برترین های کسب و کارعمومی

استقبال میلیونی از «ترِدز»، شبکه اجتماعی جدید مارک زاکربرگ و رقیب توئیتر

تنها ساعاتی پس از رونمایی مارک زاکربرگ از شبکه اجتماعی جدیدش با عنوان ترِدز، پنج میلیون نفر در این شبکه که از آن با عنوان «قاتل توئیتر» هم یاد شده، حساب کاربری درست کردند.

خبرگزاری رویترز از جمله شخصیت‌هایی که بلافاصله به این شبکه اجتماعی پیوستند، به کیم کارداشیان، سلبریتی آمریکایی، جنیفر لوپز، خواننده و هنرپیشه، شکیرا، خواننده، و الکساندرا اکازیو کورتِز، عضو جوان مجلس نمایندگان آمریکا، اشاره کرده است.

کمپانی‌های بزرگی چون بیل‌بورد و اچ‌بی‌اُ و نت‌فلیکس هم بلافاصله به شبکه تردز پیوستند.

مارک زاکربرگ، مالک کمپانی مِتا که فیس‌بوک و اینستاگرام را نیز شامل می‌شود، روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه، با انتشار اولین پست در تردز، به معنای رشته‌ها، از آن رونمایی کرد.

آقای زاکربرگ بعدا اعلام کرد که در هفت ساعت نخست ده میلیون نفر در این اپلیکیشن شبکه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.

تردز در حال حاضر در صد کشور دنیا قابل دسترسی است، اما به دلیل قوانین نظارتی اروپا، هنوز ساکنان اتحادیه اروپا به آن دسترسی ندارند.

در حال حاضر تردز مستقیما به اینستاگرام متصل است و تنها کسانی که در اینستاگرام حساب کاربری دارند می‌توانند در تردز عضو شوند. به نوشته رویترز به نقل از تحلیل‌گران بازار، این ارتباط مستقیم با اینستاگرام کار پیوستن به تردز را آسان کرده و باعث می‌شود بخش بزرگی از درآمد توییتر از تبلیغات به این شبکه اجتماعی انتقال یابد.

شوخی زاکربرگ با ایلان ماسک در توییتر:

رونمایی از این شبکه اجتماعی جدید که دست‌کم یک تحلیل‌گر بازار از آن به عنوان «قاتل توئیتر» نام برده در زمانی رخ می‌دهد که توییتر هر روز محبوبیت خود را بیشتر از دست می‌دهد.

همزمان ایلان ماسک که با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار سال گذشته مالکیت توئیتر را به دست آورد هر روز با مشکلات جدیدی در این شبکه اجتماعی روبه‌رو می‌شود که به گفته کارشناسان بخش اعظم آنها نتیجه اقدامات و تصمیمات خود اوست.

تردز از نظر دیداری و کاربردی بسیار شبیه توئیتر است، اما پست‌های طولانی‌تر (تا ۵۰۰ حرف) و ویدئوهایی تا پنج دقیقه می‌‌توان در آن منتشر کرد.

مارک زاکربرگ در پست‌هایی که پس از رونمایی از تردز در آن منتشر کرد، مستقیماً به توئیتر اشاره کرد و نوشت: «به نظر من باید اَپی برای مکالمه‌های عمومی وجود داشته باشد با بالای یک میلیارد نفر عضو. توئیتر فرصت این کار را داشت، اما به آن نرسید. امیدم این است که ما خواهیم رسید.»

با استفاده از گزارش‌های رویترز، گاردین، تردز از روز چهارشنبه ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) در اپ‌استور قرار گرفت. با این حال استفاده از آن در اروپا به دلیل نگرانی‌های مربوط به نظارت بر حفاظت از داده‌ها به تعویق افتاده است.

این اپلیکیشن جدید می‌تواند از بیش از دو میلیارد کاربر اینستاگرام، از جمله ستاره‌‌هایی مانند شکیرا یا رسانه‌هایی مانند “هالیوود ریپورتر” و نت‌فلیکس بهره‌مند شود و لازم نیست از صفر شروع کند.

تردز در حال حاضر فاقد پست‌های تبلیغاتی است.

دانلود threads با لینک مستقیم | دانلود برنامه threads از گوگل پلی | دانلود برنامه threads با لینک مستقیم

بیش از ۱۰ میلیون مشترک در شروع کار

مارک زاکربرگ درباره موفقیت تردز نوشت که این اپلیکیشن ۱۰ میلیون ثبت نام در ۷ ساعت اول داشته است. با افتادن توییتر به دست ایلان ماسک و تغییراتی که باعث ناخشنودی بسیاری شد، گروه بزرگی از کاربران منتظر اپلیکیشن جدیدی برای جایگزینی بودند. چهار ساعت پس از شروع به کار تردز بیش از ۵ میلیون کاربر از آن استقبال کردند.

متا امیدوار است که به کانال ارتباطی مورد علاقه جدید برای افراد مشهور، سیاستمداران و صاحبان کسب و کار تبدیل شود و از هرج و مرج ایجاد شده در توییتر توسط ایلان ماسک، بهره زیادی ببرد.

بیشتر بخوانید:

متا در اواسط ماه مارس اعلام کرد که در حال کار بر روی یک شبکه اجتماعی جدید غیرمتمرکز و مستقل است که می‌تواند رقیب بالقوه توییتر شود.

تغییراتی که باعث خشم کاربران از توییتر شد

ایلان ماسک در چند روز گذشته با تصمیم خود برای  کردن تعداد توییت‌های روزانه و پولی کردن “توییت‌دک” (Tweetdeck) در آینده نزدیک، باعث خشم کاربران شد.

بیشتر بخوانید:

او روز دوشنبه ۳ ژوئیه اعلام کرد که استفاده از این داشبورد کاربری منحصراً برای کاربرانی که پرداخت کنند، محفوظ خواهد بود.

از آنجا که توییت‌‌دک به ویژه توسط روزنامه‌نگاران و پژوهشگران استفاده می‌شود، به دلیل محدودیت‌های جدید دیگر برای آنها قابل اتکا نیست. علاوه بر این، توییت‌ها دیگر برای کاربران اینترنتی که وارد توییتر نشده‌اند، قابل مشاهده نیستند.

با خرید فالوور تردز اینستاگرام، در عرض چند دقیقه فالوور های خود در تردز اینستاگرام به صورت انبوه افزایش دهید. دانلود تردز عنوان یک اپلیکیشن هوشمند برای ارتباط آسان تر با کلوز فرندز در اینستاگرام می باشد

منبع: سایت تردز