علمی و پزشکی

آغاز بزرگترین پروژه درمانگاهی تامین اجتماعی در گیلان

سرخط نیوز/گیلان مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: تا چند ماه آینده کلنگ احداث بزرگترین پروژه درمانگاهی سازمان تامین اجتماعی را در بیمارستان حضرت رسول می زنیم.

دکتر حسین ابراهیمی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید املاکی کومله در گفت وگو با سرخط نیوز، با اشاره به اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان در یک سال و نیم گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه ساخت و ساز فضای درمانی، شاهد بهره برداری از بیمارستان شهید املاکی لنگرود به عنوان دومین بیمارستان تامین اجتماعی در استان بودیم.

وی مساحت بیمارستان شهید املاکی را بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع دانست و افزود: این بیمارستان دارای بخش های مختلف مردان، زنان، آزمایشگاه، تصویربرداری، رادیولوژی، آی.سی.یو، سی.سی.یو، اتاق عمل و… است که به مردم شرق گیلان و کل استان خدمت رسانی می کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه درمانگاه های اسالم و لوشان و درمانگاه بیمارستان شهید املاکی را از تک شیفت به دو شیفت رساندیم، تصریح کرد: بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت، جنرال و ۲۰۰ تختخوابه بوده و لذا طی یک سال گذشته هتلینگ دو بخش را اتمام و هتلینگ چهار بخش دیگر را شامل ان.آی.سی.یو، لنژری، آشپزخانه و… آغاز کردیم.

ابراهیمی از افتتاح بخش ان.آی.سی.یو تا ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: برای این بخش بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه و ۱۲ تخت به مجموع تخت های بیمارستان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه می خواهیم بیمارستان حضرت رسول(ص) را از ۲۰۰ تخت به بیش از ۲۵۶ تخت برسانیم، عنوان کرد: با این افزایش، بیمارستان تخصصی به فوق تخصصی تبدیل می شود؛ همچنین تا چند ماه آینده کلنگ احداث بزرگترین پروژه درمانگاهی سازمان تامین اجتماعی را در بیمارستان حضرت رسول می زنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان همچنین از کلنگ زنی پروژه ساختمان مجزای اورژانس و آنژیو بیمارستان مذکور تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: بعد از ۳۰ سال مشکل سند مالکیت بیمارستان را نیز حل کردیم و لذا روند توسعه بیمارستان و جذب نیروی انسانی و خرید امکانات و تجهیزات با سرعت پیش می رود.

وی در ادامه از ورود دستگاه “سی آرم” به بیمارستان حضرت رسول تا هفته آینده خبر داد و یادآور شد: این دستگاه در خاورمیانه بی نظیر است.

ابراهیمی با بیان اینکه امیدواریم امسال کلنگ احداث درمانگاه پلی کلینیک را در لاهیجان و صومعه سرا بزنیم، متذکر شد: در نظر داریم درمانگاه منجیل را نیز امسال به سرانجام برسانیم و مردم منطقه از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

انتهای پیام

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.