برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات کشاورزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری سرخط نیوز استان سمنان ،محمدرضا قاسمی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مرکز استان سمنان از سوم تا ۶ دی‌ماه خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی استان سمنان دانست و افزود: شرکت‌های داخلی حضور یافته در این نمایشگاه می‌توانند با ارائه دستاوردها و محصولات خود و معرفی آنها زمینه فروش بیشتر و همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات با شرکت‌های دیگر را داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند به فعالین حوزه کشاورزی در جهت بهره‌برداری بهتر از محصولات خود و تاب‌آوری بیشتر در برابر شرایط خشکسالی حادث شده در سال‌های اخیر با معرفی تجهیزات مناسب کمک شایانی کند.

بنا به گفته قاسمی تجربه برگزاری این نمایشگاه در سال‌های گذشته می‌بایست مورداستفاده قرار گرفته و ارزیابی مناسبی از نیازهای استان و رفع نواقص و چالش‌ها انجام گیرد تا سال‌های آتی شاهد برپایی نمایشگاه‌های مؤثرتری باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز کرد که فعالین حوزه کشاورزی برای مکانیزاسیون ادوات و تجهیزات کشاورزی می‌توانند از تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شده که در مجموع به قریب به ۹۲ میلیارد تومان است، استفاده کنند.

***حضور ۶۰ شرکت تولید کننده در نمایشگاه تخصصی تجهیزات کشاورزی سمنان

دهقانی در ادامه این نشست خبری نیز از حضور بیش از ۶۰ شرکت کننده از ۱۲ استان کشور در این نمایشگاه خبر داد و افزود: از مجموع این تولیدکنندگان حضور یافته در این نمایشگاه ۸۰ درصد آنها مربوط به بخش کشاورزی و مابقی مربوط به دامپروری هستند.

مجری شرکت جام همچنین بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه شناخت بازار استان سمنان و معرفی محصولات آن به بهره‌برداران حوزه کشاورزی و مسئولین استانی جهت حل بخشی از مشکلات صنعت کشاورزی در استان سمنان است.

بنا به گفته دهقانی، این نمایشگاه با رویکرد دانش‌بنیانی و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده تا بتواند با ارزیابی از مشکلات کشاورزی هر منطقه از کشور به بهبود آن کمک کند.

خروج از نسخه موبایل