امیرعبداللهیان: دیپلماسی پارلمانی یکی از ابعاد مهم در روابط تهران و مسکو است

به گزارش سرخط نیوز، حسین امیرعبداللهیان و لئونید استولتسکی رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه پس از دیدار با یکدیگر  در نشستی خبری  نتایج گفت و گوهایشان را اعلام کردند.

استولستکی با بیان این که امیرعبداللهیان دیپلماتی مهم است که سالها در حوزه پارلمانی فعالیت داشته است، گفت: در طول مذاکرات امروز مسایل دو جانبه و منطقه ای را مورد بررسی قرار دادیم.
وی افزود: مساعدت به حل و فصل اقتصادی سوریه پس از جنگ  ، تقویت امنیت در منطقه مخصوصا توافق ایران و عربستان،  کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و هم‌چنین پروژه های بزرگ بین دو کشور از  جمله کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب که جایگزین کانال سوئز و گذرگاههای دریای سیاه می‌شود، پروژه های انرژی و اکتشاف و استخراج معادن گازی ونفتی، ترانزیت بار از طریق دریای خزر و خط ریلی گرمسار- اینچه برون از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفت وگو قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به نقطه نظر مشترک رسیدیم و توافق کردیم همکاری ها در آینده با سرعت افزایش یابد.

حسین امیرعبداللهیان نیز  دیپلماسی پارلمانی را یکی از ابعاد مهم در روابط تهران و مسکو دانست و گفت: ما در دوما و در جمع اعضای ‌کمیسیون روابط خارجی دوما حضور یافتیم و در چارچوب حمایت پارلمان ها از دولت های ایران و روسیه گفت و گوکردیم.

311311

خروج از نسخه موبایل