چند سریال خوب برای یادگیری زبان آلمانی

روش های یادگیری زبان آلمانی با فیلم و سریال

از طریق فیلم و سریال به چندین روش می توان به آموزش و یادگیری زبان آلمانی مشغول شد. براساس نیاز خود و زمان و مدل رفتاری که می خواهید پیش بگیرید می توانید با استفاده از این روش ها به یادگیری زبان آلمانی از طریق فیلم و سریال بپردازید و خود را در جنبه های مختلف زبان تقویت نمایید. یکی از موثرترین روش های یادگیری زبان آلمانی با فیلم و سریال روش شادوینگ است که با این کار شما زمانی که یکی از شخصیت های فیلم یا سریال شروع به صحبت کردن می کند شما نیز همزمان با آن شخص شروع به صحبت کرده و سعی می کنید براساس لهجه و مدل حرف زدن آن شخصیت، جملات و کلمات را به درستی بیان کنید در اینجا در شروع یادگیری با این روش ممکن است سرعت شما کمتر از فرد گوینده دیالوگ باشد اما نگران این موضوع نباشید زیرا به مرور این قضیه برطرف خواهد شد و خواهید توانست در ادامه با سرعت مطلوب تری دیالوگ های فیلم را بیان کنید.

تدریس خصوصی زبان آلمانی: یکی دیگر از روش های یادگیری زبان آلمانی با فیلم و سریال بیان دیالوگ های فیلم پس از گفته شدن آن ها توسط شخصیت های فیلم و سریال است و شما با متوقف کردن فیلم و تکرار این دیالوگ ها می توانید مهارت اسپیکینگ و حافظه خود را برای یادگیری دیالوگ مربوطه تقویت نمایید. در این خصوص نیز سعی شود لهجه و نحوه بیان براساس نوع بیان کاراکتر فیلم به صورت کامل رعایت شود تا شما را نزدیک به یک فرد بومی زبان نماید.

برای گسترش لغات و گرامر نیز می توانید در هنگام تماشای فیلم با زیرنویس آلمانی کلمات و اصطلاحات و عباراتی را که نمی دانید را یادداشت کرده و سپس در اینترنت و یا دیکشنری به دنبال معنی آن ها بگردید و آن ها را یادداشت نمایید تا بتوانید دوباره آن ها تمرین کنید همچنین در خصوص گرامر نیز می توانید مدل بیان و نحوه جمله سازی جملاتی که برای تان آشنا نیست را چک نمایید تا با کاربرد گرامر در حالات مختلف آشنا شوید. البته برای یادگیری گرامر زیاد توصیه نمی شود که از فیلم و سریال استفاده کنید چون بیشتر از بیان محاوره ای بهره گرفته می شود اما در برخی از مواقع می تواند به شما در این خصوص نیز کمک نماید.

در آخر به این نکته باید توجه شود که به تماشای فیلم و سریالی بپردازید که از آن در وهله اول لذت ببرید زیرا شما نیاز دارید این فیلم و سریال آلمانی را در چند وعده به صورت های مختلف تماشا نمایید پس اگر از خود فیلم و سریال لذت نبرده باشید این کار برای تان بسیار کسل کننده خواهد بود.

لیست بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان آلمانی

در این قسمت به معرفی یک سری فیلم های مناسب برای یادگیری زبان آلمانی می پردازیم. لازم بذکر است ترتیب آورده شده فیلم ها در این قسمت نشانی برتری آن ها نسبت به یکدیگر نیست.

۱. Bibi Blocksberg

برای شروع یادگیری و برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده اند فیلم کارتونی Bibi Blocksberg گزینه مناسبی می باشد که به آن به عنوان پیتر پن آلمانی اطلاق می شود. زبان ساده و جذابیت داستان فیلم می تواند برای یادگیری و شروع کار شما در جهت یادگیری زبان آلمانی با فیلم بسیار مناسب باشد. این فیلم برای کودکان و بزرگسالان مناسب می باشد و نمی تواند به دلیل کارتونی بودن آن فقط آن را مخصوص کودکان در نظر گرفت. فیلمی بسیاری عالی برای سطوح مبتدی و متوسط و کسانی که در ابتدای راه زبان آلمانی می باشند است.

۲. Lola rennt

فیلم Lola rennt که با نام انگلیسی Run Lola Run نیز معروف است از جمله فیلم های جذاب زبان آلمانی است. در این فیلم زندگی دختری به نام لولا در یک مدت زمان ۲۰ دقیقه ای چندین بار تکرار می شود و او براساس تصمیماتی که می گیرد اتفاقات مختلفی برایش رخ می دهد. این فیلم بسیار مناسب برای یادگیری مکالمات و عبارات روزمره زبان آلمانی و از سطح مناسبی برای بسیاری از افراد که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند برخوردار می باشد.

۳. Almanya: Willkommen in Deutschland

این فیلم در مور یک خانواده ترکیه ای است که برای زندگی به آلمان مهاجرت کرده اند و در این خصوص با مشکلات و چالش های مختلفی روبرو می باشند. این فیلم کمدی با توجه به موضوع جذاب آن از لحاظ فرهنگی و دیالوگ ها و شفافیت بیان آن ها یکی از بهترین فیلم ها برای افراد سطح متوسط زبان آلمانی می باشد و نیز به شما اطلاعات جالبی از تفاوت فرهنگ ها بین فرهنگ شرقی و غربی و نحوه زندگی در کشور آلمان را خواهد داد و شما را با چالش های مختلف آن نیز آشنا خواهد کرد.

۴. Soul Kitchen

فیلم Soul Kitchen یک فیلم سرگرم کننده در ژانر درام و کمدی است که دارای یک موضوع بسیار جذاب است و همچنین در جشنواره فیلم برلین نیز جایزه برده است. این فیلم که در مورد راه اندازی یک رستوران موفق می باشد کاراکترهای فیلم را با چالش های مختلف روبرو می کند. موضوع ساده با دیالوگ های ناب و دوست داشتنی این فیلم را بسیار مناسب برای یادگیری زبان آلمانی کرده است. این فیلم برای زبان آموزان با سطح متوسطه به بالا زبان آلمانی مناسب می باشد. همچنین فیلم دارای دایره لغات بسیار کاربردی و مفید بوده که می تواند به شما برای تقویت واژگان آلمانی کمک نماید.

۵. Sophie Scholl – Die letzten Tage

یک فیلم تاریخی و تماشایی که در مورد زمان جنگ جهانی دوم می باشد و براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. موضوع فیلم در مورد شخصی به نام سوفی و یک گروهی از دانش آموزان است که برعلیه نازی ها و ادبیات آن ها مشغول به فعالیت می باشند که با خطرات و داستان های زیادی در این مسیر روبرو می شوند. این فیلم از لحاظ سینمایی بسیار جذاب بوده و نیز به دلیل تاریخی بودن آن به شما اطلاعات خوبی را از گذشته در کشور آلمان و اتفاقات جنگ جهانی دوم خواهد داد. دیالوگ های فیلم کمی سنگین بوده اما دارای عبارات و اصطلاحات بسیار خوب برای یادگیری زبان آلمانی می باشد و می تواند به شما در مورد موضوعات مختلف لغات متنوعی را آموزش دهد و سطح زبان آلمانی شما را ارتقا داده و دایره واژگان شما را نیز در زمینه های مختلف گسترش دهد.

۶. ‌Bella Martha

یکی دیگر از فیلم های مناسب برای یادگیری زبان آلمانی فیلم دیدنی Bella Martha است. که با یک موضوع درام براساس زندگی یک سرآشپز که به شدت به کارش معتاد بوده و همواره در حال کار کردن می باشد و اتفاقات مختلف در زندگی کاری و عاشقانه اش این فیلم را بسیار جذاب کرده است. این فیلم برای زبان آموزان با سطوح متوسطه و پیشرفته مناسب می باشد شما را از عبارات و اصطلاحات روزانه کمی جدا کرده و به شما کمک می کند تا از یک سری لغات و عبارات بهتر برای بیان برخی موارد روتین استفاده نمایید.

۷. Das Leben der Anderen

فیلم تماشایی زندگی دیگران که به شخصه نیز بسیار این فیلم را دوست دارم و یکی از بهترین فیلم های کشور آلمان است. در این فیلم فردی از سمت حزب جمهوری دموکرات مامور مراقبت و جاسوسی شخصی به نام جرج دریمن است تا دریابد که آیا جرج در حال خیانت می باشد یا خیر و این کار بوسیله شنود انجام می شود و اتفاقات مختلف که در طول فیلم رخ می دهد این فیلم را برای افراد مختلف مخصوصا کسانی که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند جذاب می کند. این فیلم به دلیل اینکه در فضایی سیاسی برگزار می شود دارای اصطلاحات جالبی از این فضا در زبان آلمانی است هر چند گستره واژگان این فیلم برای یادگیری زبان آلمانی در زمینه های دیگر برای تمامی زبان آموزان آلمانی بسیار مفید و جذاب است. همچنین به دلیل پیش زمینه تاریخی آن به شما اطلاعات جالبی از آن فضای تاریخی نیز می دهد.

۸. Good Bye, Lenin

یک فیلم کمدی از کشور آلمان که به اتفاقات بعد از فروپاشی دیوار آلمان بین آلمان شرقی و غربی می پردازد و اینکه رفتار و طرز زندگی مردم چگونه دست خوش این تغییر و اتفاق بوده است و ما در این فیلم با یک خانواده و اثر این اتفاق بر زندگی شان روبرو هستیم این فیلم نیز برای افراد سطح متوسطه و پیشرفته بسیار مناسب می باشد و همچنین به دلیل موضوع آن مطمئنا از تماشای فیلم نیز لذت خواهید برد.

۹. Der Untergang

این فیلم که به بررسی ده روز آخر زندگی آدلف هیتلر می پردازد یک فیلم درام تاریخی است که در مورد رخداد های سال ۱۹۴۵ می باشد. این فیلم از لحاظ سینمایی نظر منتقدان و مخاطبان زیادی به خود جلب کرده است و در اسکار سال ۲۰۰۴ نیز کاندید دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان شده است. این فیلم برای زبان آموزان آلمانی بسیار کاربردی و جذاب است و از لحاظ تاریخی نیز اطلاعات قابل تاملی را به مخاطب ارائه می دهد.

۱۰. Funny Games

یک فیلم با نقد اجتماعی که توسط مایکل هنکه ساخته شده و موضوع ان در مورد دو بیمار روانی است که یک خانواده را در کلبه شان گروگان می گیرند. این فیلم از لحاظ دیالوگ ها و نوع موضوع از سطح متوسط و پیشرفته ای برخوردار است و به شما لغات و اصطلاحات جدید بسیاری را آموزش می دهد و نیز موضوع جذاب آن یکی دیگر از دلایل خوبی این فیلم می باشد.

لیست بهترین سریال ها برای یادگیری زبان آلمانی

۱. Dark

یک سریال در ژانر علمی تخیلی که در یک شهر ساختگی به نام Winden رخ می دهد و در مورد یک بچه گمشده است که وارد یک غار شده و دیگر بازنگشته است. این سریال به صورت کامل به زبان آلمانی می باشد و اگر به همراه زیرنویس تماشا کنید عبارات و لغات بسیاری را فرا خواهید گرفت و همچنین از دیدن این سریال نیز لذت خواهید برد.

۲. Babylon Berlin

سریال Babylon Berlin یک سریال پلیسی بسیار جذاب است که مربوط به اتفاقاتی است که در سال ۱۹۲۹ رخ می دهد که یک کارآگاه به شهر برلین منتقل می شود تا با جنایات مخفیانه بعد از جنگ جهانی اول مبارزه نماید. این فیلم دارای داستانی مهیج بوده و نشان می دهد که چگونه امپراطوری هیتلر شکل می گیرد. تماشای این سریال برای تمامی زبان آموزان زبان آلمانی توصیه می شود.

۳. Doctor’s Diary

یکی از سریال های مناسب و کاربردی برای یادگیری زبان آلمانی Doctor’s Diary است که براساس زندگی یک دکتر که دنبال عشق خود است می باشد. این سریال برای طرفداران سریال های دراما با چاشنی هیجان در محیط بیمارستان و اتفاقات روزمره بسیار مناسب است و برای افرادی که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند در هر سطحی از زبان آلمانی توصیه می شود. در این سریال بسیاری از اصطلاحات پزشکی آلمانی را فراخواهید گرفت اما زیاد نگران این موضوع نباشید که این موارد برای شما مشکل ساز شود به دلیل اینکه فضای سریال همواره شما را درگیر اتفاقات بیمارستان نخواهد کرد و خط داستانی فیلم براساس موضوعات مختلف و حضور کاراکترهای گوناگون به همراه فضای کمدی درام آن این سریال را بسیار مناسب برای یادگیری زبان آلمانی کرده است

خروج از نسخه موبایل