چرا عکاسی از محصول اهمیت دارد؟

چرا عکاسی از محصول اهمیت دارد؟

عکاسی محصولات

عکاسی محصول از چند نظر اهمیت دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر است.

ابزار توجه مشتری و ماندگاری او در کسب و کار

به نقل از ATRIX STUDIO: پژوهش های مربوط به ردیابی چشم نشان می دهند که انسان 80 % از آنچه را که می بیند و 20 % از آنچه را که می خواند به خاطر می سپارد. بنابراین بازدیدکنندگان یک فروشگاه اینترنتی در اولین قدم توسط عناصر بصری درگیر فضای کسب و کار و همچنین گشت و گذار در آن می شوند.

ابزار تعامل با مشتری

نتیجه برخی پژوهش ها، گویای آینده چرخش دنیای جستجو بر روی عکس هاست. همان طور که در حال حاضر نیز کاربران می توانند به جای تایپ کلمه، عکس لباس یا مبلمان یا هرچیز دیگری را به راحتی در Google Lens جستجو کنند، بدون این که لازم باشد توضیحی درباره آن بنویسند. بنابراین عکاسی از محصول اولین تعامل بین شما و مشتری است که به او کمک می کند تا محصول را درک کرده و با نام تجاری شما آشنا شوند.

ابزار فروش

کیفیت عکس محصولات، محرک اصلی تعامل، تبدیل و ماندگاری فروشگاه شما و ارزش دهی به مشتری است. در واقع علاوه بر کیفیت، عکاسی از محصول باعث افزایش رشد فروشگاه شما چه به صورت مجازی و چه حقیقی می شود. بنابراین نباید اهمیت نقش تبلیغات و به خصوص هویت بصری و نحوه نمایش آن به کمک عکاسی محصول را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فروش دست کم بگیرید.

شما همراهان عزیز میتوانید خلاصه مقالهعکاسی محصول ؛ اهمیت و چگونگی آن را در پاکست ما بشنوید

انواع عکاسی محصول

عکاسی حرفه ای از محصولات نیاز به دانش، نیروی انسانی مناسب و تجهیزات کافی دارد. بعضی از دسته بندی های خاص محصولات، هزینه بیشتری خواهند داشت، زیرا برای عکاسی از آن ها نیاز به تجهیزات بیشتری است. مثل عکاسی از تجهیزات الکترونیکی یا وسایل نقلیه جاگیر مانند دوچرخه یا عکاسی از تجهیزات پزشکی بیمارستانی.
از طرف دیگر محصولاتی که چند لایه هستند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، مثل عکاسی جواهرات. هرچند نسبت به قیمت جواهرات و این که باید زیبایی آن ها را به خوبی جلوه داد، این هزینه چندان بالا نخواهد بود.
پس اگر بخواهیم انواع عکاسی محصول را به صورت خلاصه دسته بندی کنیم، مجبوریم دسته بندی های متفاوتی درست کرده تا بتوانیم برای آن ها تصمیمات مناسب بگیریم. فاکتورهای لازم برای دسته بندی عکاسی محصولات به صورت زیر خلاصه می شود:

تعداد سوژه در یک عکس

اندازه محصول

اندازه محصول

عکاسی بسته بندی محصولات

هدف استفاده از عکس

عکاسی محصولاتی با پس زمینه سفید و روشن

هدف استفاده از محصول

عکاسی برای اینستاگرام و صفحات اجتماعی

تجهیزات عکاسی محصول

برای عکاسی محصول نیاز به تجهیزاتی دارید که اگر بخواهیم آن ها را به سادگی لیست کنیم، به موارد زیر می رسیم. بستگی به نوع برند و محصولی که از آن عکس گرفته می شود این لیست کوتاه تر یا بلندتر می شود.

این لیست را با دقت بخوانید و قبل از زمان عکاسی، هرآنچه که نیاز دارید را فراهم کنید. در صورت نداشتن هر کدام از موارد، یا آن ها را قرض بگیرید یا خریداری کنید.

شناخت برخی از تکنیک های عکاسی محصول

اولین تاثیرگذاری روی مخاطب می تواند فروشگاه اینترنتی شما را گسترش داده و یا این که در هم بشکند. استراتژی شما برای درک بهتر، افزایش ارتباط و تشویق بیننده برای خرید، تماماً وابسته به عکاسی از محصول شماست. برای این کار شما باید عکس هایی داینامیک، احساسی و بدون زمان داشته باشید که درک درستی را منتقل کرده و باعث بهبود فروش شود.

عکاسی از محصولات باید داستانی را بیان کند و موقعیت ارزشمند شما را به صورت بصری به مخاطب منتقل کند. بی شک یکی از مهم ترین عوامل در این نوع عکاسی استفاده از خلاقیت به همراه تکنیک های عکاسی است. در ادامه به تعدادی از تکنیک های مناسب عکاسی از محصول اشاره شده است تا به ایجاد یا بهبود سایت فروشگاهی شما کمک کند.

استفاده از سبک مینیمالیسم و سادگی در عکاسی از محصول

همگام عکاسی محصول ، محصول شما باید در فوکوس قرار بگیرد. پس بهتر است که جزئیات زیادی به کادر عکس اضافه نکنید و المان اصلی که خود محصول شماست، در مرکز قرار گیرد.

پس زمینه عکس را از بین رنگ های سفید، خاکستری یا رنگ های روشن یکدست انتخاب کنید. زیرا با روشن تر کردن پس زمینه و حذف سایه ها، عکس ها کمتر ادیت می شوند و ظاهر واقعی محصول از بین نمی رود. در حقیقت، طبق آمار به دست آمده، 22 % از محصولاتی که از فروشگاه های آنلاین خرید شده اند به علت داشتن ظاهر متفاوت با عکس، برگشت داده می شوند.

رعایت مینیمالیسم و سادگی علاوه بر این که در عکاسی از محصول لازم است، در چیدمان و طراحی المان های درون سایت فروشگاهی شما نیز ضروری است. به این ترتیب توجه مشتری از محصول دور نخواهد شد.

می تواند به شما برای پشت سر گذاشتن رقبا در بازاریابی با عکاسی محصول خلاقانه و منحصربفرد کمک کند.

عکاسی از محصول در جهت های مختلف

عکاسی از محصول در جهت های مختلف

هر چه مشتری اطلاعات بیشتری از محصول داشته باشد، امکان خریدش از شما بیشتر می شود. گوگل نیز پیشنهاد می دهد که عکس هایی از پشت، نزدیک و از کنار نیز می توان به گالری عکس هر محصول اضافه کرد ولی آن ها را جز عکس اصلی قرار ندهید. همچنین نمایش محصول در عکس باید به گونه ای باشد که بیشتر از 75 % و کمتر از 90 % عکس را پوشش دهد.

طبق تحقیقات انجام شده در Shopify درباره نظر مشتریان فروشگاه های آنلاین، تنها 0.52 % از مشتریان نمایش یک عکس از محصول را مناسب می دانند و 33.16 % از آنها ترجیح می دهند که چندین عکس از آن را ببینند و 60 % ترجیح می دهند که یک تصویر 360 درجه از محصول داشته باشند.

توجه به کیفیت بالای عکس محصولات

توجه به کیفیت بالای عکس محصولات

مطمئن شوید که عکس محصولات، مات، دارای نویز و پیکسلی نباشد. بالا بودن کیفیت عکس محصولات، جدیت شما در تجارتتان را به مشتری نشان می دهد و حس امنیت را به آنها منتقل می کند. اما باید دقت کنید که از لحاظ حرفه ای نباید مدت زمان بارگذاری آن ها زیاد باشد. بنابراین به سایز عکس ها توجه کنید زیرا اگر مشتری بیشتر از 2 ثانیه صبر کند، شما این بازی را می بازید.

استودیو لحظه نگاری با داشتن سال ها تجربه در عکاسی محصولات ، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می تواند به شما در داشتن عکس های اصل، با کیفیت و کم حجم کمک کند.

استفاده از شرایط یکسان برای عکاسی از محصول

به طور کلی برنامه ریزی کنید که هر مجموعه عکس، از لحاظ نورپردازی، ادیت و غیره ویژگی های یکسانی داشته باشند. در واقع باید یک قالب ثابت برای عکس ها تهیه کنید و از هر محصول در شرایط یکسان عکاسی کنید. زمانی که تمام عکس ها شبیه باشند، مشتری می تواند به راحتی صفحات شما را بررسی کرده و کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

استفاده از خلاقیت در عکاسی از محصولات

عکس هایی که در فروشگاه eCommerce خود قرار می دهید، باید اصل و منحصربفرد باشند تا رتبه بندی مناسب و بهینه ای برای سایت فروشگاهی تان داشته باشند. اگر سایتی از عکس های منحصربفرد و شخصی سازی شده برای برند خود استفاده نکند، کاربران می توانند برای خرید به سایت هایی مراجعه کنند که دارای عکس اصلی آن ها هستند. زمانی که صاحب محصول، عکس های منحصربفرد از آن ها ارائه می دهد در واقع کار خود را از دیگران جدا می کند.

عکاسی خلاقانه از محصولات

تمام این پیشنهادات، به شما کمک می کند تا در کمپین های گوگل به خوبی دیده شوند. بخش Google Shopping یک بخش بصری است که همین نشان می دهد عکس های محصول مهم ترین بخش در لیست کارهایی است که باید انجام دهید.

چگونه با عکاسی محصول برندسازی کنیم؟

عکس محصولات از اجزاء اصلی برند شما هستند بنابراین برندسازی باید در تمام جزئیات کاری شما وجود داشته باشند. از طراحی فروشگاه شما گرفته تا برچسب های شبکه اجتماعی و فضای مجازی. این برند شماست که باید با مخاطب شما صحبت کند. برندهای موفق از همین نکته برای ایجاد رابطه و تعامل با مشتریان استفاده کرده اند.

در واقع شما با برندسازی صحیح و هویتی که به برند خود می دهید می توانید با خریداران ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن ها را جلب کنید تا در نهایت منجر به سوددهی بیشتر شود. زمانی که از این مرحله گذر کنید، در واقع یک پیوندی عاطفی با خریداران ایجاد می کنید. بهترین مثال برای این نوع برندسازی، برند اپل است.

دنیای وب با محتوای بصری لبریز شده است، اما تنها تعداد محدودی از آنها توانسته اند ارتباط غیر کلامی را بهبود دهند و بر روی احساسات مصرف کننده تاثیر بگذارند. این همان تفاوت بین عکس های معمولی و عکاسی از محصولات برای برندسازی است

منبع : lemon light

خروج از نسخه موبایل