موافقت اولیه آمریکا با قراردادهای نظامی با بحرین و کویت

وزارت امور خارجه آمریکا با قرارداد فروش تجهیزات نظامی و بروز رسانی بالگردهای بحرین و کویت به ارزش بیش از ۴۰۹ میلیون دلار به صورت اولیه موافقت کرد.

به گزارش سرخط نیوز، روزنامه الحره آمریکا نوشت، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با قرارداد احتمالی فروش تجهیزات نظامی و ارائه خدمات به ۲۴ بالگرد بحرین به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار موافقت کرده است. این در حالی است که آژانس همکاری امنیتی دفاعی درباره این قرارداد به کنگره هشدار داده است.

دولت بحرین خواستار بروز رسانی برخی بالگردهای چند ماموریتی، خرید قطعات یدکی موتور بالگردها و پرتابگرهای موشک و پشتیبانی فنی، آموزشی و خدمات لجستیکی شده است.

همچنین وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که دولت کویت درخواست خرید تجهیزات CAD/PAD را که در سیستم‌های هوایی نظامی به کار می‌رود و نیز پشتیبانی فنی و لجستیکی با هزینه بیش از ۵۹ میلیون دلار کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این قراردادها با تقویت قابلیت‌های امنیتی یک متحد اصلی خارج از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پشتیبان اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده هستند و می‌توانند موجب برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه شوند.

این قراردادها همچنین پایداری لازم را برای این دو کشور در حمایت از توانمندی‌های دفاع هوایی ضروری خود فراهم می‌کند، به نحوی که وضعیت توازن نظامی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل