اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آیا گیاهان دارویی مفید برای کمک به بهبود عملکرد تیروئید هستند؟

آیا درمان گیاهی کمکاری تیروئید عوارضی دارد؟

دمنوش مفرح بیز: شما اگر مبتلا به بیماری کم‌کاری یا پرکاری تیروئید باشید، به طور مکرر از اقوام، آشنایان و همسایه‌هایتان می‌شنوید که فلان گیاهی با تیروئید کاری می‌کند کارستان، شفا می‌دهد، کاملا این بیماری را محو و نیست می‌کند و صدها بیان مشابه که هیچ پایه و اساس درستی ندارد.

بیشتر بخوانید:

قیمت دمنوش بانوان بیز: به شما حق می‌دهیم که گاهی بین دو راهی استفاده از درمان‌های گیاهی برای بیماری کم‌کاری تیروئید قرار می‌گیرد، چون احتمالا شنیده‌اید که گیاهان دارویی اصلا عارضه‌ای ندارند. این تفکر از اساس اشتباه است. باید به شما بگوییم گیاهان دارویی هم دارای عوارض خاص خود هستند.

 توصیههایی درباره درمان گیاهی بیماری کمکاری تیروئید که نباید فراموش کنید

بعضی از درمان‌های گیاهی که توسط متخصصان تغذیه به شما معرفی شده‌اند، می‌توانند برای شما سودمند باشند.

اما بدون اطلاعات علمی کافی و صرفا بر اساس تجربه غیر علمی دیگران، اقدام به مصرف داروی گیاهی برای تنظیم تیروئید درست نیست.

سفارش دمنوش لاغری دکتر بیز: اگر دوستان و سایر اطرافیانتان درباره درمان گیاهی برای کم‌کاری تیروئید به شما توصیه‌ای داشته‌اند؛ در بخش نظرهای همین مقاله با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

قبل از اقدام به هر نوع درمان گیاهی برای تنظیم تیروئید سوالهای زیر را از خود بپرسید

  • اصول صحیح مصرف این گیاه چگونه است؟
  • دقیقا چه مقدار از این گیاه باید بخورید تا اثر بهبودبخش بر عملکرد تیروئید داشته باشد؟
  • اگر بیشتر از حد نرمال از این گیاه مصرف کردید، چه پیش‌آمدی ممکن است رخ دهد؟
  • اگر دچار مسمومیت بعد از مصرف شوید، می‌دانید که داروی ضد این گیاه چیست؟
  • آیا این گیاه عارضه تهدیدکننده برای سلامتی و عملکرد اعضای بدن دارد؟
  • آیا تداخلات دارویی این گیاه را با سایر مواد غذایی و دارویی می‌دانید؟

جواب اکثر سوالات بالا را نه شما می‌دانید و نه پزشکان؛ چون تحقیقات پزشکی هنوز این اطلاعات را تعیین و تایید نکرده‌اند. بنابراین با توجه به اینکه هم اطلاعات موجود در خصوص گیاهان تنظیم کننده تیروئید ناقص است، هم بیماری کم‌کاری تیروئید از جمله بیماری‌هایی است که شما باید در نرمال نگه داشتن سطح هورمون‌های تیروئیدی با دقت و وسواس برخورد کنید، درمان گیاهی برای بیماری کمکاری تیروئید بهصورت خودسرانه اقدامی کاملا اشتباه است.

داروی گیاهی برای تیروئید پرکار | درمان صد در صد کم کاری تیروئید | درمان کم کاری تیروئید در طب سنتی دکتر خیراندیش

بیشتر بخوانید:

سخن آخر:

ما در مجله سلامت و درمان دکتردکتر به شما توصیه می‌کنیم که به جای استفاده کردن از گیاهانی که اثر آنها بر تیروئید هنوز کامل مشخص نیست، برای درمان کم‌کاری تیروئید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. همچنین دستورات دارویی و توصیه‌های پزشک خود در مورد تغذیه و فعالیت‌های متناسب با هیپوتیروئیدی را درست و دقیق اجرا کنید.

اگر تا به حال داروی گیاهی برای کم‌کاری تیروئید مصرف کرده‌اید، یا موافق درمان گیاهی اختلالات تیروئید هستید؛ نظرها و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر افرادی که خواننده این مطلب هستند، در میان بگذارید.

تمام سوالات خود را در مورد درمانهای سنتی و گیاهی تیروئید در بخش نظرهای همین مقاله از ما بپرسید. پزشکان و کارشناسان دکتردکتر آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست

1- گیاه اکیناسه Echinacea
این گیاهی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار بکار می‌رود و برای کسانی که تیروئید پرکار یا کم کار دارند مفید است. یک متخصص سیستم ایمنی ۲۰ سال است که ریشه اکیناسه را به بیماران خود تجویز می‌کند و اثرات مثبتی را مشاهده کرده است.

گیاه اکیناسه برای کسانی که تیروئید پرکار یا کم کار دارند مفید است

  1. گیاه شیرین بیان
    این گیاه برای برقراری تعادل بین غده‌های بدن بسیار مفید است و بیماران تیروئید که از خستگی رنج می‌برند از مصرف آن انرژی می‌گیرند. علاوه بر این، موسسه پزشکی تکزاس موفق به استخراج ماده موثره در آزمایشگاه شد و متوجه تاثیر ضد سرطان آن در مورد غده تیروئید شد. شیرین بیان برای درمان بالینی سرطان غده تیروئید و اختلالات آن موثر است.

بیماران تیروئید که از خستگی رنج می‌برند از مصرف گیاه شیرین بیان انرژی می‌گیرند

  1. گیاه شیپوری Bugle
    تحقیقات سال 2013 تاثیر عصاره شیپوری بر روی 403 بیمار با غده تیروئید پرکار را تایید کرد. پژوهشگران تاثیر مثبت آن و بهبود عوارض بیماران را ثبت کردند و هیچ‌گونه عوارض جانبی نیز گزارش نشده است. بخاطر موثر بودن تخم شیپوری در درمان اختلالات ملایم غده تیروئید، بعضی از متخصصان از آن بجای داروهای شناخته شده استفاده می‌کنند.

عصاره شیپوری در درمان اختلالات ملایم غده تیروئید مفید است

  1. گیاه اشووغاندا Ashwagandha
    این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و مستقیما بر غده تیروئید و ترشحات آن تاثیر دارد. تعادل هورمونی ایجاد می‌کند و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و در رفع خستگی و عوارض ضد التهابی هم موثر است. یک تحقیق در سال 2011 تاثیر این گیاه بر فعالیت‌های غده تیروئید را مشخص کرده است.

گیاه اشووغاندا خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و مستقیما بر غده تیروئید و ترشحات آن تاثیر دارد

  1. گیاه بوکوپا Bacopa
    تحقیقات نشان داده‌اند که بوکوپا می‌تواند غده تیرویید را تحریک کند و عوارض پرکاری آن را برطرف کند. این گیاه می‌تواند تراکم هورمونی تیروئید را به میزان 41 درصد تنظیم بکند و عوارض جانبی هم ندارد.

بوکپا می‌تواند غده تیرویید را تحریک کند و عوارض پرکاری آن را برطرف کند

  1. گیاه رایگان Eleuthero
    این گیاه برای بیماران تیروئیدی معجزه می‌کند. سطح هورمون تیروئید را تنظیم کرده و با ماده موثره خود عملکرد عادی آن را باعث می‌شود.

گیاه رایگان برای بیماران تیروئیدی معجزه می‌کند

  1. گیاه بلادراک Bladderwrack
    به غیر از تیرویید پرکار، این گیاه تاثیرات دیگری بر سلامت عمومی بدن دارد. این گیاه دریایی مقدار زیادی ید دارد که می‌تواند باعث تحریک غده تیروئید شود. این گیاه عملکرد عادی تیروئید را باز می گرداند و به کوچک شدن آن کمک می‌کند. ترشحات هورمون تیروئید را افزایش داده و به این ترتیب با بیماری‌های آن مقابله می‌کند. در حالیکه از این گیاه برای درمان اختلالات تیروئید استفاده می‌شود، اما هنوز به درستی درباره نحوه کارکرد آن اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

گیاه بلادراک برای درمان تیرویید پرکار مفید است

  1. گیاه پنبهدانه Flaxseed
    این گیاه از نظر اسید‌های چرب پایه، به ویژه امگا3 بسیار غنی است و برای سلامت تیروئید بسیار مفید است. بنا بر تحقیق مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مصرف غذاهای غنی از امگا3 به تولید هورمون‌های تیروئید کمک می‌کنند و جلوی اختلالات تیروئید را می‌گیرند.