برترین های کسب و کارعمومی

بخاری برقی چیست و چگونه کار می کند؟

بخاری برقی چگونه کار می کند؟

برق همه جا هست، چه بخواهیم از وسایل آشپزخانه استفاده کنیم، چه تلویزیون تماشا کنیم، چه کارهای روزانه انجام دهیم یا هر چیز دیگری، در نهایت بدون برق نمی توانیم قدمی برداریم. زندگی و فعالیت ما وابسته به برق است و از زمانی که وارد زندگی مردم شد، سبک زندگی را تغییر داد و در سال های اخیر این وابستگی هزاران برابر شده است. نه تنها سیستم روشنایی، بلکه سیستم گرمایش مبتنی بر صنعت برق و الکترونیک است.

تجهیزات به عنوان پکیج تامین آب گرم و گرمایش منزل به برق و گاز همزمان نیاز دارند اما یکی از تجهیزات اصلی که فقط به برق بستگی دارد بخاری برقی یا برقی است که راه حل مناسبی برای بهبود هوا می باشد. درجه حرارت. روزهای سرد در تمام سال در اطراف خانه است. برق به ما این امکان را می دهد که یک سیستم گرمایش کارآمد ایجاد کنیم که برای محیط زیست بهتر است. اگر قصد خرید بخاری برقی را دارید ما به شما توصیه میکنیم از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

بخاری برقی چیست؟

قبل از پاسخ به سوال «هیتر برقی چگونه کار می کند؟» بیایید به سیستم گرمایش الکتریکی نگاهی بیندازیم. گرمایش الکتریکی فرآیند تبدیل جریان الکتریکی به انرژی حرارتی است. عنصر گرمایش داخل بخاری برقی مقاومت الکتریکی نامیده می شود و زمانی که جریان الکتریکی از مقاومت عبور می کند گرما ایجاد می شود. این فرآیند معمولاً در مشاغل مختلف در خانه استفاده می شود. پخت و پز روی اجاق برقی، جوشاندن آب در کتری، اتو کردن و بسیاری موارد دیگر در همین فرآیند گرما تولید می کند.

همه انواع ژنراتورها، بخاری ها و بخاری ها مانند گرمایش مرکزی فن دار عمل می کنند، به جز یک تفاوت عمده. آنها برای انتقال گرما به شبکه ای از دیگ ها و لوله ها متکی نیستند. بنابراین بهتر است تا حد امکان دمای هر واحد کنترل شود. از طرفی سطح اطمینان را افزایش می دهد، زیرا اگر جعبه شما خراب شود، کل گرمایش فضا را مختل نمی کند و همچنان گرم می شود.

بخاری برقی چگونه گرما تولید می کند؟

امروزه انواع مختلفی از بخاری در بازار وجود دارد. اگرچه اصول مشابهی برای اکثر بخاری ها اعمال می شود، اما هر مدل تفاوت های ظریفی با دیگری دارد. اکثر اجاق ها با گاز، نفت یا سایر سوخت های فسیلی کار می کنند، بخاری های کوچک معمولاً برقی هستند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، جزء اساسی مشترک در تمام بخاری های الکتریکی مقاومت الکتریکی است.

هنگامی که بخاری را روشن می کنید، الکتریسیته قسمت های سیم نیکروم را که بیشتر به عنوان بخاری شناخته می شود، مشتعل می کند. هنگامی که آب از یک مقاومت عبور می کند، انرژی الکتریکی به گرما تبدیل می شود. به همین دلیل بخاری های برقی به عنوان واحد گرمایشی نیز شناخته می شوند. (ویکیپدیا)

مرحله بعدی در فرآیند گرمایش به این بستگی دارد که بخاری دارای فن الکتریکی داخلی باشد یا خیر. اگر فن وجود داشته باشد، به جذب هوای خنک به بخاری کمک می کند. هوا از عناصر گرمایش عبور می کند و سپس آن را به داخل اتاق هل می دهد – شبیه به عملکرد یک سشوار است. این حالت به عنوان گرمایش همرفتی نیز شناخته می شود زیرا گرما به هوا منتقل می شود. بخاری های فن دار روشی عالی برای گرم کردن سریع فضا با گردش هوای گرم در اتاق هستند.

در صورت عدم وجود فن در بخاری، هوا از پایین وارد دستگاه می شود. جریان هوا از روی کویل ها عبور می کند، گرم می شود و در نهایت به سطح محصول راه پیدا می کند. این روش گرمایش الکتریکی به عنوان گرمای تابشی شناخته می شود – به یک اجاق برقی سنتی با عنصر گرمایش فکر کنید. این یک انتخاب خوب برای فضاهای کوچک و مکان هایی است که می توانید در حین استفاده به منبع گرما نزدیک باشید.

دستورالعمل های ایمنی برای استفاده صحیح از بخاری های برقی

مزیت مهم این محصولات قابل حمل بودن است یعنی بخاری را می توان در هر مکانی قرار داد اما برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است نکاتی را رعایت کنید:

هنگام خرید محصول، قبل از استفاده، راهنمای ایمنی و نکات مهم آن را مطالعه کنید.

اگر مشکلی در عملکرد دستگاه مانند ذوب شدن کابل یا تغییر ساختار وجود دارد، سعی کنید آن را تعمیر کنید.

همیشه بخاری را از سطوحی مانند مواد قابل احتراق، پرده ها و پارچه ها دور نگه دارید.

هر بخاری جریان و ولتاژ خاصی دارد، بنابراین حتماً از خروجی مناسب برای روشن کردن محصول استفاده کنید.

بخاری را دور از رطوبت نگه دارید و آن را در معرض آب یا مایعات دیگر قرار ندهید.

محصول باید در جای خشک و دور از دسترس کودکان و حیوانات نگهداری شود.

بخاری را در جای باریک قرار ندهید، هوا باید در اطراف محصول جریان داشته باشد. این امر علاوه بر افزایش خطرات احتمالی باعث اتلاف حرارت و در نهایت افزایش قبض برق شما می شود.

اگر اتاق را ترک می کنید، گرمایش را قبل از خروج خاموش کنید.

بخاری را روی سطح صافی قرار دهید که مانع ایجاد نشود.

چگونه با بخاری برقی در قبض برق صرفه جویی کنیم؟

ابتدا لازم است نکات فوق رعایت شود سپس به موارد زیر توجه شود:

مطمئن شوید که بخاری برای نیازهای شما مناسب است. محصولات پر انرژی برای فضای کوچک مناسب نیستند. گرما و توان مورد نیاز را محاسبه کنید، سپس یک بخاری برقی بخرید.

در صورت لزوم دستگاه را خاموش کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از بخاری های قابل حمل چند دقیقه طول می کشد تا گرم شوند، بنابراین دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید.

نگهداری صحیح بیشتر بخاری های قابل حمل ساده است. مگر اینکه مشکل شما از کار نکردن یا داغ شدن بیش از حد دستگاه باشد، نیازی به خدمات حرفه ای ندارد.

سعی نکنید قطعات داخلی بخاری را خودتان تعمیر کنید، زیرا ممکن است گارانتی را باطل کند و اغلب خطرناک است.

بخاری های فن دار کارایی بیشتری دارند و در عین حال که برق کمتری مصرف می کنند، گرمایش بهتری دارند.

محصولاتی را از برندهای معتبر بازار و شرکت های معتبر خریداری کنید.