مهم‌ترین لباس‌های موتور سواری که باید استفاده کنید

موتور سواری اصولاً کار خطرناکی است. به گفته سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ها موتور سواری 33 برابر خطرناک‌تر از رانندگی با ماشین است. در فرهنگ موتورسواری یک جمله هست که می‌گوید موتورسوارها به دو دسته تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که تصادف کرده‌اند و آن‌هایی که هنوز تصادف نکرده‌اند. حالا اجازه ندید این موضوع شما را بترساند، زیرا هرگاه لباس و تجهیزات مناسب یه تن کنید آنگاه می توانید از یک موتور سواری فوق العاده لذت ببرید.

پوشیدن لباس مخصوص موتور سیکلت لذت سواری شما را بیشتر می کند. چه کت چرمی باشد ، چه لباس ضد آب ، دستکش مسابقه ای یا یک جفت چکمه ما برای آن بهترین پیشنهاد ها را داریم.

ما طیف گسترده ای از لباس های موتور سیکلت را از برند ها و قیمت های مختلف ارائه می دهیم. در زیر لیستی از ست های کامل لباس مخصوص موتورسواری را برای خرید اینترنتی آماده کردیم :

درحال دریافت محصولات منتخب …

انواع لباس موتور سواری

کلاه موتور سواری

سواری  اولین چیزی است که به آن احتیاج دارید. برخی از ایالات کشورها  هیچ نوع قانونی مبنی بر گذاشتن کلاه کاسکت ندارد. می‌توانید بدون کلاه درحالی‌که باد بین موهایتان می وزد و حشرات به سر صورتتان می‌خورد موتور سواری کنید. اما موتور سواری با کلاه کاسکت مزایای زیادی نسبت به نداشتن آن دارد.

  • صورتتان آسیب نمی‌بیند. من با موتورسیکلت بسیار تصادف کرده‌ام و خوشبختانه هنگام تصادف تجهیزات کامل به تن داشتم. دریکی از تصادف‌ها صورتم حدوداً 6 متر روی پیاده‌رو کشیده شد. اما من کلاه کاستی محافظ صورت داشتم و همین باعث شد آسیبی به صورت و بینی‌ام وارد نشود. به من اعتماد کنید، اغراق نمی‌کنم افرادی هستند که هنگام تصادف و رفتن توی دره اعضای بدنشان را از دست می‌دهند. من صورتم را دوست دارم و می‌خواهم از آن محافظت کنم.
  • کلاه از شما در برابر حشرات محافظت می‌کند. کلاه‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند و من همیشه با کلاه محافظ کامل صورت موتور سواری می‌کنم. مهم‌ترین دلیل آن این است که حشرات بسیار زیادی وارد دهان یا چشم من می‌شوند.
    این اتفاق زمانی برای من می‌افتد که رخ پوش کلاهم را هنگام موتور سواری باز بگذارم! حتی نمی‌توانم تصورش را هم بکنم که اگر هیچ محافظ صورتی نداشتم چه بلایی سرم می‌آمد.
  • با کلاه مرموز به نظر می‌رسید. بت من کلاه سر می‌کند. زورو نقاب دارد. زن گربه‌ای هم نقاب دارد. وجه مشترک همه آن‌ها چیست؟ مرموز هستند! این کاری است که کلاه انجام می‌دهد. کلاه باعث می‌شود دیگران تصور زیادی از چهره زیبای شما نداشته باشند. دختران و پسران مرموز و ناشناس. همه خوششان می‌آید! پس با کلاه محافظ صورت کمی زندگی‌تان را مرموز کنید.
  • به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی از بلوتوث استفاده کنید. بسیاری کلاه‌ها از قابلیت بلوتوث و دارند. می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و روی کلاه‌هایی که ندارند نصب کنید. بلوتوث هنگام موتورسواری به شما امکان پاسخ به تماس‌های تلفنی، گوش دادن به موسیقی و حتی مسیریابی را می‌دهد.
  • از مغز محافظت می‌کند. شما انسان هستید و مغز ارگان بسیار مهمی برای بقای حیات شماست. دوست ندارید که آسیب ببیند. می‌خواهید 10 سال دیگر هم مثل امروز همین‌طور شوخ‌طبع باقی بمانید و با کلاه از سرتان محافظت کنید که این کار هنگام موتور سواری بهترین راه ممکن است.
  • کلاه گذاشتن از قوانین موتور سواری است. در بسیاری از شهر ها باید هنگام موتورسواری کلاه سر کنید. پس به‌هرحال اگر مجبور هستید یکی از آن‌ها را سر کنید بهتر است یک کلاه خوب مثل کلاه محافظ کامل تهیه کنید که نسبت به کلاه نیمه محافظ مزیت‌های بسیاری دارد.

دستکش های چرمی

دستکش دومین لباسی است که هنگام موتورسواری برای من بسیار اهمیت دارد. برخی‌ها فکر می‌کنند در این فهرست کاپشن بر دستکش ارجحیت دارد اما دستکش برای من مهم‌تر است.

زیرا اگر هنگام تصادف با موتور به هوا پرتاب شوید به احتمال زیاد سعی می‌کنید دست هایتان دراز کنید تا از خودتان محافظت کنید. اگر چیزی نداشته باشید که از دست‌هایتان محافظت کند، آن وقت استخوان‌ دستتان می‌شکند، پوستشان و حتی انگشت‌هایتان را از دست می‌دهید.

دستکش موتورسواری علاوه بر حفاظت از شما در هنگام تصادف ظاهر جذابی نیز به شما می‌دهد. بیشتر آن‌ها دارای محافظ مفاصل هستند، از چرم ساخته‌شده‌اند و ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند. اگر دستکش مقاوم در برابر سرما و گرما داشته باشید از دستان شما در برابر باد نیز محافظت می‌کنند یا می‌توانید دستکش‌هایی را پیدا کنید که در ماه‌های گرم سال دستانتان را خنک نگه دارند.

کاپشن موتور سواری

کاپشن یکی از معروف ترین لباس های ایمنی موتور سواری است زیرا غالباً در هوای سرد شما را گرم نگه می‌دارد و باعث می‌شود همیشه خوش‌تیپ به نظر برسید.

لباس موتور سواری زنانه ، کاپشن موتورسواری از مواد گوناگونی ساخته‌شده ‌است. من به‌شخصه خیلی درگیر انتخاب بهترین کاپشن نیستم زیرا گزینه‌هایی وجود دارد که درنهایت بیشتر از یک کاپشن خواهید خرید. اولین کاپشنی که هنوز هم آن را دارم از پارچه توری بالستیک ساخته‌شده است که برای تابستان فوق‌العاده است. یک کاپشن چرمی منفذ دار برای فصل بهار و پاییز و یک کاپشن تمام چرم برای موتور سواری در فصل زمستان دارم.

بیشتر کاپشن‌ها از شما در برابر عوامل بیرونی محافظت می‌کنند. اگر زیاد موتورسواری می‌کنید بیشتر از اینکه گرمتان شود به‌احتمال‌زیاد سردتان می‌شود. پس کاپشن وسیله مناسبی است. اما گاهی هوا خیلی گرم است اما بازهم باید کاپشن بپوشید.

اغلب در اوج گرمای تابستان دمای هوا درجایی که زندگی می‌کنم به 32 تا 38 درجه سلسیوس می‌رسد و طبیعتاً آن‌قدر گرم است که نمی‌توان کاپشن پوشید. اما پیش از آنکه بدون کاپشن موتور سواری کنم از خودم می‌پرسم: « بهتر نیست که یه کم بیشتر عرق کنم تا اینکه غرق در خون بشوم؟»

هرچند پوشیدن کاپشن شاید دمای بدنتان را بالا ببرد و باعث شود کمی عرق کنید، اما اگر تصادف کنید از خودتان تشکر خواهید کرد زیرا بدنتان حتی یک خراش هم برنداشته است. وقتی در یک تصادف روی پیاده‌رو کشیده می‌شوید، انگار پوستتان را سمباده می‌کشند. طوری که پوستتان از بدنتان تراشیده می‌شود و ماهیچه‌ها، استخوان و عصب‌های بدنتان نمایان می‌شود. اصلاً خنده‌دار نیست. کاپشن از شما محافظت می‌کند و پوست بدنتان آسیب نمی‌بیند.

کفش های موتور سواری ساق کوتاه

وسیله دیگر موتور سواری که به فرهنگ اصلی و مهمی تبدیل شده است کفش‌های موتورسواری است.

کفش های موتور سواری ظاهری فوق‌العاده دارند، اما اصطکاک نیز به وجود می‌آورند و در صورت وقوع تصادف از استخوان‌های کوچک‌پاهایتان محافظت می‌کنند.

داستان‌های ترسناکی از پوشیدن هنگام موتور سواری شنیده‌ام و زمانی که تصادف می‌کنند درواقع کفش‌هایشان از پایشان در می‌آید. شما را نمی‌دانم ولی من نمی‌خواهم انگشت‌های کوچک پاهایم با سرعت 97 کیلومتر بر ساعت با پیاده رو برخورد کند!

وقتی سخن از کفش موتور سیکلت به میان می آید قوانین اصلی وجود دارند که اطمینان پیدا کنید که محکم هستند و محافظ روی مچ پا دارند. این یعنی کار‌هایی مثل کفش‌های ایمنی که شاید از قبل داشته باشید گزینه‌ها‌ی فوق‌العاده‌ای هستند. اگر بودجه‌اش را داشته باشید. اون کفش های ساق بلند ریباک که خیلی دوستشون دارید؟ آره، اون کفش‌ها به خوبی از پاهایتان محافظت نمی‌کنند.

بدون شک بهترین محافظ پا همیشه چیزی مثل کفش موتورسیکلت محافظ کامل پاست. به‌علاوه، آن‌ها  ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند!

شلوار موتور‌ سواری

امیدوارم از آن دسته آدم‌هایی نباشید که بخواهید با شورتک موتورسواری کنید. وقتی این صحنه را می‌بینم بدم می‌آید، بیشتر به این دلیل که من شلوار‌هایی داشتم که در موقعیت‌های زیادی از زانو‌هایم محافظت کردند.

شلوار‌های موتور سواری معمولاً جزئی از لوازم موتورسواری هستند که اکثر موتورسوارها نمی‌پوشند. زیرا مدت‌ها مجبور بودند یا شلوار‌های چربی ( طبق مد روز) یا شلواری از جنس نایلون بالستیک بپوشند که کمی ظاهر عجیبی به آن‌ها می‌داد. این شلوار‌ها فقط شبیه شلوار‌های معمولی نیستند.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند شلوار‌های جین برای محافظت از آن‌ها کفایت می‌کنند، اما صرفاً درست نیست. شلوار‌های جین هنگام تصادف و کشیده شدن روی پیاده رو پاره می شوند و اصلاً محافظت نمی‌کنند. تصور کنید، شلوار‌های جین پارچه‌ای هستند، پارچه بسیار ضعیف است. یک بچه تنها با افتادن روی چمن روی زانوی شلوار جینش سوراخ می‌شود. تازه چمن بسیار نرم‌تر از سیمان است.

خوشبختانه بسیاری از تولیدکنندگان شلوار‌های جینی را طراحی کرده‌اند که بعضی قسمت‌های اصلی آن دارای پارچه های کولار هستند. در بعضی از آن‌ها حتی کولار مستقیماً داخل مواد پارچه بافته می‌شود و لایه محافظ به نقاط حساس اضافه می‌شود. شلوار‌های جین‌ کولار به‌اندازه شلوار‌های چرمی از شما محافظت نمی‌کنند، اما خیلی بهتر از جین‌های معمولی هستند. این یعنی مجبور نیستید ظاهری شبیه به غواصان دریا‌های عمیق داشته باشید تا از موتورسواری لذت ببرید.

می‌توانید با موتور به مقصدتان سفر کنید و با کفش‌های موتور سواری زیبا، کاپشن خفن و شلوار جین موتورسواری‌تان به گردش بروید.

با این‌ها ظاهر خفنی پیدا می‌کنید و شبیه فضانورد‌ها نمی شوید.

تیپ موتور سواری دخترانه | قیمت لباس ضد ضربه موتور سواری | قیمت لباس موتور سواری ایربگ دار

با این اوصاف، شلوار‌های چرمی و پارچه‌ای موتور سواری بسیار زیبایی وجود دارند و قطعاً ظاهر حرفه‌ای به شما می‌دهند و  شما را شبیه نیرو‌های نظامی نمی‌کند. من دو دست شلوار موتورسواری چرمی، پارچه‌ای و حتی یک شلوار موتور سواری جین دارم. در اینجا چند عکس آورده شده است که به شما الهام می‌بخشد!

بخش متحرک جلو کلاه ایمنی که برای موتور سواری نیاز به تجهیزات زیادی دارید اما وقتی حرف از موتور سواری حرفه‌ای و مسابقات با موتور سنگین در میان است بحث استفاده تجهیزات و بسیار ضروری و مهم‌تر خواهد بود. در این مقاله به معرفی لباس‌های حرفه ای خواهیم پرداخت تا اگر قصد رفتن به پیست دارید ایمنی خود را تامین کنید.

پوشاکی که باید در هنگام پیست به تن کنید

بدیهی است قبل از همه موارد زیر باید با کیفیت و ترجیحاً خارجی تهیه کنید، زیرا محافظت از سر از هر جایی دیگری در بدن در مواقع تصادف ضروریت دارد. در ادامه اگر حتی بودجه مناسب برای تهیه سایر پوشاک ندارید به ترتیب زیر هر کدام را دانه به دانه خریداری کنید تا پس از مدتی ایمنی کامل بدست آورید.

  1. محافظ و پروتکشن

2 دستکش

پس از افتادن یکی از اولین نقاطی که در معرض خطر است، دست‌ها هستند. برای اینکه دست شما دچار آسیب نشود و بتوانید از نیروی دست خود برای کم کردن آسیب به سایر نقاط بدن استفاده کنید باید باکیفیت و ضخیم خریداری کنید. البته برای فصول گرم و ورزش‌های کراسی می‌توانید دستکش نازک‌تر یا بی‌پنجه نیز استفاده کنید.

  1. عینک برای موتور کراس

عینک باعث می‌شود گرد و خاک به چشم سنگین سواران کراس نرود. در اصل عینک برای جلوگیری از بروز اتفاق است پس حتماً اگر نسبت به خرید کراسی اقدام کنید. یکی دیگر از مزایای آن در مواق تصادف نیز این است که به دروشن چشم شما چیزی نمی‌رود ولی توجه کنید که اگر جنس آن خوب نباشد حتی در مواق تصادف خطر بیشتری دارد.

  1. کاپشن موتور سواری

ترکیب پروتکشن و بیشترین ایمنی را برای راکبان موتور سنگین به ارمغان می‌آورد. کاپشن نباید طوری باشد کاپشن روی عملکرد شما تاثیر گذار باشد و باید آزادی عمل شما را در رانندگی حفظ کند. کاپشن‌های حرفه‌ای دارای زیپ‌هایی هستند که بتوانید در تابستان هم از آن‌ استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید شتاب و ریسک تصادف موتور سنگین چه در خیابان چه در پیست بسیار زیاد است، پس از همان روز اول که موتور سنگین مورد علاقه خود را می‌خرید همراه با آن لوازم بالا را هم خریداری کنید تا آسیب جانی نبینید

صورت را می پوشاند.

نام بازرگانی فیبر مصنوعی بسیار محکم و سبک که در ساختن روپوش ضدگلوله کاربرد دارد