باند سارقان سیم و کابل در شهرستان مانه و سملقان متلاشی شد 

سرخط نیوز/خراسان شمالی فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از انهدام باند سه نفره سارقان سیم و کابل با ۳۲ فقره سرقت به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد. 

 سرهنگ مهدی مهران‌فر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی و ارتباطی در شهرستان مانه وسملقان، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی و پلیس آگاهی استان اعضای این باند سه نفره شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۳۲ فقره سرقت سیم و کابل به ارزش ۱۲ میلیارد ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان با بیان اینکه متهمان پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بازگشت ۶۸ میلیون تومان وجه سرقتی به حساب مالباخته 

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز از بازگرداندن ۶۸۰ میلیون ریال وجه نقد که به صورت اینترنتی از حساب یکی از شهروندان سرقت شده بود، به مالباخته خبر داد. 

 سرهنگ مجید یگانه‌پور اظهار کرد: فردی با مراجعه به مقر پلیس فتا شهرستان شیروان اعلام کرد که مبلغ ۶۸۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی سرقت شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی و دستگیر کنند، افزود: با تلاش صورت گرفته مبلغ مورد نظر نیز به حساب مالباخته پس داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با بیان اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: در برخی پرونده‌های جرایم رایانه‌ای کلاهبرداران پس از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف از دوستان و اطرافیان شخص هک شده درخواست وجه می‌کنند و اقدام مجرمانه خود را صورت می‌دهند که در این خصوص می‌طلبد شهروندان جهت اطمینان طی یک تماس تلفنی با شخص درخواست کننده وجه صحت و سقم موضوع را بررسی کنند.

به گزارش سرخط نیوز، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، وی در پایان از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه جرایم رایانه‌ای، موضوع را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به ادرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی و یا از طریق شماره های ۰۹۶۳۸۰ و یا ۰۵۴۲۱۸۲۴۷۵۷ به همکاران ما در پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل