برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

آیا جراحی بینی روی بینایی تاثیر دارد؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از بیماران قبل از انجام جراحی بینی از جراح بینی خود می پرسند این است که آیا جراحی بینی بر وضعیت چشم ها تأثیر می گذارد یا خیر. یا به عبارتی آیا جراحی بینی باعث تغییر فاصله بین چشم ها می شود؟ برخی از افراد تصور می کنند که بینایی آنها با جراحی بینی مختل می شود. متأسفانه افرادی که در زمینه جراحی بینی متخصص نیستند در برخی موارد نظرات اشتباه بسیاری می دهند. در این مقاله با بهترین جراح بینی شیراز همراه باشید تا تاثیر جراحی بینی بر چشم و بینایی را بیشتر بررسی کنیم.

یکی از سوالات متداول افراد متقاضی جراحی بینی در مورد تاثیر جراحی بینی بر روی چشم است. آیا جراحی روی شکل چشم تاثیر می گذارد؟ آیا جراحی بینی روی دید تاثیر می گذارد و باعث تاری می شود؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات خود پاسخ دهیم:

عوارض جراحی بینی روی چشم چقدر درست است؟

جراحی بینی ربطی به عصب بینایی ندارد و نمی تواند روی آن تاثیر بگذارد.

با این حال، مشخص نیست که آیا این مکانیسم بر شکل چشم تأثیر می گذارد یا خیر. در پاسخ به سوال خیر باید گفت که می تواند تاثیر غیرمستقیم بر روی فرم چشم داشته باشد.

اما این زمانی اتفاق می‌افتد که جراح بیشتر از حد معمول استخوان بینی را برمی‌دارد و به بینی لبه بزرگ‌تری می‌دهد، در این صورت اگر کسی از جلو به شما نگاه کند، به دلیل استخوان اضافی برداشته شده، چشم‌های شما به این شکل می‌شود. دیگران متفاوت هستند

بنابراین، اگر برای جراحی زیبایی بینی فانتزی اقدام می کنید، در جراحی فانتزی استخوان های بیشتری در بینی وجود دارد، در این صورت ممکن است بعد از جراحی وضعیت چشم هایتان متفاوت باشد.

اثرات جراحی بینی بر روی چشم

آیا جراحی زیبایی بینی بر وضعیت چشم تاثیر می گذارد؟

در مواردی که برخی از بیماران دارای تیغه بینی پهن و بزرگ به خصوص در ناحیه ریشه بینی یعنی فاصله بین دو چشم هستند، متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با رینوپلاستی تیغه بینی را باریک می کند. . به همین دلیل ممکن است بیمار فکر کند که وضعیت چشم ها پس از بهبودی تغییر کرده است.

در برخی موارد برعکس حالتی است که فرد دارای تیپ بینی آسیایی است. یعنی بینی تیغه ندارد و جراح بینی باید با جراحی تیغه بینی را برای این افراد بازسازی کند. این افراد ممکن است پس از عمل متوجه شوند که وضعیت بینی و فاصله بین چشم ها تغییر کرده است.

در این دو نوع بینی می توان باعث تغییر شکل چشم ها شد، اما عمل جراحی بینی تاثیری بر فاصله واقعی بین دو چشم و فاصله واقعی بین استخوان کره چشم یا استخوان اربیتال ندارد.

آیا جراحی بینی باعث کاهش بینایی می شود؟

متاسفانه در جامعه به دلیل عدم آگاهی در زمینه پزشکی و شایعات نادرست می توان در مورد ارتباط جراحی زیبایی بینی و صورت اظهار نظر کرد. برخی از بیماران فکر می کنند که بینایی با جراحی بینی کاهش می یابد. جالب ترین نکته این است که برخی می گویند بعد از جراحی بینی چشمانشان زیاد شده است. اما حقیقت این است که جراحی بینی تاثیری بر حدت بینایی ندارد.

مصرف کمی دارو نیز می تواند عوارض خاص خود را داشته باشد. عمل بینی به همین صورت است و ممکن است عوارض موقتی داشته باشد.

نباید فراموش کنیم که جراحی بینی ربطی به اعصاب بینایی ندارد و روی بینایی تاثیری ندارد.

ضمناً باید دانست که اگر جراحی بینی توسط بهترین جراحان زیبایی در تهران انجام شود، عوارض جراحی به حداقل می رسد.

در نهایت در پاسخ به تاثیرات جراحی بینی بر روی چشم ها باید گفت که از نظر علمی جراحی بینی تاثیری در موقعیت چشم ها یا فاصله بین چشم ها ندارد. این تنها اشتباه بینایی فرد بعد از تعویض بینی است که تصور می شود باعث تغییر چشم شده است. علاوه بر این، جراحی بینی تاثیری بر بینایی فرد ندارد.