کاربرد اتصالات استیل در کارخانجات صنایع غذایی

کارخانجات صنایع غذایی از اتصالات  و لوله های خاصی استفاده میکنند . یکی از پیجیده ترین سیستم لوله کشی و تاسیسات در کارخانجات مواد غذایی تامین اتصالات و مناسب است . در این خصوص شما باید مستقیما با شرکت هایی در تماس باشید که در این زمینه میتوانند نسبت به لوله و اتصالات استنلس استیل صنایع غذایی اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند . بیشترین متریال مورد استفاده در خصوص صنایع غذایی استیل 304  و 316 میباشد . شما با استیل آرام در واقع به یکی از مهمترین مرکز واردات این اتصالات و تخصصی سر و کار دارید .

انواع اتصالات استیل صنایع غذایی

اتصالات مواد غذایی با توجه به محیط و نوع تاسیسات و در واقع کاربری اصلی کارخانجات نسبت به فرآورده های در خط تولید به دسته ها و انواع و اقسام مختلف تقسیم میشوند  . که ما از این محصولات برخی از پرفروشترین آنها را تامین میکنیم  . انواع محصولات همچون :

  • کلمپ صنایع غذایی
  • شیرپروانه ای صنایع غذایی
  • مهره ماسوره صنایع غذایی
  • شیر یکطرفه صنایع غذایی
  • زانو استیل صنایع غذایی
  • سراهی استیل صنایع غذایی
  • بست استنلس استیل مخصوص صنایع غذایی
  • واشر مهره ماسوره صنایع غذایی
  • تبدیل استیل صنایع غذایی
  • گوشی شستشوی مخازن صنایع غذایی

کاربرد اتصالات استیل صنایع غذایی در کارخانجات

خب بسته به نوع محصول  و متریال 304 و 316 و همچنین ایعاد و اندازه محصولات اتصالات استیل صنایع غذایی ، هر محصولیکاربرد خاص خودش را دارد که در برگه های مربوطه مفصل به هر محصول با کاربردهای ویژه خواهیم پرداخت . اما کاربدرهای عمومی این محصولات عبارتند از :

  • اتصال لوله های استیل به یکدیگر
  • اتصال لوله ها به مخازن
  • اتصال لوله های به
  • اتصالات لوله ها به وروها و خروجی های خط
  • نگهداشتن خرطومی ها توسط بست ها صورت میگیرد
  • تنظیم فشار با شیرهای پروانه ای استیل صورت میگیرد
  • انتقال جریان با خط مستقیم توسط شیرهای یکطرفه صورت میگیرد

از مناسبترین اتصالات ممکن برای متصل کردن دو سر یک لوله در بین اتصالات صنایع غذایی به مهره ماسوره ها اشاره میشود . این محصول از متریال 304 و 316 تولید میگردد  . محاسبات دقیق خط لوله کشی. …

کلیه کلمپ استیل های مخصوص صنایع غذایی  در متریال 304 و 316 را از استیل ارام بخواهید . همراه ما باشید با بهترین محصولات کلمپ ضد زنگ و مهار کردن اتصالات و لوله های استیل با انواع کلمپ ها

انواع زانو 45 درجه و 90 درجه در مسیرهای لوله کشی استفاده میشود . برای مطالعه بیشتر در مورد این عضو از اتصالات صنایع غذایی کلیک کنید . کاربرد زانو ها را همگی میدانیم اما اینکه چه متریالی میتواند

تقسیم جریان مایع یا گاز در کارخانجات مواد غذایی با راه استیل صنایع غذایی مخصوص صورت میگیرد . یک سیستم لوله کسی محاصبه شده با اتصالات استیل مخصوص را از استیل آرام بخواهید . اتسیل 304 و 316 ازجمه

سایزهای مختلف بست استیل 304 و 316 کاربردهای زیادی در مسیر لوله کشی ، تخلیه و تغییر جهت مسیر مایع و گاز و اتصال دو سر لوله و مهار لوله ها استفاده میشود . این بست ها را میتوانید از استیل آرام تهیه کنید

در هر سیستم لوله کشی و تاسیسات به انواع تبدیل های استیل صمایع غذایی نیاز دارید   . بهترین این دسته از اتصالات استیل صنایع غذایی را در متریال 304 و 316  و تلرانس های دقیق از ما تهیه کنید

دسترسی سریع به محتوای این مطلب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از موارد استفاده از لوله استیل، صنایع غذایی است. به‌منظور جلوگیری از آلودگی محصول تولیدشده، بسیاری از کارخانه‌های مربوط به صنایع غذا سازی، موظف هستند از دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی استفاده کنند. به‌کارگیری لوله استیل در صنایع غذایی به‌عنوان پیچیده‌ترین تأسیسات در غذا سازی به‌حساب می‌آید. این موضوعی است که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نقش لوله استیل در صنایع غذایی

تولیدکنندگان مواد غذایی در فرآیند تولید محصول نهایی از اتصالات و لوله‌های خاصی استفاده می‌کنند تا بتوانند سلامت محصول را تأمین نمایند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به سینی استیل استفاده کرد که در این کارخانه‌ها به کار گرفته می‌شود.

درواقع یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده یک کارخانه غذاسازی، لوله و اتصالات استیل است که به‌منظور استفاده در خط تولید، حمل مواد و نگهداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که نوع فلز ضدزنگ نیز باید موردتوجه قرار گیرد؛ زیرا هر فلز یا فولاد ضدزنگ مناسب برای انجام این کار نیست.

انواع لوله استیل در صنایع غذایی

در صنعت غذا سازی تجهیزات و اتصالات در طیف گسترده‌ای دسته‌بندی می‌شوند و این مهم‌ترین عامل دخیل در کیفیت محصول تولیدشده توسط کارخانه به شمار می‌رود. با توجه به اینکه محیط کارخانه‌های تولیدی محصولات غذایی با آب، رطوبت و بخارآب بیشتر از هر صنعت دیگری سروکار دارند، نیاز است تا از تجهیزاتی استفاده شود که در برابر این عوامل پایداری و مقاومت کافی داشته باشند.

اتصالات در این مکان‌ها بر اساس موقعیت، نوع تأسیسات و فرآیند تولید در دسته‌ها و انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • شیر پروانه‌ای صنعت غذا سازی
  • مهره‌ماسوره
  • شیر یک‌طرفه
  • زانو استیل
  • سه‌راهی استیل
  • بست استیل مخصوص
  • واشر مهره‌ماسوره
  • تبدیل استیل
  • دستگاه شست‌وشوی مخازن در صنعت غذا سازی.

کاربرد استیل 316

در بین انواع مختلف استیل یا فولاد ضدزنگ دو نوع استیل 316 و استیل 430 دو آلیاژ ایده‌آل برای ایجاد اتصالات و سیستم لوله‌کشی پیچیده صنایع غذا سازی کاربرد دارند که به کاربرد آن‌ها اشاره خواهیم کرد. استیل یا فولاد ضدزنگ نوعی از آلیاژ مقاوم در برابر زنگ‌زدگی است. وجود نیکل و کروم با درصد بالا موجب ایجاد چنین مقاومتی شده است. مشابه با آلیاژهای فولادی دیگر می‌تواند دمای حرارتی تا چند درجه بیشتر از فرایندهای تولیدی مواد غذایی را تحمل نماید. در حالت کلی از مقاومت حرارتی قابل‌توجهی برخوردار است.

مقاومت بالا در محیط‌های اسیدی، قلیایی و کلریدها یا نمک‌ها موجب شده است تا در بین انواع آلیاژ فولادی ضدزنگ بیشترین کاربرد را در صنایع غذایی داشته باشد. این در حالی است که آلیاژهای دیگر با قرار گرفتن در محیط‌های نمکی دچار حفره‌های سوراخ می‌شوند و این موجب وارد شدن آسیب به دستگاه می‌شود مانند فولاد استیل SS304.

کاربرد استیل 430

استیل یا فولاد ضدزنگ 430 عملکردی مشابه استیل 316 دارد با این تفاوت که مقدار نیکل موجود در استیل 430 متفاوت‌تر است. این در حالی است که میزان کروم استفاده‌شده در ساخت فولاد ضدزنگ 430 به همان میزان استیل 316 است. وجود درصد پایین‌تر نیکل در ساختار این نوع استیل باعث شده تا ازلحاظ قیمتی مقرون به‌صرفه‌تر باشد و همین دلیل کاربرد بیشتر آن در صنایع غذایی به شمار می‌رود.

از طرفی دیگر، یک نوع فولاد آلیاژی مغناطیسی است و در دسته آلیاژهای فریتیک قرار می‌گیرد. این محصول در برابر ترک‌خوردگی و ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین در برابر اسید نیتریک و اسیدهای آلی از خود واکنش عالی با مقاومت بالا نشان می‌دهند.

بهترین نوع استیل به‌کاررفته در صنایع غذایی

برای پاسخ دادن به این سوال که کدام نوع از استیل‌های به‌کاررفته در لوله و اتصالات صنایع غذایی بهتر یا کم‌خطرتر است؛ باید به نوع کاربرد استیل در صنعت غذا سازی توجه نمود.  استیل به‌کاررفته در تولیدی قنادی که شکلات تولید می‌کند با استیل استفاده‌شده در کارخانه‌ای که ماست تولید می‌کند، متفاوت از یکدیگر هستند.

با توجه به‌تمامی مطالب ذکرشده و کاربرد دو نوع استیل بیان‌شده در حالت کلی به‌کارگیری استیل 316 در ساخت ظروف یک انتخاب بهینه است. این آلیاژ در برابر نمک و ترکیبات اسیدی از لحاظ شیمیایی از مقاومت بیشتری برخوردار است.

در مقابل استیل 430، بهترین لوله استیل در صنایع غذایی است که برای تولیدکنندگان صنایع غذایی که با دمای حرارتی بالا سروکار دارند، گزینه بهینه‌ای است. مقاومت هر دو نوع آلیاژ از طریق الکتروپولیش کردن قابل‌افزایش است. استفاده از این روش موجب بهبودی لایه اکسید به‌منظور حفاظت از فولاد می‌شود. علاوه بر این تمامی برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های موجود بر سطح آلیاژ از بین رفته و از چسبندگی مواد غذایی به فولاد جلوگیری می‌کند. از طرفی کار تمیز کردن فولاد و تجهیزات نیز آسان‌تر می‌شود.

نکته قابل‌توجه در انتخاب نوع استیل مناسب برای خط تولید صنایع غذایی نحوه نگه‌داری سینی یا سبدی از جنس فولاد ضدزنگ است. شیوه صحیح نگه‌داری موجب افزایش طول عمر مفید آن می‌شود. در حالت کلی ورق‌های فلزی و استیل به‌هیچ‌عنوان نباید با فولاد ساده و غیر آلیاژی دیگر یا برس آهنی دچار خراش شوند. این کار موجب از بین رفتن لایه محافظتی در برابر اکسیدشده و در کیفیت محصول نهایی تولیدشده تأثیر مستقیمی خواهد داشت.

اتصالات صنایع غذایی | تولید کننده کلمپ استیل | واشر کلمپ

استیل به‌عنوان یک ماده‌ای که دارای خاصیت ضد رسوبی است در صنایع غذایی بیشترین کاربرد را در ایجاد لوله و اتصالات دارد. مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت استیل یا فولاد ضدزنگ موجب شده تا تولیدکنندگان صنایع غذایی به استفاده از این محصولات روی‌آورند.

البته باید به این نکته دقت داشته باشید که جنس فلز به‌کاربرده شده نباید به صورتی باشد که لوله دچار رسوب شده و موجب قطع شدن جریان سیالات شود. استیل یا فولاد ضدزنگ خاصیت قابل بازیافتی و تحمل فشار و وزن‌های بالا را دارد به همین دلایل می‌توان از آن‌ها به‌عنوان لوله و اتصالات استیل در صنایع غذایی بهره کافی را برد. برای اطلاع از می‌توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت‌ها با کارشناسان ما درتماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید.

چرا از لوله استیل در صنایع غذایی استفاده می‌شود؟

لوله استیل دارای ویژگی‌هایی ازجمله مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش، مقاوم در برابر زنگ‌زدگی، مقاوم در برابر خراش و ضربه و آسیب‌های احتمالی دیگر هستند علاوه بر این توانایی تحمل فشار زیادی رادارند.

کدام لوله استیل در صنایع غذایی بهترین گزینه است؟ 

استیل 430 یک نوع فولاد ضدزنگ مناسب و ارزان است که می‌تواند در صنعت غذاسازی، انتخاب خوبی باشد.