اقتصادی

تا پایان شهریور تولید نفت خام به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد

وزیر نفت تولید واقعی نفت‌خام کشورمان را ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این عدد تا پایان شهریور به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش سرخط نیوز ، جواد اوجی وزیر نفت پس از پاسخگویی مشترک همراه شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران هم‌چنین از افزایش فروش ۱۶ درصدی گاز  به نیروگاههای تولید برق خبر داد و افزود: در چهار ماهه اول سال جاری میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها به روزی ۳۶ میلیون مترمکعب افزایش یافت که بالطبع موجب کاهش تحویل ۲۰ میلیون لیتری سوخت مایع در هر روز و کاهش آلایندگی هوای شهرها شد همچنین موجب بهبود توان صادراتی گازوییل و نفت کوره شد.

وی سوختگیری خودروهای شخصی در جایگاه‌های توزیع سوخت در سراسر کشور را عادی دانست و گفت: رسانه‌های معاند در چند روز گذشته به افزایش قیمت بنزین و گازوییل در ایران دامن زدند اما مردم دیدند که این جوسازی، دروغ رسانه‌ای است. در کلیه پمپ‌بنزین‌های کشور به صورت عادی سوخت‌رسانی می‌کنند.

وزیر نفت از مردم خواست با تنظیم باد لاستیک‌ها و تنظیم موتور خودروهای‌شان در کاهش مصرف سوخت تلاش کنند.

ادامه دارد …

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.