فرهنگ و هنر

بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده است

سرخط نیوز/لرستان مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان وجوهات مردمی زکات و خیریه در کشور جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری امروز ۲۶ بهمن ماه در جشنواره زکات استان که در  سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه لرستان، برگزار شد، اظهار کرد: در بحث اهمیت زکات علاوه بر آیات متعدد قرآن بیش از ۲۰۰۰ روایت از ائمه اطهار(ع) در باب زکات، فضایل و برکات آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره لرستان بیست و پنجمین جشنواره استانی است که با حضور اصحاب زکات، مودیان، مبلغین، خیرین، نیکوکاران و دست‌اندرکاران برگزار شده است، افزود: فراهم‌سازی همایش سالانه برای ترویج زکات باید یکی از موهبت‌های الهی به جمهوری اسلامی دانست.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برگزاری همایش برای ترویج زکات از نشانه‌های فضل و رحمت خداوند به جمهوری اسلامی است و ما مسئولین نظام اسلامی باید از کم‌کاری خود درباره فریضه عظیم الهی زکات، آموزش خدا را طلب و عفو او پناه ببریم، تصریح کرد: باید جریان‌سازی فریضه الهی زکات را در استان‌ها دنبال کنیم چرا که زکات، نظام مالی اقتصادی اسلامی است و بازوی توانمندی برای حاکم اسلامی در رفع فقر محسوب می‌شود.

مهری اضافه کرد: جایگاه این فریضه عظیم را آنگونه که شایسته و بایسته است نتوانسته‌ایم در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه در یازده ماهه امسال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعم از زکات واجب، مستحب و فطریه به دبیرخانه شورای زکات کمک و ثبت شده و این نشان از تدین مردم دارد، خاطرنشان کرد: البته این مبلغ است که به دبیرخانه زکات کشور رسیده در حالیکه چندین برابر این مبلغ را مردم خود جمع آوری و به نیازمندانی که می‌شناسند کمک کردند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بر فرهنگ‌سازی، تبلیغ و نهادینه کردن فریضه زکات در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: امیدوارم به روزی برسیم که  فقرا متنعم شوند و روزی برسد دیگر با ادای زکات فقیری نداشته باشیم.

انتهای پیام