اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آیا افزایش متابولیسم با مصرف قهوه به صورت دائمی ممکن است برای همه افراد صحیح باشد؟

فواید و مضرات قهوه

فواید قهوه

  1. درمان پیسی با قهوه های گانودرما: نوشیدن قهوه در اول صبح و به مقدار مناسب، می تواند به چربی سوزی کمک کند.کافئین حدود 4 تا 11 درصد متابولیسم بدن را افزایش می دهدو اکثر چربی سوزها ی ورزشی مقداری کافئین هم در خود دارند.
  2. نوشیدن قهوه، قبل از ورزش، عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و در حین تمرین خستگی کمتری را احساس می کنید و راحت تر می توانید ادامه دهید.
  3. در یک گرم قهوه خالص مقدار زیادی آنتی اکسیدان یافت می شود.می دانید که آنتی اکسیدان ها مقدار زیادی اغلتهاب را کاهش می دهند و این برای افرادی که رژیم لاغری دارند بسیار مفید است.
  4. عادت نوشیدن قهوه روزانه و منظم، شما را از ابتلا به نقرس هم دور نگه می دارد.
  5. مصرف کم و متداول قهوه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود برخلاف آنچه تا کنون شنیده اید.
  6. بهبود حافظه: با نوشیدن دائم و مقدار کم قهوه، از حافظه خود محافظت کنید.

ضررهای قهوه

  1. قهوه گانودرما برای پسوریازیس: نوشیدن بیش از حد و افراطی قهوه در طول روز و به طور متداول قطعا باعث بالا رفتن فشار خون می شود. حال اگر فردی ازقبل هم فشار خون بالایی دارد، و یا کمی تپش قلب دارد، ممکن است علاوه بر افزایش فشار خون، دچار عوارض قلبی، حمله قلبی و… هم بشود.
  2. قهوه و مشتقات آن ( که دارای کافئین زیاد هستند)،اسیدی هستند ومی دانید که هر ماده ی اسیدی دیواره ی معده را ضعیف کرده و به راحتی باعث جذب باکتری هال می شوند. خب این برای همه نباید نگران کننده باشد، بلکه فقط برای افرادی که خود کمی مشکلات گوارشی دارند باید مراقبت شود.
  3. گاهی ما انتخاب می کنیم که قهوه بنوشیم که بیشتر بیدار بمانیم و یا کمبود خوابمان را جبران کنیم و راحت تر کارها را انجام دهیم. اما در نظر داشته باشید که نوشیدن زیاد قهوه، مخصوصا در ساعات پایانی روز حتما ایجاد بی خوابی می کندو ممکن است رنج بی خوابی شدید را به افراد بدهد.
  4. یکی از عوارض مصرف قهوه، افزایش هورمون کورتیزول می باشد، که تاحد کافی خوب هم هست. اما ترشح زیاد این هورمون باعث افزایش اضطراب، پرخوری و چاقی می شود.
  5. نوشیدن قهوه با معده خالی، ایجاد سوء هاضمه می کند. حتما قهوه را بعد از وعده ی غذایی خود بنوشید.

یک فنجان قهوه بنوشید…

شیوه درست مصرف قهوه در طول روز

فروشگاه محصولات دکتر بیز در تهران: پزشکان و متخصصان معمولا مقدار مجاز قهوه را درطول یک روز حدود 300 میلی گرم برابر با سه فنجان 8 اونسی ( معادل 240 سی سی ) توصیه می کنند  که نه تنها  برای سلامتی هیچ گونه ضرری نخواهد داشت، بلکه مفید هم خواهد بود.

خب این یک نظریه ی علمی است و برای عموم افراد. اما واقعیت این است که قهوه، ازجمله مواد مصرفی است که نمیتوان برای همه یک مقدار مشخص از آن را تجویز کرد.

بعضی از افراد در روز تا پنج فنجان قهوه هم مصرف می کنند و دچار هیچ گونه عارضه ای نمی شوند و بعضی هم با نوشیدن یک فنجان قهوه دچار تپش قلب یا عوارض دیگر می شوند. اینها همه بستگی به سلامت جسمی فرد دارد.

بسیاری از محققان معتقدند که افرادی که به مصرف کافئین ( قهوه) هادت می کنند، بعدا در ترک آن دچار مشکل خواهند شد چون وابستگی شدیدی دارد.

هم از نظر روحی وابستگی ایجاد می کند و هم بدن خود را با آن تنظیم می کند و بعدا با کمبود آن دچار اختلال می شود.

آیا قهوه چاق کننده است نی نی سایت | افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی | بهترین قرص برای بالا بردن سوخت و ساز بدن

چه نوع از  قهوه را مصرف کنیم؟

خب برای جواب دادن به این سوال بهتر است اول بررسی کنیم که در هر نوع قهوه چه مقدار کافئین وجود دارد:

به طور کلی دانه های قهوه که برای مصرف عادی مردم تولید می شوند، عربیکا و روبوستا هستند که کافئین موجود در قهوه روبوستا دو برابر قهوه عربیکاست.

مهمترین عامل تاثیر گذار در میزان مصرف کافئین در مدل دم کردن آن است.

اغلب، افراد فکر می کنند که یک فنجان اسپرسو کافئین بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه دمی دارد. اما این می تواند بسیار متفاوت باشد. چون قهوه دمی می تواند ترک باشد که این گفته را تصدیق می کند و یا می تواند یک قهوه دمی  v60 باشد که کاملا برعکس هست.

قهوه دمی یا فوری:

قهوه دمی قهوه ای است که ابتدا باید دانه های قهوه را متناسب با نوع دستگاه قهوه ساز، آسیاب کرده و در طی مراحلی، قهوه را دم کرد.

قهوه فوری، دانه های قهوه ای هستند که آب آنها را گرفته و به دانه های ریز تبدیل می کنندو برای آماده کردن آن، فقط کافی است محتوای بسته های قهوه فوری را در فنجان ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید.

نسبت به زمان و علاقه خود یکی را انتخاب کنید.

مصرف قرص کافئین به جای قهوه:

یک اشتباه خطرناک، که اغلب برای ورزشکاران پیش می آید، استفاده از قرص کافئین به جای قهوه است.

قرص کافئین، حاوی مقدار زیادی کافئین است و شاید یکبار، دو بار، به طور موقت انرژی لازم را به شما بدهد و آسیب جدی هم به شما نرساند اما قطعا مصرف به دفعات بیشتر آسیب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

انواع اسپرسوسازهای خانگی

خرید اسپرسوساز بسیار باب شده و برندهای مختلفی وجود دارد. چند نمونه از بهترین ها با قیمت مناسب را اینجا معرفی می کنیم:

  • اسپرسوساز دلونگی delongi 685
  • اسپرسوساز آزورazur 625
  • اسپرسوساز آزور azur640
  • اسپرسوساز نوا