انعقاد ۳ قرارداد ۵۵ میلیاردی بین دانش‌بنیان‌ها و صنایع بزرگ غذایی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از انعقاد ۳ قرارداد همکاری به ارزش ۵۵ میلیارد تومان میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ در رویداد تبادل فناوری حوزه صنعت غذایی خبر داد.

به گزارش سرخط نیوز، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد تبادل فناوری حوزه صنعت غذایی که به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، صندوق نوآوری را مولود قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات دانست و گفت: در سال ۱۳۸۹ که این قانون به تصویب رسید، قرار شد صندوقی به‌منظور تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد، لذا صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه اولیه ۳ هزار میلیارد تومانی شکل گرفت و در سال گذشته نیز هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب کرد سرمایه صندوق ظرف ۵ سال آینده به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

ملکی‌فر گفت: امروز که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۸۵۰۰ شرکت رسیده است، سرمایه صندوق تناسبی با نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد و امیدواریم در آینده نزدیک منابع بیشتری جذب صندوق شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس، گفت: اتفاق مهم سال گذشته این بود که قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و به مدد این قانون، امروز دوره جدیدی در زیست‌بوم نوآوری کشور آغاز شده است. 

به گفته وی، امسال با دستور رییس‌جمهوری، هیئت عامل چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرده و برگ جدیدی در چرخه عمر صندوق ورق خورد.

ملکی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه صندوق نوآوری همزمان با تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به فکر توسعه بازار این شرکت‌ها است و برای آن برنامه‌ریزی کرده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان شاید قبل از اینکه احتیاج به دریافت تسهیلات داشته باشند، نیازمند این هستند که خدمات و محصولات خود را در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش برسانند، لذا برای توسعه بازار آنها ابزارهای متعددی را تدارک دیده‌ایم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: بر این اساس امروز ما از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بیش از ۳۰۰ نمایشگاه داخلی به صورت بلاعوض حمایت می‌کنیم. در عین حال این شرکت‌ها با حمایت صندوق نوآوری می‌توانند در نمایشگاه‌های خارجی نیز حضور پیدا کنند.

وی برگزاری برخی رویدادها نظیر رویدادهای تبادل فناوری را از دیگر خدمات صندوق نوآوری برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این رویدادها بهم‌رسانی طرف عرضه و تقاضا است. بعد از اینکه عرضه و تقاضا به یکدیگر متصل شد، نوبت به خدمات مالی صندوق نوآوری می‌رسد؛ از جمله اینکه در موضوع ضمانتنامه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق صندوق نوآوری به بانک‌ها معرفی شوند.

ملکی‌فر در ادامه با بیان اینکه رویداد امروز تبادل فناوری در حوزه صنعت غذایی، دومین رویداد از این جنس رویدادها است، گفت: در این رویداد ۱۳ نیاز فناورانه صنعت غذایی از سوی ۴ شرکت بزرگ این صنعت ارائه شد. ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان نیز برای حضور در رویداد ثبت‌نام کردند و ۶۳ شرکت فعال در صنعت غذایی هم در نمایشگاه جانبی رویداد غرفه دارند.

به نقل از صندوق نوآوری، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: تا این لحظه در این رویداد، ۳ قرارداد همکاری به ارزش ۵۵ میلیارد تومان میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ منعقد شده است. 

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل