بین الملل

امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دمشق سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) هشتم شهریور ماه با «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه و علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند. 

وی قرار است در این سفر در دیدار با مقامات سوریه ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در بدو ورود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابط که در منطقه شاهد آن هستیم، سفری که اخیرا به عربستان سعودی داشتم و از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم، امروز در دمشق هستیم تا درباره این مسائل و همچنین موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشته باشیم.

وی افزود: پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای دکتر رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیأت سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.

وزیر امور خارجه پیش از این در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: در چارچوب تقویت سیاست منطقه‌ همسایگی و به منظور تسریع در اجرای توافقات روسای جمهور دو کشور عازم دمشق هستم. ‏در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات عالی سوریه گفت‌وگو و رایزنی خواهم داشت. جمهوری اسلامی ‏ایران بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد.

این هفتمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی وزارت امور خارجه است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.