استان ها

آئین افتتاحیه کنگره ملی و بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری سرخط نیوز استان سمنان ،در آئین افتتاحیه بیست و ششمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ضمن خیرمقدم به دانشمندان و محققان حاضر در این کنگره بزرگ علمی، بیان نمود: راهی جز اقدامات جهادی برای گسترش علم در کشور نداریم و باید حرکت مستمر در مسیر تولید علم داشته باشیم.

دکتر کامران قدس با بیان اینکه امروز باید بیش از گذشته تولید کننده علم باشیم، خاطرنشان کرد: امروز همه متوجه هستند که باید مرجعیت علمی باشیم و این مهم به سادگی بدست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه برای تحقق رشد تولید علم، باید اقدامات بزرگ در کشور انجام شود، گفت: برگزاری این گونه رویدادها و کنگره‌های بزرگ علمی نشان می‌دهد که این اقدامات ارزشمند در کشور در حال انجام است.

دکتر قدس کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران را بزرگ‌ترین رویداد علمی دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان ارزیابی و تصریح کرد: امروز افتخار داریم میزبان بزرگترین رویداد علمی پژوهشی آموزشی دانشگاه از بدو تأسیس در 35 سال قبل تا کنون هستیم که این مهم نشان دهنده توانایی و تلاش‌های اقدامات جهادی در یک سال اخیر انجام شده است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه غنای علمی موجود نتیجه سال‌ها زحمت دانشمندان در سال‌های گذشته بوده است، ابزار امیدواری کرد تا پویایی موجود در کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی سمنان، در دوره‌های بعدی این کنگره نیز استمرار یابد.

همچنین دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در آیین افتتاحیه این رویداد گفت: پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای ۳۰۰ سخنران است که ۱۵ سخنران آن را استادان برجسته بین المللی تشکیل می‌دهد.

دکتر علی رشیدی پور افزود: ۴۶ سمپوزیوم و سخنرانی هشت تا ۱۴ محقق در هر سمپوزیوم از پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران برنامه‌ریزی شد و ۲۵ کارگاه آموزشی و تحقیقاتی در چارچوب این کنگره برگزار می شود و برگزاری چند گارگاه دیگر تا یک ماه پس از برگزاری کنگره در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ مقاله علمی شامل ۵۵۰ مقاله به صورت پوستر، ۳۴۳ مقاله به همراه سخنرانی در پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ۱۹ تا ۲۱ آنلاین ۱۴۰۲ ارایه می‌شود و ۲۵ مقاله مربوط به دانشمندان خارجی در این رویداد علمی ارائه خواهد ‌شد.

دبیر علمی این کنگره ادامه داد: سمپوزیوم تخصصی ویژه دانش آموزان نیز در پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران برنامه‌ریزی شده است و دانش آموزان مقالات خود را در بخش علوم اعصاب و هوش مصنوعی ارائه خواهند داد.

لازم به ذکر است: بیست و ششمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از امروز در پردیس آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان آغاز شده است و برگزاری تور گردشگری هشت ساعته بازدید از کویر، مناطق حفاظت‌شده پرور در شهرستان مهدیشهر و ارتفاعات سمنان به همراه رونمایی از محصولات دارویی و دستاوردهای علمی از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

46