فرهنگ و هنر

اظهارات ضرغامی درباره رونالدو، تاخیر در سریال سروش صحت

توضیحاتی درباره دلایل خشک شدن «چشمه علی»، اظهارات ضرغامی درباره رونالدو و ایتا و بله، تعطیلی موزه‌ها، کاخ‌ها و اماکن تاریخی، دعوت ایران از عربستان برای ثبت یک میراث مشترک، و تاخیر در انتشار «صداتو»، «پدرخوانده» و سریال سروش صحت از اخبار فرهنگی هنری ۲۲ شهریور بود.

به گزارش سرخط نیوز، روز چهارشنبه ۲۲ شهریور، مدیر پایگاه میراث ملی ری درباره دلایل احتمالی خشک شدن چشمه علی و اقداماتی که تاکنون برای رفع آن انجام شده است، توضیحاتی داد.

رونالدو به ایران بیاید باید «بله» و «ایتا» نصب کند

این در حالی بود که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کنند.

موزه‌ها، کاخ‌ها و اماکن تاریخی تعطیل شدند

همچنین تمام اماکن تاریخی، موزه‌ها، کاخ‌ها و پایگاه‌های ملی و جهانی همزمان با رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) تعطیل هستند.

دعوت ایران از عربستان برای ثبت یک میراث مشترک

افزون بر این‌ها، معاون میراث فرهنگی از عربستان سعودی برای پیوستن به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت میراث ناملموس «ضیافت افطاری» دعوت کرد.

علیرضا خمسه: دوست داشتم جای اکبر عبدی در «مادر» بودم

نشست «کمدی؛ سینمایی برای تمام فصول» با حضور علیرضا خمسه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با روز ملی سینما در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد. خمسه در این نشست اظهار کرد: نقشی که همیشه دوست داشتم آن را بازی کنم، نقش اکبر عبدی در فیلم «مادر» ساخته زنده‌یاد علی حاتمی بود.

اظهارات نادر فلاح درباره سرمایه‌های سینما

قاچاق، خانه آخر فیلم‌های حاشیه‌دار؟

ایرانی‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی 

همچنین فیلم سینمایی «بی‌رویا» ساخته آرین وزیردفتری در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی «نیوپورت بیچ» کالیفرنیا به نمایش گذاشته می‌شود و انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی در بخش مسابقه کوتاه چهل و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «اسپینهو» در پرتغال روی پرده می‌رود.

و این‌که فیلم سینمایی «پسران دریا» در جشنواره بین‌المللی کودکان کرالای هند حضور یافت.

«عروسی خون» قطب‌الدین صادقی در راه است

در ادامه اعلام شد که نمایش «عروسی خون» نوشته‌ فدریکو گارسیا لورکا به کارگردانی قطب‌الدین‌ صادقی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه‌ می‌رود.

حضور چشمگیر جوانان در کافه‌های تئاتر شهر

اظهارات جبلی درباره قصه دردناک آرشیو صداوسیما

پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در این روز (چهارشنبه) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌هایی درباره آرشیو صداوسیما، تغییرات احتمالی در شبکه جام‌جم و همچنین معاونت سیاسی پاسخ گفت.

تاخیر در انتشار «صداتو»، «پدرخوانده» و سریال سروش صحت

همچنین اعلام شد که قسمت‌های جدید از برنامه‌های «صداتو» و «پدرخوانده» و همچنین سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره» به دلیل تقارن با ایام سوگواری با تاخیر پخش می‌شوند.

سریال جدید کارگردان «گاندو» چه فرقی دارد؟

بیمه تکمیلی رایگان برای گروهی از هنرمندان

همچنین مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، از رایگان شدن ثبت نام بیمه درمان تکمیلی، عمر و حادثه هنرمندان دارای درجه یک هنری ۶۰ سال به بالا و همسر آن‌ها از سوی این صندوق خبر داد.

تغییری تاریخی در جوایز پولیتزر

هیات مدیره جایزه پولیتزر نیز در خبری اعلام کرد که از این پس نویسندگان، نمایشنامه‌نویسان و آهنگسازانی که شهروند ایالات متحده نیستند نیز واجد دریافت این جایزه خواهند بود.

نویسنده‌ای که از ترس تمسخر با نام مستعار نوشت

اجرای پاییزی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی

در خبر دیگری هم اعلام شد که ارکستر سمفونیک تهران ششم آنلاین نخستین کنسرت پاییزی خود را در تالار وحدت برگزار می‌کند.

ورود تار ایرانی در فصل هنری موسیقی کلاسیک ترکیه

همچنین علی رهبری که رهبر میهمان دائم اپرای مارینسکی است و رهبری پنج ارکستر سمفونیک در چین را به عهده دارد، اکنون با دو نوازنده جوان تار ایرانی، آیدین علیانسب و مهسا خراطیان در این فصل هنری موسیقی کلاسیک آنتالیا برای اجرای کنسرتو دو تار و ارکستر در روز جمعه (۲۴ آذرماه) همراه با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا روی صحنه خواهند رفت.

ماجرای کارآگاهی که یقه شاهکار ون‌گوگ را گرفت

انتهای پیام 

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.