برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

برای زیبا شدن صورت چه بخوریم ؟

همان گونه که می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید. غذا خوردن صحیح به مراقبت از یک زندگی سالم و همین طور محافظت از چهره ای سالم کمک می کند.

برای زیبایی صورت چه بخوریم؟

چیکار کنم خوشگل بشم .همان گونه که می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید. غذا خوردن صحیح به مراقبت از یک زندگی سالم و همین طور محافظت از چهره ای سالم کمک می کند. هنگامی که حس مطلوبی در مورد چیزهایی که می خورید دارید. در اینجا ده ماده غذایی که نه فقط به شما کمک میکند حس خوبی داشته باشید، بلکه سبب می شود چهره ای بی نظیر هم داشته باشید معرفی می شود.

ویتامین

کلاس آرایش کجا برم .ویتامین c به بدن کمک می کند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه کند. این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت نموده و هم بهبود بیماری ها را تسریع میکند. آیا می دانید که ویتامین c برای ساختن کلاژن لازم است؟ کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروک باقی بماند. مرکبات، توتها،گوجه فرنگی، گل کلم و کلم بروکلی همه از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.

برای چاقی صورت چه بخوریم | برای خوشگل شدن جنین چی بخوریم | برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم

برای زیبایی صورت چه بخوریم

آب

نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز باعث می شود پوستی با ظاهری صاف، نرم، انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. هنگامی که بدن را هیدراته نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهتر می شود. چنانچه احساس ورم می کنید امکان دارد به علت افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. نوشیدن بیشتر آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

غذاهای زیبا کننده صورت

اسید های چرب ضروری

اسید های چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ که جزئی از چربی های خوب هستند به عملکرد سلولی کمک می کنند و برای   موثر هستند. مثل دیگر غذا های موثر اسید های چرب ضروری به سلول ها کمک می کنند تا کارها را صحیح انجام داده و به همین علت باعث پیشگیری از به وجود آمدن لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می شوند.

چه چیزی صورت را زیبا میکند

چای سبز

سرشار از آنتی اکسیدان ها است. همین طور نشان داده شده است که دلیل کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به بعضی از انواع سرطان ها می شود. با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید. در حالی که از کافئین دریافتی خود هم راضی هستید.

چه چیزی باعث زیبایی صورت میشود

سویا

پروتئین های سویا سرشار از آمینو اسید ها ویتامین E و خیلی از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد سبب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

شیر

شیر سرشار از کلسیم ویتامین هایB12 ، B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که باعث بالا رفتن جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12 B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حمل کننده اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند لازم است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و شاداب تر دیده شود.

برای زیبایی پوست صورت چه بخوریم

شکلات

شاید شکلات بهترین ماده غذایی برای حفظ سلامتی در دنیا نباشد ولی از روش افزایش مقدار اندورفین ها و سروتونین ها تاثیرات مثبتی بر خلق و خوی شما می گذارد و باعث آرامش و حس خوشایند در شما در شما به وجود می آید.

برای خوشگلی صورت چه بخوریم

سبزیجات سبز

سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم پیچ سرشار از ویتامین های C E A و آهن و فیبر هستند. ما قبلا در مورد فواید ویتامین C حرف زده ایم دریافت ویتامیتن های E وA هم به همان میزان برای زیبایی چهره اهمیت دارد.

چه چیزی برای زیبایی صورت خوب است

ماست

همانگونه که ماست یک فراورده لبنی است خواص شیر برای آن قابل گفتن است. ماست همین طور دارای باکتری های موثری است که به هضم مواد غذایی کمک نموده سیستم ایمنی را تقویت کرده و هنگامی که به عنوان ماسک استفاده می شود می تواند باعث آب رسانی و پاک سازی پوست شود.

برای زیبای صورت چه بخوریم

سیر

آزمایش ها نشان داده که این ماده غذایی شگفت آور باعث کاهش فشار خون کاهش کلسترول و حتی جلوگیری از سرطان میشود. این ماده غذایی آکنده از آنتی اکسیدان ها است که کمک می کنند شما جوان بمانید.

چه چیز انسان را زیبا میکند:

ویتامین C برای زیبایی پوست و مو

احتمالا در میان سایر ویتامین‌های موثر بر زیبایی پوست و سالم و سرحال به نظر رسیدن آن، ویتامین C از همه مشهورتر است. می‌دانستید مانکن‌ها و مدل‌ها روزانه یک عدد قرص ویتامین C بعد از صبحانه میل می‌کنند؟ علاوه بر فواید شگفت‌انگیز ویتامین C برای پوست و مو، این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن و نیزتولید کلاژن بسیار موثر است. حدود ۸۰ درصد از پوست بدن ما را ماده کلاژن تشکیل می‌دهد و با بالا رفتن سن، تولید کلاژن هم کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت علت چروک شدن پوست هم کند شدن روند تولید کلاژن است. اما ویتامین ث به عنوان یک ویتامین محلول در آب در بدن تولید نمی‌شود و برای رساندن آن به بدن باید مواد غذایی بخورید که حاوی این ویتامین باشند. برای رساندن ویتامین C به بدن. کند کردن روند پیری باید مرکبات، کلم بروکلی، توت فرنگی، هندوانه، انبه، پاپایا و فلفل دلمه‌ای بخورید.

اطاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

بیشتر بخوانید:

ویتامین E برای محافظت از قسمتهای داخلی و خارجی پوست

ویتامین E معمولا به صورت روغن و چربی یافت می‌شود و با محافظت از قسمت‌های داخلی و خارجی پوست نقش بسیار مهمی در محافظت از غشای سلولی دارد. علاوه بر این ویتامین E وقتی با ویتامین C ترکیب می‌شود از پوست در برابر آسیب‌های اشعه‌های UV نور خورشید کمک می‌کند. جوانه گندم، انواع آجیل و مغزها مثل تخمه آفتابگردان و آووکادو، حبوبات، کلم بروکلی، انبه و اسفناج سرشار از ویتامین E هستند.

امگا ۳ به روانکاوی پوست کمک میکند

تخم کتان، گردو، روغن گردو، سویا، شاهدانه، جوانه گندم و  ماهی‌های چرب مثل ماهی قزل‌آلا، ساردین، ماکرل و سالمون سرشار از امگا ۳ هستند. امگا ۳ جز چربی‌های خوب موجود در طبیعت و از جمله اسیدهای غیر‌اشباع است. حقیقت این است که امگا ۳ کار روانکاوی پوست را انجام می‌دهد و یک جور تراپی روحی و روانی برای پوست است. امگا ۳ غشای سلولی پوست را حفظ می‌کند و سموم را هم از بدن دفع می‌کند. بدن ما نمی‌تواند امگا ۳ را بسازد به همین خاطر بسیار مهم است که مواد حاوی امگا ۳ را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

کیفیت بالای پوست و قابلیت ارتجاعی با سلنیوم

کیفیت بالای پوست و قابلیت ارتجاعی آن را می‌توان با سلنیوم تامین کرد. سلنیوم در جوانه گندم، قارچ، گوشت، حبوبات، ماهی تن، غلات، تخم مرغ، آجیل به خصوص آجیل برزیلی و غذاهای دریایی به خصوص انواع ماهی، خرچنگ و میگو به میزان زیادی وجود دارد. در حقیقت سلنیوم یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و موثر است که روند پیری پوست را کند می‌کند و به تعویق می‌اندازد. سلنیوم التهاب را کاهش می‌دهد، از نشانه‌های پیری زودرس پیشگیری می‌کند، به ترمیم DNA کمک می‌کند، از بدن در برابر آنتی‌بادی‌ها محافظت می‌کند و به تعادل هورمون‌ها و سلامت مو هم کمک می‌کند.

پلیفنولها؛ بهترین ویتامین برای زیبایی

چای سبز به خاطر داشتن خواص سم‌زدایی سرشار از پلی‌فنول است. این ویتامین دارای خواص ضد سرطانی است و به خصوص به خطرات ناشی از آفتاب بر روی پوست و سرطان‌های پوست مرتبط با آفتاب کمک می‌کند. بهترین کار این است که روزانه یک الی دو فنجان چای سبز بنوشید. اگر چای سبز دوست ندارید قهوه بنوشید، قهوه هم سرشار از پلی فنول‌هاست. علاوه بر این مواد غذایی گیاهی، سبزیجات و میوه‌ها سرشار از پلی‌فنول هستند. میوه‌هایی مثل پرتقال، سیب، انگور، هلو، توت فرنگی، تمشک، زردآلو و … ، سبزیجاتی مثل اسفناج، پیاز، زیتون سبز و سیاه، مارچوبه، کلم بروکلی، آرتیشو، هویج و …، غلات کامل، آجیل و مغزها به خصوص فندق، گردو و بادام، حبوباتی مثل لوبیای سیاه و و سفید و سویا، چربی‌های غیر اشباع مثل روغن زیتون فرابکر، روغن کنجد و شکلات تلخ و البته از میان ادویه‌جات و طعم دهنده‌های غذاها زعفران، مریم گلی، پونه و هل و دارچین، پودر کاری و زنجفیل و … سرشار از پلی فنول‌ها هستند

لینک : مقالات زیبایی و سلامت