اقتصادی

اعلام آمادگی ایران برای خرید دام زنده از پاکستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی، عصر امروز با آقای «راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان ملاقات کرد.

به گزارش سرخط نیوز، به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که اعضای هیات عالی رتبه همراه وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشتند،امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام گرم رییس مجلس شورای اسلامی به رییس مجلس ملی پاکستان اظهارکرد: طی دو روز گذشته مذاکرات خوبی با مقامات عالی دولت پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، بانکی، انرژی، حمل و نقل و مراودات مرزی برگزار شد و توافقات خوبی به دست آمد که امیدواریم این توافقات با همکاری دو کشور اجرایی شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: مجلس ملی پاکستان می‌تواند نقش مهمی در حمایت از دولت این کشور برای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته باشد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای خرید دام زنده از پاکستان را اعلام کرد.

در این دیدار رییس مجلس ملی پاکستان با اشاره به مشترکات فراوان سیاسی، مذهبی، تاریخی و جغرافیایی میان دو کشور، علاوه بر عامل همسایگی، اظهار کرد: حافظه تاریخی مردم پاکستان فراموش نمی‌کند که ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و از این جهت ما خود را مدیون ایران می‌دانیم.

راجا پرویز اشرف با اشاره به اینکه توافق در مورد پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در زمان حاکمیت دولت حزب مردم در پاکستان صورت پذبرفت، خواستار تکمیل و اجرایی شدن این پروژه شد .

وی همچنین آمادگی خود را برای میزبانی از محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به پاکستان اعلام کرد .

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.