آشنایی با لوازم یدکی ماشین

تصور کنید که ماشین شما یک موجود زنده است! در این صورت قطعات یدکی به عنوان اعضای بدن او عمل می کنند. جالب است بدانید توجه به کیفیت و عملکرد قطعات یدکی در سلامت و طول عمر خودرو بسیار موثر است. شناخت کامل قطعات خودرو و کاربرد آنها به شما کمک می کند تا بهترین قطعه را با بیشترین کارایی انتخاب کنید. با افزایش تعداد خودروها، نیاز رانندگان به خرید انواع لوازم یدکی نیز بیشتر شد. تا جایی که امروزه صنعت خودروسازی به یکی از سودآورترین مشاغل دنیا تبدیل شده است. البته گاها پیدا کردن قطعات سخت است ولی با شناخت وارد کننده ها می توانید راحت قطعات لازم را داشته باشید. آذین یدک تهران مثال خوبی در این زمینه برای واردکننده لوازم یدکی برلیانس و سایر ماشین های خارجی است.

اغلب خودروسازان برای حضور در این بازار پر سود و رفع نگرانی مشتریان خود برای تعویض قطعات خودرو، قطعات یدکی اورجینال را نیز به مشتریان خود عرضه می کنند. یکی از این تولیدکنندگان پرشین یدک است. پرشین یدک یکی از قدیمی ترین نمایندگی های قطعات خودرو آماده خدمت رسانی به شما می باشد. با استفاده از قطعات با کیفیت روی خودرو، عملکرد آن به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. در نتیجه آشنایی با قطعات خودرو نه تنها برای تعمیرکاران و فروشندگان ضروری است، بلکه هر شخصی که خودرو دارد باید بداند که لوازم یدکی مناسب چه ویژگی ها و اهدافی دارد.

لوازم یدکی خودرو چیست؟

قطعات یدکی شامل قطعاتی است که در صورت خرابی خودرو جایگزین انواع اصلی می شوند تا بتواند به کار خود ادامه دهد. چراغ های خطر خودرو یکی از این نمونه ها است. به مرور زمان قطعات خودرو به دلایل مختلف از جمله ضربه، تصادف و اصطکاک دچار مشکلات فنی می شوند که مانع از کارکرد بیشتر خودرو می شود. لوازم جانبی خودرو بر اساس نوع و مدل طراحی و ساخته می شود. به همین دلیل کارخانه های زیادی در این زمینه فعال هستند و انواع لوازم یدکی را با توجه به برند و نوع خودرو طراحی می کنند.

البته برخی افراد سودجو در بازار به فروش لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت نیز می پردازند که استفاده از آنها نه تنها عملکرد خودرو را بهبود نمی بخشد، بلکه بر سایر قطعات سالم نیز تاثیر منفی می گذارد و باعث آسیب دیدن آنها می شود. با گذشت زمان شکست خورده شود بسیار مهم است که هنگام خراب شدن خودرو، بهترین و با کیفیت ترین قطعات یدکی را تهیه کنید.

تعمیرکاران واجد شرایط می توانند به راحتی قطعات یدکی اصلی را از تقلبی یا تقلبی تشخیص دهند. زیرا هر روز با قطعات خودرو کار می کنند و اصالت قطعات را از روی ظاهر تشخیص می دهند.یک مکانیک حرفه ای باید تمام قطعات خودرو را بشناسد تا بتواند به راحتی آن را تعمیر یا تعویض کند. یکی دیگر از مواردی که با تعویض قطعات خودرو همراه است، نصب آن بر روی خودرو است. قطعات باید به درستی جا بیفتند تا به درستی کار کنند. قطعات یدکی خودرو بر اساس کاربرد در سه دسته زیر طبقه بندی می شوند.

ما 5 قطعه مهم و پرکاربرد خودرو را معرفی می کنیم

سیستم فنی هر خودرو پیچیدگی های خود را دارد. هر قطعه با همکاری سایر قطعات وظیفه خود را انجام می دهد و در نهایت شاهد حرکت چرخ خودرو هستیم. از مهمترین قطعات یدکی مورد استفاده در خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استارت، مهمترین قطعات خودرو

استارت خودرو وظیفه راه اندازی آن را بر عهده دارد و عامل اصلی راه اندازی موتور است. این قطعه در واقع یک موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. استارت از باتری برق می گیرد و پس از عبور از سیم پیچ، دنده های آن را می چرخاند.در این مرحله، کار استارت کامل شده و دور موتور حداقل به 100 دور در دقیقه رسیده است. با چرخاندن کلید برق از باتری به استارت می رود و می چرخد. در نتیجه این چرخش موتور شروع به حرکت می کند و ماشین استارت می خورد.

دیسک ها و دیسک ها از حساس ترین قطعات خودرو هستند
ترمز عامل اصلی توقف خودرو در مواقع اضطراری است که برای جلوگیری از تصادف بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهم ترین قطعات یدکی خودرو شناخته می شود. ترمز از دو قسمت اصلی کفشک و ترمز تشکیل شده است. برای توقف، خودرو به اصطکاک ایجاد شده توسط کاشی ها نیاز دارد. دیسک ترمز یکی دیگر از قطعات یدکی مهم خودرو است که به دلیل اصطکاک بین لنت و دیسک خودرو را متوقف می کند. هنگام ترمزگیری، دیسک تحت فشار زیادی قرار می گیرد و در نهایت خودرو را متوقف می کند. حال اگر از لنت های بی کیفیت و فرسوده استفاده کنید، دیسک نیز آسیب می بیند که در نهایت قدرت ترمزگیری خود را از دست می دهد.

ملخ و فن از لوازم یدکی خودرو پرکاربرد هستند
یکی دیگر از مهم ترین سیستم های خودرو، تجهیزات خنک کننده است که از چندین قسمت مانند رادیاتور، پمپ آب، پروانه، خنک کننده و ترموستات تشکیل شده است.وظیفه سیستم خنک کننده کاهش حرارت خودرو است که در صورت افزایش بیش از حد دما از آسیب دیدن سایر قطعات و یا خرابی آنها جلوگیری می کند. یکی از علائم هشدار دهنده خرابی فن و پروانه خودرو، هشدار گرمای بیش از حد است که برای خرید بهترین قطعه یدکی باید هر چه سریعتر اقدام کرد.

شمع و وایر شمع حساس ترین قطعات خودرو
سیم و شمع دو عملکرد متفاوت در بین قطعات یدکی خودرو دارند. شمع قطعه ای است که در کنار سیلندر خودرو قرار گرفته و جرقه لازم برای احتراق را در محفظه مخصوص ایجاد می کند. اما سیم ماشین قسمتی است که برق لازم را از سیم پیچ به شمع می رساند. پس شمع و سیم دو قسمتی هستند که به هم نیاز دارند و بدون شمع سیم نمی تواند وظیفه مهم خود را به درستی انجام دهد.

موتور، لوازم یدکی اصلی خودرو
تمام خودروها نیروی لازم برای حرکت از موتور را تامین می کنند. فرآیند احتراق به طور مداوم تکرار می شود تا زمانی که نیروی لازم برای حرکت خودرو ایجاد شود. موتور دارای تعداد مشخصی سیلندر است که هر کدام دارای یک محفظه احتراق مجزا هستند. قدرت کل آن نیز به اندازه و نوع موتور بستگی دارد و هر چه زمان جرقه زنی بیشتر باشد سرعت خودرو نیز بیشتر می شود.

تشخیص قطعات یدکی اصلی از تقلبی

امروزه با توجه به افزایش قیمت قطعات خودرو، افراد سودجو اقدام به تولید قطعات تقلبی و ارسال قطعات بی کیفیت به بازار کرده اند. از آنجایی که برای تولید قطعات یدکی از مواد اولیه نامناسب استفاده می شود، قیمت این قطعات خودرو کمتر از قطعات اصلی و باکیفیت خواهد بود که مشتریان را به خرید قطعات تقلبی وسوسه می کند. اما این انتخاب اشتباه فقط جیب سودجویان را پر خواهد کرد.

اگرچه هزینه اولیه خرید قطعات یدکی تقلبی کمتر است، اما کیفیت پایین آنها باعث می شود راننده زودتر آنها را تعویض کند. همچنین عملکرد نادرست قطعات یدکی تقلبی بر سلامت سایر قطعات خودرو تاثیر گذاشته و در دراز مدت به آنها آسیب می رساند. بنابراین، اگر نمی خواهید از قطعات تقلبی برای خودرو خود استفاده کنید، با تعمیرکاران قابل اعتماد و با تجربه تماس بگیرید تا مطمئن شوید که از قطعات اصلی خودرو استفاده می کنید و کارایی آنها را تضمین می کنند.

نتیجه
این روزها شاهد قیمت های متفاوت انواع لوازم یدکی هستیم و دلیل این امر تولید قطعات مختلف با کیفیت های متفاوت است.اما مهمترین چیز خرید قطعات اصلی خودرو با قیمت مناسب است. چنین خریدی تنها با یافتن فروشگاهی قابل اعتماد و مطمئن مانند پرشین یدک امکان پذیر است که قطعات با کیفیت و قیمت مناسب را برای حفظ رضایت مشتری ارائه می دهد.

دانش کامل قطعات خودرو و استفاده از آنها به هر راننده بینش بسیار خوبی در انتخاب بهترین قطعات خودرو می دهد. قطعات خودرو در سه قسمت بدنه، قسمت جلو و گیربکس استفاده می شود و از مهمترین آنها می توان به استارت، صفحات و شمع ها اشاره کرد. مراجعه به یک تعمیرکار معتبر و حرفه ای تضمین کننده استفاده از بهترین قطعات یدکی برای خودروی شماست.

خروج از نسخه موبایل