صورت‌های مالی متعدد و شفاف‌تری را ارائه می‌کنند، از حمایت ویژه گمرک ایران برخوردار خواهند شد که بسته‌های حمایتی گمرک طی هفته آینده ارائه می‌شود.

انتهای پیام